Green-Duckman aanschaf HY!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Bougie kabels en bougies zijn nog niet heel oud, daar verwacht ik geen problemen mee.
Benzine oppompen denk ik niet dat het probleem is want als hij warmis heeft ie het zelfde probleem soms.
En als ik hem ff aan wil duwen loopt hij bij de eerste kik al.
Maar bedankt voor het mee denken, ik heb weer wat om mee aan de slag te kunnen.
Benzine oppompen denk ik niet dat het probleem is want als hij warmis heeft ie het zelfde probleem soms.
En als ik hem ff aan wil duwen loopt hij bij de eerste kik al.
Maar bedankt voor het mee denken, ik heb weer wat om mee aan de slag te kunnen.
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Gisteren even het één en ander aan het elektrisch gedaan.
Ik had af en toe storingen met mijn koplampen en knipperlichten deden het ook niet allebei.
Dus de kabelboom vanaf de accu maar eens helemaal los gehaald en open gegooid en daar kwamen er toch wat oorzaken aan het licht.
Halverwege zaten er een paar connectoren niet helemaal lekker.
Besloten om dit maar eens goed aan te pakken, dus alles wat slecht was er uit en vernieuwen dan maar.
Bedrading van grootlicht was bijvoorbeeld zeer slecht, tevens was de plus naar de ontsteking ook niet helemaal lekker...
Dus ik dacht gelijk het probleem van het mindere starten ook te hebben gevonden.
Nu heb ik alles weer netjes aangesloten en weg gewerkt.
Tevens gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de verlichting (grootlicht en dimlicht) via een relais te laten schakelen.
Voor de verlichting ook maar nieuwe 2.5qmm kabel getrokken.
Moet alles nog wel iets netter weg werken d.m.v. krimpkous en T-raps maar dat komt volgende week wel weer.
Niet een hele scherpe foto, sorry met de telefoon gemaakt.
Zoals je kan zien ook de glazen zekering vervangen door een steekzekering kastje. Hier heb ik nog ruimte voor extra zekeringen voor bv de radio en dergelijke.
De plaats van de relais ben ik nog niet helemaal tevreden over, heb ze nu voorlopig bevestigd waar al twee gaatjes zaten...
Daarna de EEND maar eens lekker gewassen en uiteraard even droogrijden en foto's maken
Sorry ook weer met telefoon....
Ik had af en toe storingen met mijn koplampen en knipperlichten deden het ook niet allebei.
Dus de kabelboom vanaf de accu maar eens helemaal los gehaald en open gegooid en daar kwamen er toch wat oorzaken aan het licht.
Halverwege zaten er een paar connectoren niet helemaal lekker.
Besloten om dit maar eens goed aan te pakken, dus alles wat slecht was er uit en vernieuwen dan maar.
Bedrading van grootlicht was bijvoorbeeld zeer slecht, tevens was de plus naar de ontsteking ook niet helemaal lekker...
Dus ik dacht gelijk het probleem van het mindere starten ook te hebben gevonden.
Nu heb ik alles weer netjes aangesloten en weg gewerkt.
Tevens gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de verlichting (grootlicht en dimlicht) via een relais te laten schakelen.
Voor de verlichting ook maar nieuwe 2.5qmm kabel getrokken.
Moet alles nog wel iets netter weg werken d.m.v. krimpkous en T-raps maar dat komt volgende week wel weer.
Niet een hele scherpe foto, sorry met de telefoon gemaakt.
Zoals je kan zien ook de glazen zekering vervangen door een steekzekering kastje. Hier heb ik nog ruimte voor extra zekeringen voor bv de radio en dergelijke.
De plaats van de relais ben ik nog niet helemaal tevreden over, heb ze nu voorlopig bevestigd waar al twee gaatjes zaten...
Daarna de EEND maar eens lekker gewassen en uiteraard even droogrijden en foto's maken
Sorry ook weer met telefoon....
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Zo vandaag is het eendje naar de garage (gelukkig de achter buurman ) gegaan voor een voorkeuring voor de APK.
Gelukkig viel het best mee.
To Do List voor de APK:
- gele platen monteren
- ruitensproeier maken (al gedaan, kogelklepjes zaten vast)
- aandrijfas hoes repareren (ligt al helemaal uit elkaar, klaar voor een nieuwe)
- fusee pennen smeren
- nieuwe koplamp reflectors (heel erg helaas!)
Dus ff proberen dit zo snel mogelijk in orde te maken.
Iemand ideeën waar ik koplamp reflectors kan kopen?
Ik heb vierkante koplampen, het liefst heb ik weer die reflectors voor de metalen behuizing.
Gelukkig viel het best mee.
To Do List voor de APK:
- gele platen monteren
- ruitensproeier maken (al gedaan, kogelklepjes zaten vast)
- aandrijfas hoes repareren (ligt al helemaal uit elkaar, klaar voor een nieuwe)
- fusee pennen smeren
- nieuwe koplamp reflectors (heel erg helaas!)
Dus ff proberen dit zo snel mogelijk in orde te maken.
Iemand ideeën waar ik koplamp reflectors kan kopen?
Ik heb vierkante koplampen, het liefst heb ik weer die reflectors voor de metalen behuizing.
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Gebruiker
- Berichten: 54
- Lid geworden op: vr 5 jun, 2009 19:27
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
op deze plek komt het reservewiel er ook tegen aan volgens mij. Ik heb het relais juist aan de onderzijde van die balk voor het reservewiel bevestigd en de langs de onderkant van die balk geleid. Ik vind dat opzich geen slechte plek omdat ze daar redlijk vrij hangenGreen-Duckman schreef: De plaats van de relais ben ik nog niet helemaal tevreden over, heb ze nu voorlopig bevestigd waar al twee gaatjes zaten...
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee