terwijl ik een rotonde afreed hoorde ik een klap en daarna een hoop geratel.
thuis op de oprit bleek de ventilator tegen het huis te lopen (geratel verklaard)
de reden dat dit gebeurde was doordat de conus waar deze op zit gruwelijke speling heeft. wat is hier van de oorzaak en is dit makkelijk te verhelpen? of kan ik beter een andere motor erin sleutelen (diverse onderdelen als olievulpijp en ontsteking enz overzetten)
speling conus koelven
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
speling conus koelven
J B
just drive like you stole it
Is het niet zo dat de poelie van de fan gebroken is?
Dat wil weleens voorkomen. De fan en poelie zitten op de krukas gemonteerd. Het lijkt me sterk dat de krukas zo heen en weer gaat, dus denk dat het met een andere fan wel opgelost is.
Aangezien je rijdend thuis bent gekomen zal het met de motor wel ok zijn.
Dat wil weleens voorkomen. De fan en poelie zitten op de krukas gemonteerd. Het lijkt me sterk dat de krukas zo heen en weer gaat, dus denk dat het met een andere fan wel opgelost is.
Aangezien je rijdend thuis bent gekomen zal het met de motor wel ok zijn.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
de fan had ik al van de as afgehaald en de bout er terug ingedraaid. op deze manier kon ik hem bewegen.
ik ben thuisgekomen door de motor gelijk uit te zetten en de koppeling in te trappen. door gewoon uit te laten rollen ben ik op de hoek van de straat uitgekomen (geluk bij een ongeluk).
de motor zit niet vast en de poelie is nog heel (dat was mijn eerste check)
ik ben thuisgekomen door de motor gelijk uit te zetten en de koppeling in te trappen. door gewoon uit te laten rollen ben ik op de hoek van de straat uitgekomen (geluk bij een ongeluk).
de motor zit niet vast en de poelie is nog heel (dat was mijn eerste check)
J B
Dus als je de ventilator erop zet en en eraan trekt en duwt dan heb je veel speling?
Zo ja dan is het voorste krukaslager kapot. Kwestie van altijd met ingetrapte koppeling voor het stoplicht staan. Er komt dan relatief veel kracht op het voorste krukaslager.
Grote kans dat ook het carter daardoor beschadigd is.
Zo ja dan is het voorste krukaslager kapot. Kwestie van altijd met ingetrapte koppeling voor het stoplicht staan. Er komt dan relatief veel kracht op het voorste krukaslager.
Grote kans dat ook het carter daardoor beschadigd is.