Hallo iedereen,
Ten eerste, bedankt voor alle informatie op dit forum! Jullie zijn al een tijd lang een grote hulp bij het sleutelen aan mijn Eend. Maar nu heb ik toch echt een vraag.
Voor de APK moesten de lagers vervangen worden (een langdurige klus waarbij alles tegenzat) en dit hebben we gedaan met een speciaal soort gereedschap dat we bij Burton geleend hebben. Nu moet de schroefdraad weer gemaakt worden en de lagers er weer in en daar voor hebben we dit gereedschap weer nodig.... Zou één van jullie dit uit willen lenen? Hebben jullie dit gereedschap om de borgmoer los te draaien überhaupt? Of hebben jullie andere tips?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Pauline
Gereedschap lenen voor vervangen lager
Gereedschap lenen voor vervangen lager
In mijn eentje in mijn eendje bijna altijd zo hard als ik kan!
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Hallo,
Ik ben het broertje die aan de auto bezig is.
Het gaat inderdaad over de voorwiellen
Ook na het uitboren van de borgpunten is het mij niet gelukt om de borgmoer los te draaien. Dus ben ik de moeren kapot gaan boren om ze er uit te halen. Hierbij is de schroefdraad beschadigd geraakt. Omdat hij niet overal beschadigd is kan er nog wel een nieuwe moer in zonder de rest van de schroefdraad kapot te maken. Alleen door de beschadigingen is er veel meer kracht nodig om de moer erin te draaien en brak mijn eigengemaakte gereedschap om de boel weer vast te draaien af. Vandaar dat we op zoek zijn naar het stuk gereedschap wat ervoor gemaakt is. We zijn bij Burton geweest om het gereedschap te kopen maar die kunnen hem op zijn vroegst half Februari leveren. En kunnen het ook maar voor korte periodes uitlenen omdat zij het zelf niet kunnen missen in de werkplaats.
Dus zijn we op zoek naar iemand op het forum die dit stuk gereedschap heeft, en ook nog uit zou willen lenen. En die dan ook nog in de buurt van Arnhem of Zutphen woont.
Groeten,
Christiaan Koot
Ik ben het broertje die aan de auto bezig is.
Het gaat inderdaad over de voorwiellen
Ook na het uitboren van de borgpunten is het mij niet gelukt om de borgmoer los te draaien. Dus ben ik de moeren kapot gaan boren om ze er uit te halen. Hierbij is de schroefdraad beschadigd geraakt. Omdat hij niet overal beschadigd is kan er nog wel een nieuwe moer in zonder de rest van de schroefdraad kapot te maken. Alleen door de beschadigingen is er veel meer kracht nodig om de moer erin te draaien en brak mijn eigengemaakte gereedschap om de boel weer vast te draaien af. Vandaar dat we op zoek zijn naar het stuk gereedschap wat ervoor gemaakt is. We zijn bij Burton geweest om het gereedschap te kopen maar die kunnen hem op zijn vroegst half Februari leveren. En kunnen het ook maar voor korte periodes uitlenen omdat zij het zelf niet kunnen missen in de werkplaats.
Dus zijn we op zoek naar iemand op het forum die dit stuk gereedschap heeft, en ook nog uit zou willen lenen. En die dan ook nog in de buurt van Arnhem of Zutphen woont.
Groeten,
Christiaan Koot
In mijn eentje in mijn eendje bijna altijd zo hard als ik kan!
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster