Ik kom er vandaag achter dat de hoofdremcilinder lekt.
Ik had LHM olie gevuld na montage, en zag dat de reservoirs lager stonden!
Nu zie ik lang het schutbord een oliespoor. Het blijkt dat het aan de kant van de pedalen, dus waar de pen tegen de hoofdremcilinder drukt iets olie uitsijpelt. Kan ik dit oplossen om dat rubber te vervangen, of kan ik beter een gereviseerde kopen? Ik denk dat de gas en koppelingskabel dan ook los moeten van de pedalen, of kan ik alleen de hoofdremcilinder demonteren?
Lekke hoofdremcillinder
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
hmmm, komt me bekend voor.
bij mijn eend valt daar per dag 1 druppel. Dat is nog wel te overzien.
Ik denk dat je tegen revisie hoofdremcylinder aankijkt, maar ik weet het niet.
Ben wel benieuwd/
Gr Rob
bij mijn eend valt daar per dag 1 druppel. Dat is nog wel te overzien.
Ik denk dat je tegen revisie hoofdremcylinder aankijkt, maar ik weet het niet.
Ben wel benieuwd/
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Denk het ook.
Maar lees op het forum ook erg veel over, niet zelf doen.
Hopelijk krijg ik nog meer reaktie's.
Hoe is het met jou eend Rob,
is het goed gekomen met de voorbumper?
Ik ben vandaag bijna een halve dag aan het klooien geweest om het achterscherm (proef) te monteren. De gaten in der C-stijlen zaten toch niet goed. Had ik mooi M4 moertjes achter gelast, en nu past het niet.
Maar lees op het forum ook erg veel over, niet zelf doen.
Hopelijk krijg ik nog meer reaktie's.
Hoe is het met jou eend Rob,
is het goed gekomen met de voorbumper?
Ik ben vandaag bijna een halve dag aan het klooien geweest om het achterscherm (proef) te monteren. De gaten in der C-stijlen zaten toch niet goed. Had ik mooi M4 moertjes achter gelast, en nu past het niet.
Het vervangen van een HRC is goed te doen hoor. Heb ik al meerdere malen gedaan. Je HRC zit met twee bouten vast aan het pedaalgebeuren en steekt door het schutbord heen. Koppelingskabel en gaskabel heb je zo los.
Het vloeistofreservoir trek je van de oude HRC af en zet je op de nieuwe wanneer die weer in de eend zit.
De HRC haal je met pedalen samen naar achteren eruit. Op de werkbank de nieuwe HRC erop zetten en kijken af het goed zit. Houd wel even rekening met de pasbusjes bij de boutgaten. En dan de boel weer monteren. Nieuwe tules gebruiken op de aansluiting van de remleidingen. Nieuwe remvloeistof erin. En de boel ontluchten.
Klinkt misschien simpel en dat is het eigenlijk wel. Het is meer een beetje rommelen in een smalle ruimte bij de pedalen. Uiteindelijk gaat het maar om 2 bouten, 2 remleidingaansluitingen, 2 kabels van de pedalen en een reservoir dat je overzet.
Het vloeistofreservoir trek je van de oude HRC af en zet je op de nieuwe wanneer die weer in de eend zit.
De HRC haal je met pedalen samen naar achteren eruit. Op de werkbank de nieuwe HRC erop zetten en kijken af het goed zit. Houd wel even rekening met de pasbusjes bij de boutgaten. En dan de boel weer monteren. Nieuwe tules gebruiken op de aansluiting van de remleidingen. Nieuwe remvloeistof erin. En de boel ontluchten.
Klinkt misschien simpel en dat is het eigenlijk wel. Het is meer een beetje rommelen in een smalle ruimte bij de pedalen. Uiteindelijk gaat het maar om 2 bouten, 2 remleidingaansluitingen, 2 kabels van de pedalen en een reservoir dat je overzet.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster