Restauratie 2CV6 uit 1980
Restauratie 2CV6 uit 1980
14 jaar geleden, rijdend in mijn garage gezet, omdat 3 kinderen niet op de achterbank passsen.
Wachtend op beter tijden.
Pasen 2013. Eens kijken of we 'm klaar zouden krijgen voor 't Gala van Lise.
Nou, t motortje had ik na 2 dagen aan 't lopen (filmpje). Maar er was wel wat meer aan de hand.
Overal gaten, slechte rem- en benzineleidingen, banden waren een beetje krokant.
Chassis was ook slecht.
Ik besloot 't dan maar groter aan te pakken: nieuw chassis, revisie assen en ophanging, veel nieuwe stukken er in lassen, zodat we een technisch goede 2CV zouden hebben.
Foto's gaan volgen.
Wachtend op beter tijden.
Pasen 2013. Eens kijken of we 'm klaar zouden krijgen voor 't Gala van Lise.
Nou, t motortje had ik na 2 dagen aan 't lopen (filmpje). Maar er was wel wat meer aan de hand.
Overal gaten, slechte rem- en benzineleidingen, banden waren een beetje krokant.
Chassis was ook slecht.
Ik besloot 't dan maar groter aan te pakken: nieuw chassis, revisie assen en ophanging, veel nieuwe stukken er in lassen, zodat we een technisch goede 2CV zouden hebben.
Foto's gaan volgen.
Groet, Rob

2CV6 uit 1980,Verte Embrun

Al mijn foto's staan op facebook <<<<----Klikkerderklik
Ik krijg de foto's niet van mijn MS One Drive in dit forum gepost, dus heb ik mijn facebook fotoboek publiek gemaakt, kunnen jullie 't bekijken, ook als je niet mijn FB vriendje bent. Je moet wel FB hebben....
Ik krijg de foto's niet van mijn MS One Drive in dit forum gepost, dus heb ik mijn facebook fotoboek publiek gemaakt, kunnen jullie 't bekijken, ook als je niet mijn FB vriendje bent. Je moet wel FB hebben....
Groet, Rob

- Jeroen-citroen
- Moderator
- Jeroen-citroen
- Moderator
Op FB open je je foto dan klikken met je rechtermuisknop dan eigenschappen en daar staat dan je url die je kopieert en hier neer zet tussen de img tag.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5854_n.jpg
Dit is de url van boven geplaatste foto
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5854_n.jpg
Dit is de url van boven geplaatste foto
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
Ahh, dank je wel Jeroen

Nou, op 't moment heb ik een rijdend chassis. De motor is ondertussen in het chassis gemonteerd, en wordt op dit moment verder aangepakt en opgebouwd.
Ik zal snel wat meer plaatjes in het forum zetten, nu ik eindelijk een mogelijkheid heb gevonden. Nogmaals dank.

Nou, op 't moment heb ik een rijdend chassis. De motor is ondertussen in het chassis gemonteerd, en wordt op dit moment verder aangepakt en opgebouwd.
Ik zal snel wat meer plaatjes in het forum zetten, nu ik eindelijk een mogelijkheid heb gevonden. Nogmaals dank.
Groet, Rob

-
- Veelvuldig poster
Drie kinderen passen prima op de achterbank
helaas moest mijn broer altijd in het midden en soms verbeeld ik mij dat hij nog steeds een beetje pijnlijk kijkt
maar ja dat waren andere tijden
Toen ik mijn eend na 12jaar weer in elkaar zette heb ik twee driepuntsgordels gemonteerd
Voor dat ik klaar was werd ik de Gelukkige vader van een derde
dus alles er weer uit gehaald
en rijd alleen kleine stukjes in de buurt met ze
En anders gaan we met de (ahum) kangoo
als baby lagen ik en mijn broers gewoon dwars op de achterbank in een kinderwagenbak......los........
helaas moest mijn broer altijd in het midden en soms verbeeld ik mij dat hij nog steeds een beetje pijnlijk kijkt

maar ja dat waren andere tijden
Toen ik mijn eend na 12jaar weer in elkaar zette heb ik twee driepuntsgordels gemonteerd
Voor dat ik klaar was werd ik de Gelukkige vader van een derde
dus alles er weer uit gehaald
en rijd alleen kleine stukjes in de buurt met ze
En anders gaan we met de (ahum) kangoo
als baby lagen ik en mijn broers gewoon dwars op de achterbank in een kinderwagenbak......los........

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Hah, ik kan me herinneren dat ik met mijn zus achter in de Renault 4 lag. Slaapzakken opgerold tussen voor en achterbank, zodat ons plekje nog 'groter' was.
Ik heb met 2 punts gordels de kinderstoeltjes van mijn eerste 2 vastgezet. Dat was veilig genoeg, maar een derde paste er niet bij.
Ik heb met 2 punts gordels de kinderstoeltjes van mijn eerste 2 vastgezet. Dat was veilig genoeg, maar een derde paste er niet bij.
Groet, Rob

Nee, ik wil 'm eigenlijk groen maken. Ik dacht aan varen groen.
Maar vandaag was ik bij VGS2CV in Belgie, en die was aan 't werk aan een 'n mooie koets. Die koets was Verte Embrun.
En dat gaat het worden.

Ik weet 't, niet echt de kleur van mijn bouwjaar, maar ach. 't Word toch niet echt origineel, duss.
Maar vandaag was ik bij VGS2CV in Belgie, en die was aan 't werk aan een 'n mooie koets. Die koets was Verte Embrun.
En dat gaat het worden.
Ik weet 't, niet echt de kleur van mijn bouwjaar, maar ach. 't Word toch niet echt origineel, duss.
Laatst gewijzigd door Robcap op wo 26 feb, 2014 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Rob