Restauratie rode 2cv6, kontaktslot
-
- Veelvuldig poster
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
TB schreef:Pas je wel op met dat hard achteruit rijden? Je wilt niet dat een borging losschiet in je versnellingsbak en de boel blokkeert.
Ik snap het nut er niet echt van hoor, heb er nog niet eerder van gehoord.
Als je vooruit rijd en hard remt tilt elke auto de achterkant op en remt dan achter bijna niets. Het leek hier als of de remschoen niet helemaal de trommel raakte.(Alles was los geweest en rob had nog maar een paar km gereden) Rij je nu achter uit en ga je de rem gebruiken drukt je de kont van de eend lekker naar beneden en moeten de remschoen echt werken. Doe je dit een paar x dan zetten de remschoenen zicht echt naar de trommel en zal het remverschil meestal minder zijn. Het zijn van die tips die wel eens oppikt als je veel in een garage loopt en, het werkt.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
hij rijdt geweldig. En allemaal leuke reacties onderweg. En op het forum.
ook wel heel vreemd; van een zolder vol met plaatwerk en een paar dozen onderdelen ga je nu ineens 100 km/h over de snelweg. Heb ik nu die ene borging.........?????
Gr Rob
ook wel heel vreemd; van een zolder vol met plaatwerk en een paar dozen onderdelen ga je nu ineens 100 km/h over de snelweg. Heb ik nu die ene borging.........?????
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Hè rob,
Ik zie net dat je auto goedgekeurd is. Mooi werk man.
Lijkt mij echt kicken! Zoveel jaren aan gewerkt en dan dit resultaat.
Ik schiet ook lekker op. Heb nieuwe bekleding besteld. Komt a.s. Week binnen. Linker voorscherm, motorkap en linker voorportier nog monteren en bumpers en velgen nog spuiten.
Ik hoop in augustus naar de RDW te kunnen.
Succes en veel veilige kilometers.
Ik zie net dat je auto goedgekeurd is. Mooi werk man.
Lijkt mij echt kicken! Zoveel jaren aan gewerkt en dan dit resultaat.
Ik schiet ook lekker op. Heb nieuwe bekleding besteld. Komt a.s. Week binnen. Linker voorscherm, motorkap en linker voorportier nog monteren en bumpers en velgen nog spuiten.
Ik hoop in augustus naar de RDW te kunnen.
Succes en veel veilige kilometers.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
bezig met winterklusjes. Een paar vraagjes:
ik heb de HRC uit elkaar gehaald want die lekt waar het asje naar binnen gaat.
Klopt het dat je nadat je de veerring verwijderd hebt de hele inhoud er zo uit kan halen? Ik lees van die verhalen van kleine pennetje die je er uit moet prutsen. niets van gezien.
Als ik hier een revisie-setje aan waag, dan is het toch weer klaar?
De benzinepomp zuigt erg slecht aan als de eend lang stilgestaan heeft. Vandaag gedemonteerd, Nu blijkt er roest te zitten op de ophanging van de klepjes van de pomp. Als ik een revisiesetje koop, zitten die er dan bij of is dat alleen het membraam? Ik zag dat een nieuw pompje ook niks kost, maar ach, je knutselt eens wat.
Het zwaluwstaartstuur stond iets scheef bij rechtuit rijden. Dus de stuurbuis los en weer vast. Nu twijfel ik of ik de stuurbuis wel ver genoeg op de spibanen heb geduwd:
Zit ie goed?
Gr Rob
ik heb de HRC uit elkaar gehaald want die lekt waar het asje naar binnen gaat.
Klopt het dat je nadat je de veerring verwijderd hebt de hele inhoud er zo uit kan halen? Ik lees van die verhalen van kleine pennetje die je er uit moet prutsen. niets van gezien.
Als ik hier een revisie-setje aan waag, dan is het toch weer klaar?
De benzinepomp zuigt erg slecht aan als de eend lang stilgestaan heeft. Vandaag gedemonteerd, Nu blijkt er roest te zitten op de ophanging van de klepjes van de pomp. Als ik een revisiesetje koop, zitten die er dan bij of is dat alleen het membraam? Ik zag dat een nieuw pompje ook niks kost, maar ach, je knutselt eens wat.
Het zwaluwstaartstuur stond iets scheef bij rechtuit rijden. Dus de stuurbuis los en weer vast. Nu twijfel ik of ik de stuurbuis wel ver genoeg op de spibanen heb geduwd:
Zit ie goed?
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht