Vermogen verlies
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Vermogen verlies
Ik heb het volgende probleem met Mijn Dyane:
gisteren begon de auto te stotteren tijdens het rijden. Ik kon nog gewoon doorrijden op halfgas.
Ik dacht benzine op, vanmorgen heb ik er 5 liter in gedaan en ben ik naar het station gereden zonder problemen.
Daarna is mijn vrouw er mee naar huis gereden en is ze meermaals stil gevallen.
Ik heb er ook mee gereden en de auto valt inderdaad stil, Het lijkt alsof het interval .
telkens kleiner wordt. De auto draait nog wel goed op stationair toerental
Wat heb ik al gedaan;
- De condensator overbrugt, om te kijken of het dit is.
- Bougies en kabels nagekeken/nagemeten.
- gekeken of alle schroeven nog in de carburator zaten (dit was het geval)
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik tast vooral in het duister om dat de auto er voor nog perfect reedt.
Wat info over de auto
een Dyane 6 met een ak2m blok met een enkeltraps carburator met puntjes
gisteren begon de auto te stotteren tijdens het rijden. Ik kon nog gewoon doorrijden op halfgas.
Ik dacht benzine op, vanmorgen heb ik er 5 liter in gedaan en ben ik naar het station gereden zonder problemen.
Daarna is mijn vrouw er mee naar huis gereden en is ze meermaals stil gevallen.
Ik heb er ook mee gereden en de auto valt inderdaad stil, Het lijkt alsof het interval .
telkens kleiner wordt. De auto draait nog wel goed op stationair toerental
Wat heb ik al gedaan;
- De condensator overbrugt, om te kijken of het dit is.
- Bougies en kabels nagekeken/nagemeten.
- gekeken of alle schroeven nog in de carburator zaten (dit was het geval)
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik tast vooral in het duister om dat de auto er voor nog perfect reedt.
Wat info over de auto
een Dyane 6 met een ak2m blok met een enkeltraps carburator met puntjes
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
vermogen
-------------Ik heb er ook mee gereden en de auto valt inderdaad stil, Het lijkt alsof het interval .
telkens kleiner wordt------------
doet ie het aleen als de auto warm word ? snelweg ?? hoe warmer des te kleiner de interval tussen de storingen ? kleppen te strak ??
bobine word te warm ? benzine toevoer re weinig pomp slecht of leiding deels dicht ?
telkens kleiner wordt------------
doet ie het aleen als de auto warm word ? snelweg ?? hoe warmer des te kleiner de interval tussen de storingen ? kleppen te strak ??
bobine word te warm ? benzine toevoer re weinig pomp slecht of leiding deels dicht ?
wat niet kan doen we lekker toch
Lijkt op probleem brandstoftoevoer: genoeg brandstof om stationair te lopen, te weinig om te rijden. Door te weinig toevoer tijdens het rijden, raakt de vlotterkamer leeg, geen brandstof meer en motor slaat af. Opnieuw starten, er komt weer wat brandstof in de kamer en motor loopt stationair. Ik zou het eerst zoeken bij een verstopte benzineleiding of -filter of een defecte brandstofpomp.
Le Patron - 602cc
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Na uitzoeken is het inderdaad een branstofprobleem.
De benzine komt in heel onregelmatige hoeveelheid binnen, en op sommige momenten komt er geen benzine.
Ik heb daardoor de benzinepomp vervangen en een filter voor gezet. maar dit lost het nog niet op.
En ik ga dus de tankvlotter moeten zuivermaken of vervangen. gelukkig heeft mijn dyane nog een inspectieluikje, minder gelukkig bij de orignele metalen tank komt het luik niet overeen de vlotter.
De benzine komt in heel onregelmatige hoeveelheid binnen, en op sommige momenten komt er geen benzine.
Ik heb daardoor de benzinepomp vervangen en een filter voor gezet. maar dit lost het nog niet op.
En ik ga dus de tankvlotter moeten zuivermaken of vervangen. gelukkig heeft mijn dyane nog een inspectieluikje, minder gelukkig bij de orignele metalen tank komt het luik niet overeen de vlotter.
Laatst hetzelfde probleem gehad bij een klassieke Tractor, stationair liep ze goed, tijdens het rijden stilvallen, vermogensverlies, bleek vuil in de leidingen en de tank te zitten. Filters vervangen en tank schoongemaakt.
Geen eend, maar een Dyaantje (beige colorado)
http://dyaantje.blogspot.nl/
http://dyaantje.blogspot.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
Hij rijdt weer.
Ik heb de tankvlotter verwijderd en de tankvlotter filter zuivergemaakt, het is een metalen tank, dus er zit nog een lammelen filter in.
In de tank gekeken met de endoscoop en hier is geen vervuiling te zien.
@Marksmit, het kort stukje leiding heb ik ook vervangen, zag er niet slecht uit maar uit zekerheid. ook de vlotter pakking heb ik vervangen
Even nog een foto ter verduidelijking van de tankplaatsing tov het inspectieluikje
De orginele metalen 25l tank zit niet recht onder het luikje, de vlotter is wel te verwijderen.
Een 25l kunstoftank komt de vlotter wel overeen met het luikje.
Als je een orginele 20l tank hebt, die vb op de '67 dyanes zit komt het luik wel overeen.
Ik heb de tankvlotter verwijderd en de tankvlotter filter zuivergemaakt, het is een metalen tank, dus er zit nog een lammelen filter in.
In de tank gekeken met de endoscoop en hier is geen vervuiling te zien.
@Marksmit, het kort stukje leiding heb ik ook vervangen, zag er niet slecht uit maar uit zekerheid. ook de vlotter pakking heb ik vervangen
Even nog een foto ter verduidelijking van de tankplaatsing tov het inspectieluikje
De orginele metalen 25l tank zit niet recht onder het luikje, de vlotter is wel te verwijderen.
Een 25l kunstoftank komt de vlotter wel overeen met het luikje.
Als je een orginele 20l tank hebt, die vb op de '67 dyanes zit komt het luik wel overeen.