Deurrubber ak400 te groot?

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Brik
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 2 mar, 2014 14:51

Deurrubber ak400 te groot?

Bericht door Brik » zo 2 mar, 2014 15:17

Hoi!
Ben nieuw op dit forum. Ik ben Sharon mijn AK400 heet Brik.
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met het opknappen van Brik. Maar ik loop wel tegen wat dingetjes aan. Dus ik heb meteen wat vragen. Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Diverse nieuwe onderdelen besteld. Zo waren de deurrubbers heel slecht, dubbel geklapt gescheurd vol geverfd etc.

De nieuwe rubbers zijn echter dik 2cm groter dan de oude....zijn hier verschillende maten in? Of is er een handigheidje om de deurrubbers in de deuren te krijgen? Ik heb werkelijk geen idee. Hellup!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Brik op zo 2 mar, 2014 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 2 mar, 2014 15:20

Om kort te zijn: ik had laatst ook een nieuw deurrubber gekocht en dat ding paste erg slecht. Heb m gewoon weggegooid en heb er maar een nette gebruikte in gedaan.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Brik
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 2 mar, 2014 14:51

Bericht door Brik » zo 2 mar, 2014 15:27

hoi TB, Da's nie zo mooi....mijn oude kunnen echt niet meer....
Het kan toch niet zo zijn dat die dingen in de verkeerde maat worden gemaakt? die dingen kosten zo'n 20 euries....40 euro weggegooid. Wat zei de leverancier, of heb je niet nagevraagd hoe dat kan?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5833
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 2 mar, 2014 16:13

Wat je kunt proberen is om in de gehele omtrek overal rubber beetje naar mekaar te drukken, zodat deze kleiner worde. Andere optie zou zijn om in de onderste hoek rubber door te snijden en op maat maken door de uiteinden met 10 seconden lijm weer aan elkaar te lijmen. Pas opndat je je vingers niet vastplakt :).

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 2 mar, 2014 16:16

Voor de 2Cv worden veel dingen weer nieuw gemaakt, maar wen er maar vast aan ,de pasvorm is vaak ERG SLECHT!
Dat geldt niet voor alles, hangt ook vaak samen met de producent.
De kwaliteit laat ook vaak te wensen over.
Dus ..... Leuker kunnen we het niet voor je maken.

In ieder geval welkom op dit forum en veel succes met het opknappen van je AK ! Bovendien zijn we hier gek op foto's ! En geven we gratis advies !

Even een tipje: Mijn nieuwe deurrubbers pasten ook niet zo goed , dacht ik zelf eerst, maar ik kwam er achter dat ik ze er te strak op gemonteerd had. Nadat ik ze dus minder strak gemonteerd had ging het wel, wel zijn ze erg stug en dat merk je aan het sluiten van de deuren.

Na het opknappen van mijn AZU heb ik me voorgenomen zoveel mogelijk gebruikte, of NOS onderdelen te monteren.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9210
Laatst gewijzigd door Geert op zo 2 mar, 2014 16:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1614
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » zo 2 mar, 2014 16:18

Oh, Backfire was me voor, maar inderdaad hij heeft gelijk !

Brik
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 2 mar, 2014 14:51

Bericht door Brik » zo 2 mar, 2014 16:33

super bedankt voor jullie reacties!

Ik ben inderdaad al aan het heen en weer schuiven geweest met het rubber en het lijkt al een beetje minder erg te zijn dan het op bovenstaande foto was, knippen en plakken was ook al mijn idee....het blijft tenslotte een eend en het hoeft allemaal niet zo mooi als een kever bijvoorbeeld. Het is zowiezo al beter dan het was en zo lang hij rijdt vind ik het al fantastisch!

Voor de mensen die op faceboek zitten...ik heb een pagina gemaakt waar je het opknappen van Brik kunt volgen https://www.facebook.com/BrikAK400 Voel je vrij om het gebeuren te volgen. :-)
Maar ik zal hier ook zeker nog wat foto's posten hoor!

Ik ga nog even wat puzzelen en proberen het beestje weer in elkaar te zetten.

Groetjes!

Hilke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 735
Lid geworden op: di 10 apr, 2012 08:46
Locatie: Beverwijk

Bericht door Hilke » zo 2 mar, 2014 19:47

Leuk! Ik ga je volgen via facebook.
Ziet er nu al goed uit :)

Succes met Brik!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 2 mar, 2014 19:56

Ik zou ze dan terugsturen voor die 40 euro die je ervoor betaald hebt. Voor dat bedrag mag het gewoon goed passen en hoef je niet met lijm te rommelen.

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb het na de zoveelste slechte imi gewoon weggegooid.

Het is wel ff zoeken, maar om een oud, slecht deurtje kan nog een goed rubber zitten.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie