afstellen ontstekingstijd

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

afstellen ontstekingstijd

Bericht door theoenmarion » vr 7 mar, 2014 10:01

Ik weet dat er al veel is over geschreven, en heb ook alles gelezen!
Maar ik krijg de ontsteking niet afgesteld!
Contactpunten netjes op 0.4 afgesteld, en dan moet ik de ontstekingstijd op de goede tijd zetten, en dat lukt niet. Als ik het vliegwiel naar rechts draai gaat het lampje uit, maar als ik het naar links draai blijft het lampje wel ca de helft van het vliegwiel branden. Ik heb hem zo nauwkeurig mogelijk afgesteld maar motor houd erg in.
Kan ik het ontstekingshuis ook iets draaien met lopende motor?
Ik heb geen stroboscoop iod en ook geen toerenteller.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 7 mar, 2014 10:34

Als je nu eerst de punten op 0.45mm stelt (het fiber nokje slijt iets) en dan
een 6mm stift in het blok naar het vliegwiel.Dan heeft het vliegwiel iets
speling waar het lampje aan en uit gaat.
Als de ontstekig dan erg raar scheef staat,moet je de vervroeginggewichtjes vernieuwen.

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » vr 7 mar, 2014 13:07

Je zegt dat de motor erg inhoudt.
Dus dan start hij wel? Wil hij stationair wel draaien?

Als dat het geval is dan staat het tijdstip volgens mij wel goed maar dan komen er veel meer parameters bij.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » vr 7 mar, 2014 14:25

Ja, wil wel stationair draaien.
Zag wel dat hij bij een uitlaatspruitstuk wel rookt. Tapeind bleek lam te zijn. Kan dat ook een oorzaak zijn? Misschien carburateur laten schoonmaken/reviseren?

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » vr 7 mar, 2014 17:53

theoenmarion schreef:Ja, wil wel stationair draaien.
Zag wel dat hij bij een uitlaatspruitstuk wel rookt. Tapeind bleek lam te zijn. Kan dat ook een oorzaak zijn? Misschien carburateur laten schoonmaken/reviseren?
Ik denk niet dat een lek in het uitlaatsysteem ervoor zorgt dat de motor erg inhoudt.
Als de motor al lang stilstaat dan heb je meer kans dat er ergens een sproeier verstopt zit.

Uiteraard heb ik de wijsheid niet in pacht en zijn er nog veel dingen die ervoor kunnen zorgen dat een motor inhoudt.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2677
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 7 mar, 2014 19:39

als ie bij de uitlaat lekt zal hij dat ook doen bij de inlaat... spuit eens wat remmenreiniger erbij. Zou het inhouden goed kunnen verklaren.

Sjaak S.
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 14 apr, 2003 23:08
Locatie: Den Helder

Bericht door Sjaak S. » do 13 mar, 2014 15:11

een lekkage van een uitlaatpakking moet je niet onderschatten! Ik heb het zelf meegemaakt dat één uitlaatpakking erg lekte. gevolg was dat ik de motor amper aan de praat kon houden: ik moest steeds gas geven, en stationair draaien deed hij ook niet meer, dan sloeg hij af. Ik heb toen alle pakkingen vernieuwd en hij liep weer als een zonnetje.
my other car is......... ook een eend.

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 13 mar, 2014 15:26

Oke,
maar bij mij is een van de tapeinden (of de moer) lam gedraaid.
Is dit gemakkelijk op te tappen naar M8 ?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 13 mar, 2014 15:57

zo heb ik dat wel gedaan ja (en een m8 tapeind er in gezet). maar dat blok heeft alleen 10 minuten proef gedraaid. geen idee hoe het in de praktijk houdt.

aan de inlaatkant (?) kan je evt ook een bout en moer steken als die lam is
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

theoenmarion
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 618
Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
Locatie: Albergen
Contacteer:

Bericht door theoenmarion » do 13 mar, 2014 17:02

Ja, de voorste dunne pijp. Dat is toch de inlaat?
Bij een heb ik idd ook een M7 bout ingedraaid . Doe jij tussen de uitlaatpot en de pijp, bij het schutbord, ook wat gungun om af te dichten? Bij mij rookt hij hier behoorlijk!

Plaats reactie