afstellen ontstekingstijd
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
afstellen ontstekingstijd
Ik weet dat er al veel is over geschreven, en heb ook alles gelezen!
Maar ik krijg de ontsteking niet afgesteld!
Contactpunten netjes op 0.4 afgesteld, en dan moet ik de ontstekingstijd op de goede tijd zetten, en dat lukt niet. Als ik het vliegwiel naar rechts draai gaat het lampje uit, maar als ik het naar links draai blijft het lampje wel ca de helft van het vliegwiel branden. Ik heb hem zo nauwkeurig mogelijk afgesteld maar motor houd erg in.
Kan ik het ontstekingshuis ook iets draaien met lopende motor?
Ik heb geen stroboscoop iod en ook geen toerenteller.
Maar ik krijg de ontsteking niet afgesteld!
Contactpunten netjes op 0.4 afgesteld, en dan moet ik de ontstekingstijd op de goede tijd zetten, en dat lukt niet. Als ik het vliegwiel naar rechts draai gaat het lampje uit, maar als ik het naar links draai blijft het lampje wel ca de helft van het vliegwiel branden. Ik heb hem zo nauwkeurig mogelijk afgesteld maar motor houd erg in.
Kan ik het ontstekingshuis ook iets draaien met lopende motor?
Ik heb geen stroboscoop iod en ook geen toerenteller.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
Ik denk niet dat een lek in het uitlaatsysteem ervoor zorgt dat de motor erg inhoudt.theoenmarion schreef:Ja, wil wel stationair draaien.
Zag wel dat hij bij een uitlaatspruitstuk wel rookt. Tapeind bleek lam te zijn. Kan dat ook een oorzaak zijn? Misschien carburateur laten schoonmaken/reviseren?
Als de motor al lang stilstaat dan heb je meer kans dat er ergens een sproeier verstopt zit.
Uiteraard heb ik de wijsheid niet in pacht en zijn er nog veel dingen die ervoor kunnen zorgen dat een motor inhoudt.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
een lekkage van een uitlaatpakking moet je niet onderschatten! Ik heb het zelf meegemaakt dat één uitlaatpakking erg lekte. gevolg was dat ik de motor amper aan de praat kon houden: ik moest steeds gas geven, en stationair draaien deed hij ook niet meer, dan sloeg hij af. Ik heb toen alle pakkingen vernieuwd en hij liep weer als een zonnetje.
my other car is......... ook een eend.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
zo heb ik dat wel gedaan ja (en een m8 tapeind er in gezet). maar dat blok heeft alleen 10 minuten proef gedraaid. geen idee hoe het in de praktijk houdt.
aan de inlaatkant (?) kan je evt ook een bout en moer steken als die lam is
aan de inlaatkant (?) kan je evt ook een bout en moer steken als die lam is
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 618
- Lid geworden op: di 2 aug, 2011 17:01
- Locatie: Albergen
- Contacteer: