startmotor draait, geen controlelampje accu
startmotor draait, geen controlelampje accu
Graag jullie tips:
Eendje staat nu al enkele maanden stil, maar het mooie weer komt er weer aan!
Nieuwe accu erin gezet zojuist. Startmotor draait mooi rond, motor slaat niet aan. Controlelampjes dashboard en benzinemeter doen het niet. Claxon en koplampen doen het wel.
In de slang van de carburateur geblazen om benzine op gang te krijgen.
Iemand enig idee? Voordat ik m'n accu leeg start...
Ik ben niet heel kundig aangelegd, maar met een eenvoudige uitleg moet het lukken. Heb geen multimeter.. Zou het massa kunnen zijn? Stekkertjes en kabelringetjes misschien gecorrodeerd? Kennelijk geen stroom richting dashboard? Vorig jaar nieuwe contactrol gemonteerd dus daar lijkt mij het probleem niet te zitten.
Alle tips welkom!
Eendje staat nu al enkele maanden stil, maar het mooie weer komt er weer aan!
Nieuwe accu erin gezet zojuist. Startmotor draait mooi rond, motor slaat niet aan. Controlelampjes dashboard en benzinemeter doen het niet. Claxon en koplampen doen het wel.
In de slang van de carburateur geblazen om benzine op gang te krijgen.
Iemand enig idee? Voordat ik m'n accu leeg start...
Ik ben niet heel kundig aangelegd, maar met een eenvoudige uitleg moet het lukken. Heb geen multimeter.. Zou het massa kunnen zijn? Stekkertjes en kabelringetjes misschien gecorrodeerd? Kennelijk geen stroom richting dashboard? Vorig jaar nieuwe contactrol gemonteerd dus daar lijkt mij het probleem niet te zitten.
Alle tips welkom!
Kijk of je vonken hebt bij je bougies.
Draai er eentje uit, prik m terug in je bougiekabel en leg m op je kachelpot(zodat je ook massa hebt). Dan starten, als je stevige vonkjes ziet bij je bougie, dan verder kijken naar je brandstof. Want dan zit de electra wel oke.
Heb je geen vonkjes, kun je kijken naar je draden, aansluitingen, massa... Heb je puntjes? Misschien die efkes stellen.
laat maar weten of 't lukt
Draai er eentje uit, prik m terug in je bougiekabel en leg m op je kachelpot(zodat je ook massa hebt). Dan starten, als je stevige vonkjes ziet bij je bougie, dan verder kijken naar je brandstof. Want dan zit de electra wel oke.
Heb je geen vonkjes, kun je kijken naar je draden, aansluitingen, massa... Heb je puntjes? Misschien die efkes stellen.
laat maar weten of 't lukt
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik denk dat je geen spanning van je contactslot naar je ontsteking (en de rest van de auto) krijgt, dus idd zekering die geen goed contact maakt of een vuil contactslot (contactjes inwendig onderaan)
claxon en koplampen zijn sowieso niet gezekerd dus die doen t altijd!
maar begin dus maar bij de zekeringen!
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
claxon en koplampen zijn sowieso niet gezekerd dus die doen t altijd!
maar begin dus maar bij de zekeringen!
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Het startrelais krijgt vanaf het contactslot de 12v en laat de startmotor werken. Dat geeft aan dat 2 draden van het contact werken, de 3e draad geeft als het goed is de 12v naar de ontsteking en de rest van de auto.
Heb je gecontroleerd of je 12v krijgt bij ingeschakelt contact op de bobine of de rode draad van de electronise ontsteking. Krijg je een vonk op de bougie?
Heb je gecontroleerd of je 12v krijgt bij ingeschakelt contact op de bobine of de rode draad van de electronise ontsteking. Krijg je een vonk op de bougie?
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Hilke schreef:Kijk of je vonken hebt bij je bougies.
Draai er eentje uit, prik m terug in je bougiekabel en leg m op je kachelpot(zodat je ook massa hebt). Dan starten, als je stevige vonkjes ziet bij je bougie, dan verder kijken naar je brandstof. Want dan zit de electra wel oke.
Heb je geen vonkjes, kun je kijken naar je draden, aansluitingen, massa... Heb je puntjes? Misschien die efkes stellen.
laat maar weten of 't lukt
Die dus!
Hilke, je had gelijk. Ik heb toch maar (na alles doorgemeten te hebben) de contactrol losgemaakt. Hoewel die bijna nieuw was, was '-ie weer helemaal groen. Zoals m'n eendje zelf is bijnaHilke schreef:Kijk ook je contactrol na. dat can ook geoxideert zijn.
Ga 'm er zo weer inzetten, hij is weer schoon. Tx!
Aanvulling:
Hij rijdt weer!!!!
(intens gelukkig..)
Bedankt allemaal!