Falcon
Falcon
Ik heb inmiddels een leuk koetswerk voor mijn chassis gevonden, een Falcon.
Het is een nooit afgemaakt project wat al minstens 12 jaar stof stond te verzamelen.
Voor de schoonmaak;
Na een grondige sponsbeurt;
Koetsje;
En zo moet het ongeveer worden;
Het is een nooit afgemaakt project wat al minstens 12 jaar stof stond te verzamelen.
Voor de schoonmaak;
Na een grondige sponsbeurt;
Koetsje;
En zo moet het ongeveer worden;
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Ja, wel voor wat betreft de kit.schermer schreef:Dat ziet er noog best leuk uit! Geinig project om daar wat van te maken, is alles een beetje compleet?
Van wat ik er van heb begrepen krijg je bij de kit alle delen die je ook op de foto ziet.
En een bouwtekening van de koets zelf, welke je van hout maakt. Het enige prefab. deel daaraan is het dashboard.
De vorige eigenaar is nooit verder gekomen dan het bouwen van de koets en deze los plaatsen op een chassis. Ik ben dus inmiddels de gelukkige eigenaar van 2 chassis, 2 motoren en 2 versnellingsbakken...........en de Falcon kit.
Het chassis wat er onder zat ziet er keurig uit, maar is wel zonder kenteken. Ik kan zelfs nergens een chassisnummer vinden.
Hoe de vorige eigenaar dit ooit op de weg had willen krijgen?
Nu ik beide motorblokken naast elkaar heb liggen viel me op dat ze behoorlijk verschillen.
Na een beetje speuren op internet trek ik de voorzichtige conclusie dat het blokje wat bij de kit zat een visa blok is.
Voor de RDW keuring kan ik die dus niet gebruiken. Het andere blokje is niet geheel compleet. Weet iemand of ik dynamo, startmotor, kachelpotten, enz. gewoon kan uitwisselen?
Na een beetje speuren op internet trek ik de voorzichtige conclusie dat het blokje wat bij de kit zat een visa blok is.
Voor de RDW keuring kan ik die dus niet gebruiken. Het andere blokje is niet geheel compleet. Weet iemand of ik dynamo, startmotor, kachelpotten, enz. gewoon kan uitwisselen?
Dynamo wel, alleen heb je dan je spanningsregelaar (waarschijnlijk) niet meer nodig, zit bij Visa ingebouwd.Mous schreef:Nu ik beide motorblokken naast elkaar heb liggen viel me op dat ze behoorlijk verschillen.
Na een beetje speuren op internet trek ik de voorzichtige conclusie dat het blokje wat bij de kit zat een visa blok is.
Voor de RDW keuring kan ik die dus niet gebruiken. Het andere blokje is niet geheel compleet. Weet iemand of ik dynamo, startmotor, kachelpotten, enz. gewoon kan uitwisselen?
Kachelpotten zijn ook net anders (aansluiting kachelslangen) maar of die nodig hebt in een kitcar???? pas maken kan natuurlijk altijd.
Startmotor is anders (andere tandwiel) met andere vertanding
Volgens mij moet iedere auto met een normale voorruit ook verwarming hebben ivm ontwaseming. Een beetje aanpassen lijkt me geen probleem. Het gaat me ook niet om de verwarming maar om het uitlaatdeel wat er in zit.LPGo schreef:Kachelpotten zijn ook net anders (aansluiting kachelslangen) maar of die nodig hebt in een kitcar???? pas maken kan natuurlijk altijd.
Startmotor is anders (andere tandwiel) met andere vertanding
Heeft iemand toevallig nog een startmotor liggen?
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
Gebruik van een Visa motor is vaak geen enkel probleem bij de RDW. Het ontbrekende chassis nummer daar ga je wel problemen mee krijgen.Mous schreef:Na een beetje speuren op internet trek ik de voorzichtige conclusie dat het blokje wat bij de kit zat een visa blok is.
Voor de RDW keuring kan ik die dus niet gebruiken.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
Klopt.Mous schreef:Volgens mij moet iedere auto met een normale voorruit ook verwarming hebben ivm ontwaseming.
Een wagen met grote voorruit moet voorruitontwaseming hebben (mag een opplak unit zijn), ruitenwissers en -spoeiers.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
Re: Falcon
Hoe ver ben je inmiddels met de Falcon (een van de vier of vijf in NL) ?Mous schreef:Ik heb inmiddels een leuk koetswerk voor mijn chassis gevonden, een Falcon.
Ben je al lid van de 2CV Kitcarclub ? Binnen de club tref je een vracht aan bouwers met gelijke problemen en verschillende oplossingen ... ook bij jou in de buurt.
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
Klopt....schermer schreef:De kit staat inmiddels op mp te koop, zoek maar op falcon 2cv.
Helaas gaat er veel tijd, geld en energie zitten in het verder verbouwen van ons huis.
Begin dit jaar heb ik dus besloten alles maar te verkopen.
Er zit nog wel een eendje/dyane/acadyane in de planning. dus ik blijf hier wel gezellig lezen. (reageren doe ik niet veel, omdat er hier een hoop mensen zitten met veel meer kennis van zaken dan ik).
Ik weet nog steeds niet zeker of het een visa blok is. Kan iemand me vertellen waar ik het aan kan zien?Wim van den Bergh schreef:Gebruik van een Visa motor is vaak geen enkel probleem bij de RDW. Het ontbrekende chassis nummer daar ga je wel problemen mee krijgen.Mous schreef:Na een beetje speuren op internet trek ik de voorzichtige conclusie dat het blokje wat bij de kit zat een visa blok is.
Voor de RDW keuring kan ik die dus niet gebruiken.
Het chassis zonder nummer is met de oud ijzerboer mee. die wilde ik toch al niet gebruiken.
De kit is inmiddels verkocht aan een student autotechniek in het Noorden die er een schoolproject van maakt.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Het snelste om te zien of het een visa is zijn de bougies, de diameter van de schroefdraad is kleiner.
Ook zit er op het vliegwiel een uitstekende nok, deze is voor de electronische ontsteking.
Ook zit er op het vliegwiel een uitstekende nok, deze is voor de electronische ontsteking.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Gebruiker
- Berichten: 126
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 14:02
- Locatie: Kraggenburg
- Contacteer:
Cilinderkop en cilinder verlopen in vloeiende lijn naar het blok : VISAMous schreef:Ik weet nog steeds niet zeker of het een visa blok is. Kan iemand me vertellen waar ik het aan kan zien?
Cilinderkop en cilinder verspringen ten opzichte van elkaar : 2CV
Aan de vliegwiel zijde heeft de VISA een rechte bovenrand tussen de bakbouten.
Aan de vliegwiel zijde heeft de 2CV een V vorm tussen de bakbouten
Een VISA blok heeft geen ontstekingshuisje en een 2CV motor wel
1984 Le Patron 3 / 1986 BX 1.4 RE / 1997 Saxo 1.6 SX automaat / 2012 DS3 HDI EGS
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html
http://www.nwpvandenbergh.nl/citro-gekte/wagens.html