Rattus Ferrum
Rattus Ferrum
Hallo Holland, even m'n projektje voorstellen, Rattus Ferrum.
Allereerst, ik ben GEEN ingenieur, ik heb niks uitgevonden, alles is gebaseerd op reeds bestaande ideeen die ik heb aangepast naar m'n zin van het moment, dus geen kopie maar een eigen versie van reeds uitgeteste aanpassingen.
Ik ben géén mecanicien/carrossier of iets dergelijk,
en aub, op vragen ivm APK, keuring, papieren enz is het simpel : no comment, dit is een fun-projekt, niks meer, niks minder. m'n handen jeukten en ik had zin om iets anders te doen en later komt er een groot deken over. OK?
Alles met originele onderdelen van 2cv mits aangepast, natuurlijk ook wat oud ijzer die rondslingerde en klein materiaal (bouten etc) die niet origineel zijn.
Zin om verder te zien? ...
Middenmotor 602 (alles vernieuwd )op plaats van achteras,
2 gereviseerde bakken met gereviseerde remklauwen
twee voorarmen achteraan
chassis aangepast,
veren en schokdempers verhard (geen ecas, homemade)
channeling 9cm
stuurkolom, pedalen,schutbord etc etc aangepast.
luchthapper onderaan (open) chassis
Alles is nog in z'n ruwe fase, stukken en aanpassingen zijn nog niet afgewerkt, geslepen, geschilderd ofzo, de wagen is momenteel rijklaar (serdert deze middag) rijdt, remt en schakelt ok.
Er moet nog heel wat kleine dingen verbeterd worden (kleine afstellingen en nieuwe ideetjes) maar men begint te zien waar het projekt naartoe gaat.
Greets,
Oli.
Welke photoshop artiest heeft zin om de wagen op dit voorlaatste plaatje in verschillende tinten grijs om te zetten? Ik ben helaas geen artiest met pc's...
Allereerst, ik ben GEEN ingenieur, ik heb niks uitgevonden, alles is gebaseerd op reeds bestaande ideeen die ik heb aangepast naar m'n zin van het moment, dus geen kopie maar een eigen versie van reeds uitgeteste aanpassingen.
Ik ben géén mecanicien/carrossier of iets dergelijk,
en aub, op vragen ivm APK, keuring, papieren enz is het simpel : no comment, dit is een fun-projekt, niks meer, niks minder. m'n handen jeukten en ik had zin om iets anders te doen en later komt er een groot deken over. OK?
Alles met originele onderdelen van 2cv mits aangepast, natuurlijk ook wat oud ijzer die rondslingerde en klein materiaal (bouten etc) die niet origineel zijn.
Zin om verder te zien? ...
Middenmotor 602 (alles vernieuwd )op plaats van achteras,
2 gereviseerde bakken met gereviseerde remklauwen
twee voorarmen achteraan
chassis aangepast,
veren en schokdempers verhard (geen ecas, homemade)
channeling 9cm
stuurkolom, pedalen,schutbord etc etc aangepast.
luchthapper onderaan (open) chassis
Alles is nog in z'n ruwe fase, stukken en aanpassingen zijn nog niet afgewerkt, geslepen, geschilderd ofzo, de wagen is momenteel rijklaar (serdert deze middag) rijdt, remt en schakelt ok.
Er moet nog heel wat kleine dingen verbeterd worden (kleine afstellingen en nieuwe ideetjes) maar men begint te zien waar het projekt naartoe gaat.
Greets,
Oli.
Welke photoshop artiest heeft zin om de wagen op dit voorlaatste plaatje in verschillende tinten grijs om te zetten? Ik ben helaas geen artiest met pc's...
Laatst gewijzigd door ami6 op vr 28 mar, 2014 22:14, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
Plaatje onder de voorste bak:
Vloerplaten "made in Flanders"
cardans lopen nu door achterste schemen, dus gaatje/plaatsje maken
raamkader had een beetje aandacht nodig vanbinnenuit :
achterkant van een zesje vind ik schreeuwlelijk , een "ronde" wagen met vierkante achterlichten druist tegen alle wetten van de esthetiek in , dus :
Vloerplaten "made in Flanders"
cardans lopen nu door achterste schemen, dus gaatje/plaatsje maken
raamkader had een beetje aandacht nodig vanbinnenuit :
achterkant van een zesje vind ik schreeuwlelijk , een "ronde" wagen met vierkante achterlichten druist tegen alle wetten van de esthetiek in , dus :
We vertrekken van een vlakke plaat , mooier naar m'n idee.
om te eindigen met een soort "type A" plaatje :
en een derde zijruitje is niet functioneel, wie heeft daar ooit in gekeken bij het achteruitrijden?
versnellingspookje van meer dan 2 meter lang, dat was eventjes puzzelen en rekenen, maar aardig gelukt, na verschillende pogingen schakelt het beestje net als origineel.
onderdelen van een visa komen goed van pas bij het knutselen :
om te eindigen met een soort "type A" plaatje :
en een derde zijruitje is niet functioneel, wie heeft daar ooit in gekeken bij het achteruitrijden?
versnellingspookje van meer dan 2 meter lang, dat was eventjes puzzelen en rekenen, maar aardig gelukt, na verschillende pogingen schakelt het beestje net als origineel.
onderdelen van een visa komen goed van pas bij het knutselen :
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: