Rattus Ferrum

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1915
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » zo 30 mar, 2014 10:42

ik nam in elk geval een niet-standaard kleur.
zoiets als matzwart met veel chroom (ook velgen), metallic aquamarijn, etc.

je maakt een hele speciale auto, daar zou ik een hele speciale kleur bij doen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 30 mar, 2014 12:43

Ac 109, gris metalise lijkt me erg mooi. Een oude kleur die je ziet op de eerste A types. Vanwege de ribbelkap en zonder 3e zijruitjes lijkt me deze kleur best te doen.

Ook eens wat anders dan felgekleurd en onwijs opvallend.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 31 mar, 2014 08:44

Hallo,

bedankt voor het meedenken.

Het wordt dus zeker niet iets matzwart of flashy, ik wil de wagen zo neutraal, onopvallend en stijlvol houden.
Ook geen overmatig chroom en atributen maar een "gladgeschoren" autootje.
Zelf dacht ik aan een donkergrijs, zeker geen metaalkleur.
Eigenlijk zoek ik een grijs met een lichte tint bruin,aubergine in.

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 647
Lid geworden op: ma 22 dec, 2008 20:18
Locatie: langweer

Bericht door brammie » ma 31 mar, 2014 10:35

Aan de naam te zien moet je dat ook zeker doen
rattus ferrum
rat grijs met roestbruin :D
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 31 mar, 2014 18:20

rooie meni vind ik wel wat hebben van kleur .
vriend van ons is zijn wagen er zowat mee aan het in smeren .
maar weet hier ook nog niet helemaal wat style of kleur hij wil .
see you when you see me

Gebruikersavatar
Bartjes2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bartjes2cv » ma 31 mar, 2014 18:39

Een mat grijze variant is wel erg mooi !!!!

Mooi project, zou toch leuk zijn als ie ook op de weg mag !!!

Top :lol:
Citröen 2cv 1984(vrouw blij!)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 31 mar, 2014 20:08

Hallo,

ik dacht persoonlijk aan Nimbus Grey van Audi , lijkt me mooi en neutraal met een zwart dakje :

Afbeelding

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » ma 31 mar, 2014 21:47

de auto lijkt veel op deze schitterende auto http://www.ollierkkila.com/Site/?page_i ... gallery=69
die kleur in combinatie met zwarte spaakvelgen is superrrrrrr
BARE METAL CAR

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » ma 31 mar, 2014 22:46

azuiper schreef:de auto lijkt veel op deze schitterende auto http://www.ollierkkila.com/Site/?page_i ... gallery=69
die kleur in combinatie met zwarte spaakvelgen is superrrrrrr
Die auto is dan ook één van de inspiratiebronnen!

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » di 1 apr, 2014 00:21

laat me raden AMI6 : één van de andere inspiratiebronnen is deze auto
http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=647297
BARE METAL CAR

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » di 1 apr, 2014 00:24

azuiper schreef:laat me raden AMI6 : één van de andere inspiratiebronnen is deze auto
http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=647297
Ja, en zo kunnen we nog uren doorgaan!

Ik vertelde reeds dat ik niks had uitgevonden ; alles is reeds bestaand en aangepast aan mijn idee! :D

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » za 5 apr, 2014 09:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bartjes2cv
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
Locatie: Uithoorn

Bericht door Bartjes2cv » za 5 apr, 2014 09:49

Like :lol:
Citröen 2cv 1984(vrouw blij!)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » za 5 apr, 2014 10:28

Mooi project, maar ehh...
ami6 schreef:Afbeelding
Door deze aanpassing heb je minder/een korte hevelarm "tussen" je rempedal en je hoofdremcilinder, waardoor je (veel) harder moet trappen om de zelfde remkracht te krijgen.
Zou je niet je hele pedalen/hoofdremcylinder houder om hoog zetten?
Of anders gezegt; ik raad je dringend aan dit te doen, want de aanpassing op de foto verslechtert je remveiligheid.

Succes en groeten, Bart

ami6
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 350
Lid geworden op: do 1 jan, 2009 13:15

Bericht door ami6 » zo 6 apr, 2014 05:59

Hallo,

leuk dat jullie meedenken, dat vind ik echt tof!
echter...: als je goed kijkt is de "hevelarm" van de originele pedaal helemaal niet ingekort hoor, dat lijkt misschien zo op de foto, maar de lengte is niet ingekort. Ik heb enkel het terugkerende stukje (waar de "champignon" of het drukgedeelte voor de voet aan bevestigd is) doorgeslepen en vanaf daar in een hoek van 90° verlengd totdat ik de juiste hoogte kreeg (dat ik origineel zo'n 17 cm vanaf onderkant pedaal)
Ik heb me vooraf ingelicht bij iemand die veel slimmer is dan mezelf en die beweert dat als je een kracht loodrecht uitoefent of een hefboom of hevelarm zoals jullie dat noemen op het uiteinde van de hevelarm dan gaat er geen enkele kracht verloren.

greetz,

oli .

Plaats reactie