Rattus Ferrum
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
ik nam in elk geval een niet-standaard kleur.
zoiets als matzwart met veel chroom (ook velgen), metallic aquamarijn, etc.
je maakt een hele speciale auto, daar zou ik een hele speciale kleur bij doen.
Gr Rob
zoiets als matzwart met veel chroom (ook velgen), metallic aquamarijn, etc.
je maakt een hele speciale auto, daar zou ik een hele speciale kleur bij doen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Hallo,
bedankt voor het meedenken.
Het wordt dus zeker niet iets matzwart of flashy, ik wil de wagen zo neutraal, onopvallend en stijlvol houden.
Ook geen overmatig chroom en atributen maar een "gladgeschoren" autootje.
Zelf dacht ik aan een donkergrijs, zeker geen metaalkleur.
Eigenlijk zoek ik een grijs met een lichte tint bruin,aubergine in.
bedankt voor het meedenken.
Het wordt dus zeker niet iets matzwart of flashy, ik wil de wagen zo neutraal, onopvallend en stijlvol houden.
Ook geen overmatig chroom en atributen maar een "gladgeschoren" autootje.
Zelf dacht ik aan een donkergrijs, zeker geen metaalkleur.
Eigenlijk zoek ik een grijs met een lichte tint bruin,aubergine in.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
de auto lijkt veel op deze schitterende auto http://www.ollierkkila.com/Site/?page_i ... gallery=69
die kleur in combinatie met zwarte spaakvelgen is superrrrrrr
die kleur in combinatie met zwarte spaakvelgen is superrrrrrr
BARE METAL CAR
Die auto is dan ook één van de inspiratiebronnen!azuiper schreef:de auto lijkt veel op deze schitterende auto http://www.ollierkkila.com/Site/?page_i ... gallery=69
die kleur in combinatie met zwarte spaakvelgen is superrrrrrr
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
laat me raden AMI6 : één van de andere inspiratiebronnen is deze auto
http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=647297
http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=647297
BARE METAL CAR
Ja, en zo kunnen we nog uren doorgaan!azuiper schreef:laat me raden AMI6 : één van de andere inspiratiebronnen is deze auto
http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... p?t=647297
Ik vertelde reeds dat ik niks had uitgevonden ; alles is reeds bestaand en aangepast aan mijn idee!
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn
Mooi project, maar ehh...
Zou je niet je hele pedalen/hoofdremcylinder houder om hoog zetten?
Of anders gezegt; ik raad je dringend aan dit te doen, want de aanpassing op de foto verslechtert je remveiligheid.
Succes en groeten, Bart
Door deze aanpassing heb je minder/een korte hevelarm "tussen" je rempedal en je hoofdremcilinder, waardoor je (veel) harder moet trappen om de zelfde remkracht te krijgen.ami6 schreef:
Zou je niet je hele pedalen/hoofdremcylinder houder om hoog zetten?
Of anders gezegt; ik raad je dringend aan dit te doen, want de aanpassing op de foto verslechtert je remveiligheid.
Succes en groeten, Bart
Hallo,
leuk dat jullie meedenken, dat vind ik echt tof!
echter...: als je goed kijkt is de "hevelarm" van de originele pedaal helemaal niet ingekort hoor, dat lijkt misschien zo op de foto, maar de lengte is niet ingekort. Ik heb enkel het terugkerende stukje (waar de "champignon" of het drukgedeelte voor de voet aan bevestigd is) doorgeslepen en vanaf daar in een hoek van 90° verlengd totdat ik de juiste hoogte kreeg (dat ik origineel zo'n 17 cm vanaf onderkant pedaal)
Ik heb me vooraf ingelicht bij iemand die veel slimmer is dan mezelf en die beweert dat als je een kracht loodrecht uitoefent of een hefboom of hevelarm zoals jullie dat noemen op het uiteinde van de hevelarm dan gaat er geen enkele kracht verloren.
greetz,
oli .
leuk dat jullie meedenken, dat vind ik echt tof!
echter...: als je goed kijkt is de "hevelarm" van de originele pedaal helemaal niet ingekort hoor, dat lijkt misschien zo op de foto, maar de lengte is niet ingekort. Ik heb enkel het terugkerende stukje (waar de "champignon" of het drukgedeelte voor de voet aan bevestigd is) doorgeslepen en vanaf daar in een hoek van 90° verlengd totdat ik de juiste hoogte kreeg (dat ik origineel zo'n 17 cm vanaf onderkant pedaal)
Ik heb me vooraf ingelicht bij iemand die veel slimmer is dan mezelf en die beweert dat als je een kracht loodrecht uitoefent of een hefboom of hevelarm zoals jullie dat noemen op het uiteinde van de hevelarm dan gaat er geen enkele kracht verloren.
greetz,
oli .