New old Style 2cv
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: zo 16 okt, 2011 00:10
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- summersnoek
- Regelmatige poster
- Berichten: 267
- Lid geworden op: di 20 okt, 2009 13:32
- Locatie: Deventer
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Kort bericht en foto's volgen nog. De lasser is klaar en zodra de spuiter klaar is met een Porsche kan de 2cv er heen.
Het nieuwe chassis is opgebouwd.
Eindelijk ook een oud kenteken gevonden. Op de papieren staat dat het een AZ B 425 L is. Maar wat zegt dit precies? Het kenteken is van april 1964. Had je toen al normale deuren en de derde ramen?
Het nieuwe chassis is opgebouwd.
Eindelijk ook een oud kenteken gevonden. Op de papieren staat dat het een AZ B 425 L is. Maar wat zegt dit precies? Het kenteken is van april 1964. Had je toen al normale deuren en de derde ramen?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
In ieder geval een Belgische AZ in luxe uitvoering.
AZ=type, B=Belgium, 425=cilinderinhoud en L=luxe.
Overigens nog met de zelfmoorddeuren, want pas vanaf modeljaar 65 (sept 64) kwamen de normale portieren. 3e zijruitjes had je wel, maar enkel op de AZL3, en dat is niet te vergelijken met een 3e zijruit van een moderne 2cv.
Maar gezien het feit je er toch een azam(6) van maken wilt...

AZ=type, B=Belgium, 425=cilinderinhoud en L=luxe.
Overigens nog met de zelfmoorddeuren, want pas vanaf modeljaar 65 (sept 64) kwamen de normale portieren. 3e zijruitjes had je wel, maar enkel op de AZL3, en dat is niet te vergelijken met een 3e zijruit van een moderne 2cv.
Maar gezien het feit je er toch een azam(6) van maken wilt...

- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Waarom geen kenteken? En heb je nu een dure plantenbak
?
Persoonlijk vind ik de achterkant wel geslaagd, maar ik ben niet zo weg van de voorkant; als je de ringen rond de koplampen grijs maakt, de koplampstang versmalt, de bumperrozetten plaatst en een zwart dak zou plaatsen, zou het volgens mij een mooier geheel zijn.
Maar respect voor je werkzaamheden hoor


Persoonlijk vind ik de achterkant wel geslaagd, maar ik ben niet zo weg van de voorkant; als je de ringen rond de koplampen grijs maakt, de koplampstang versmalt, de bumperrozetten plaatst en een zwart dak zou plaatsen, zou het volgens mij een mooier geheel zijn.
Maar respect voor je werkzaamheden hoor


2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
De paperclips komen er nog op voor en achter. Bij de knippers voor komen nog grijze randen. Misschien versmal ik nog de koplampbeugel. De voorstoelen moeten nog gedaan worden.
Ik heb van 2 auto's 1 complete gemaakt en 1 auto heb ik niet laten schouwen (omdat die al in onderdelen lag) maar wel contact gehad met de RDW. Dus alles op een nieuw chassis gebouwd. En helaas ze konden de identiteit niet vast stellen. De andere eend had geen kenteken meer omdat die voor een kitcar werd gebruikt.
Ik heb van 2 auto's 1 complete gemaakt en 1 auto heb ik niet laten schouwen (omdat die al in onderdelen lag) maar wel contact gehad met de RDW. Dus alles op een nieuw chassis gebouwd. En helaas ze konden de identiteit niet vast stellen. De andere eend had geen kenteken meer omdat die voor een kitcar werd gebruikt.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Beetje jammer van al je werk nu de RDW geen kenteken afgeeft. Ik weet niet wat je van de andere eend hebt gebruikt, maar er is een regeling over samengestelde voertuigen en dan mag je geloof 1/3e deel gebruiken van een andere soortgelijke auto, bv. de koets of motor.
Bij mij nam men er genoegen mee als er ergens een stukje rode lak zichtbaar was omdat ik de eend groen had gemaakt. En schouwen was niet nodig...
En een paar foto's van de opbouw kon men wel waarderen.
Zou het er niet zomaar bij laten zitten in jouw geval.
Bij mij nam men er genoegen mee als er ergens een stukje rode lak zichtbaar was omdat ik de eend groen had gemaakt. En schouwen was niet nodig...
En een paar foto's van de opbouw kon men wel waarderen.
Zou het er niet zomaar bij laten zitten in jouw geval.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Dat is dus het probleem. Zonder 'oud chassis' en zonder papieren van dat oude chassis is dat bij de RDW dus een vet probleem. Welke 2CV-koets je er op zet, is niet relevant. Deze krijg je legaal niet meer op de weg.BasvanEerden schreef:Dus alles op een nieuw chassis gebouwd
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)