Ik heb al een tijdje last van een lekkende motor.
Eerst dacht ik dat het aan de onderdruk in het carter lag, maar na diverse olievulpijpen geprobeerd te hebben bleef de motor lekken.
uiteindelijk blijkt het te liggen aan de voorste oliekeerring.
deze heb ik nu al een paar keer vervangen, maar die loopt er steeds uit.
Hij wil niet diep genoeg in het blok en blijft ca 2 mm uitsteken, maar moet dus minimaal gelijk of zelfs één mm in het blok zitten.
Het gaat om mijn AZU 250 van 1974 met een AYA 2 motor 435 cc A 79/1 en ik gebruik een oliekeering 30x42x8 .
Ik heb het idee dat de oliekeering te dik is, maar volgens mijn leverancier is dat de keerring die erin hoort.
Bij mijn reserve blokje zit dezelfde maat keerring en die gaat wel diep genoeg het blok in.
Iemand een idee wat er verkeerd kan zijn?
Voorste oliekeerring AYA2 motor
Ga naar
- Algemeen/Belangrijke informatie
- ↳ Gestolen voertuigen
- ↳ Forum-Mededelingen
- Marktplaats 2cv.nl
- ↳ Te Koop Aangeboden
- ↳ Te Koop Gevraagd / Gezocht
- ↳ Gespotte advertenties
- Meetings
- ↳ 2CV2027 Nederland
- ↳ Aankondigingen / Voorbespreking
- ↳ Foto's / Nabespreking
- Motor/Versnellingsbak
- ↳ Motor algemeen
- ↳ Startproblemen
- ↳ Motorrevisie
- ↳ Versnellingsbakrevisie
- Rollend gedeelte
- ↳ Chassis
- ↳ Wielophanging
- ↳ Remmen
- Plaatwerk/Dak/Interieur
- ↳ Plaatwerk/Dak/Interieur Algemeen
- ↳ Lassen
- ↳ Reparaties
- Elektrisch
- ↳ Elektrisch Algemeen
- ↳ Laadstroomproblemen
- ↳ Kabelboom / zekeringen
- ↳ Geluid
- Tuning/Conversies/Verbouwingen
- ↳ Tuning algemeen
- ↳ Visa-conversie
- ↳ Restauraties en verbouwingen
- ↳ Kitcars
- Diversen
- ↳ Eendrijden
- ↳ Kosten en tips voor Aankoop / Onderhoud
- ↳ Diensten (hulp gevraagd & aangeboden)
- ↳ Miniaturen
- ↳ Games/video/boeken/tv
- ↳ Websitepromotie
- ↳ Forum Trofee
- Forum - Algemeen
- ↳ Vragen over het forum
- ↳ Even voorstellen / Mijn nieuwe eendje!
- ↳ Overig/prietpraat
- 2cv.nl - Alles over de site
- ↳ 2cv.nl