Mijn naam is Jerome, 19 jaar oud en kom uit Zutphen.
Sinds mijn 17e ben ik in het bezit van een 2CV6 uit 1984. Welke mijn eerste en dagelijkse auto is.
Destijds gekocht voor weinig met een klein beetje laswerk aan het chassis, harde koets en compleet verrot plaatwerk en een slecht lopend blokje. De auto had 14 jaar in een schuur gestaan.
Week erna heb ik een tweede project over kunnen kopen met zo goed als alle onderdelen nieuw die ik nodig had om mijn eend weer rijdend te kunnen maken.
Remleidingen, alle hoezen, benzinepomp, startmotoren, bobines, plaatwerk, versnellingsbak, banden, schokdempers etc. etc.
Vanaf dat ik hem heb is er al het nodige aan veranderd/vervangen/gedaan. Het blokje is lopend gemaakt, nieuwe benzinepomp, bougies, bougiekabels, koppeling, uitlaat, 123 ontsteking, carburateur schoongemaakt, open luchtfilter, knetterpijp met enkele demper, al het plaatwerk, dak, speakers, luchthoorn, banden, startmotor, schokdempers, AZAM bumpers, AZAM stuur, verlaagd en als laatste een setje grotere sproeiers en vast nog veel dingen die ik ben vergeten....
In de 1,5 jaar dat ik de auto bezit zijn er zo'n 15 000 probleemloze kilometers mee gereden, waaronder naar Zuid Frankrijk, Nurburgring en de meeting op Spa Franchorchamps.
Tuurlijk zijn er wel eens wat kleine dingen, maar niks noemenswaardigs!
Nu rijdt ik sinds een tijdje met grotere sproeiers en ik merk dat dit zeker icm een groot open luchtfilter stukken beter rijdt. Het verbruikt een stukkie meer maar het blokje loopt veel soepeler. Het blokje begint steeds soepeler en harder te lopen. Waar eerst 110 de max was op de snelweg toen ik hem net had, kan ik nu 120 (en harder) rijden op de GPS zonder problemen.
Nu heb ik wel een probleem erbij sinds een aantal weken waar ik niet uitkom. Als ik voor het stoplicht sta in de zon en het blokje is warmgereden dan begint die als ik hem stationair laat lopen een beetje te sputteren, en als ik dan weg wil rijden dan lijkt die te verzuipen of af te slaan, alleen met een hoop gas en de koppeling heel langzaam oplatend hou ik 'm aan de praat en kan ik wegrijden. Soms slaat die af en dan kost het heel wat startpogingen om hem weer aan de praat te krijgen. (opnieuw starten doe ik altijd zonder gas ivm sproeiers, start ook koud zonder choke en zonder gas)... Nu is dit probleem erger geworden nu ik een kleiner open luchtfilter erop heb gezet...
Zijn de sproeiers nu te groot en krijgt die te weinig lucht? Of is mijn carburateur versleten?
CO en dergelijke zijn allemaal netjes afgesteld (na de APK

Hier wat plaatjes

En als laatste een filmpje van het uitlaatgeknetter

https://www.facebook.com/photo.php?v=54 ... =3&theater