Dyane 1971

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Thijs
Heavy user
Heavy user

Bericht door Thijs » za 12 apr, 2014 07:36

En mocht je er weer een originele motor in willen hebben dan is dat ook geen rocket-science.
Er zijn vast wel gegadigden om een Visa-blok over te nemen....

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door voeteir » za 12 apr, 2014 15:24

Op het eerste zicht valt het goed mee.
Hier en daar wat lassen en rijden.

pedro
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pedro » za 12 apr, 2014 15:36

Die motor gaat er zeker uit, alleen, ik weet nog niet wanneer. Ik ga ze technisch in orde maken zodat ze ook degelijk remt en dan hoop ik ze oldtimer gekeurd te krijgen. Ik hoop alleen dat ze er bij de keuring geen probleem van maken dat er met de koets geknoeid is want het is de bedoeling er zo een tijdje van te kunnen genieten. Mocht ze toch afgekeurd worden, dan gaat ze meteen volledig uit elkaar om er aan te beginnen.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » do 17 apr, 2014 21:12

Hey Pedro, welkom. Van waar ben je juist in Antwerpen? Als je vragen hebt over je Dyane mag je me altijd contacteren, ik ken redelijk wat van die auto's en ik woon in Mechelen dus niet al te ver.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 18 apr, 2014 10:51

ik weet niet hoe het laswerk uitgevoerd is natuurlijk, maar als het gewoon goed uitgelijnd en gelast is is er op zich niet direct iets tegen (qua keuring enzo). ik kan me voorstellen dat je liever een koets uit 1 stuk had gehad dat wel.

ik vind dat matte grijs wel erg mooi. ik kan me ook voorstellen dat je hem origineel wilt maken, maar zoals ie nu is... vind iik m ook echt wel wat hebben
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

pedro
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pedro » vr 18 apr, 2014 13:32

dyane_maniac: op foto ziet ze er wel beter uit dan ze werkelijk is hoor. Ik vermoed dat ze wel recht uitgelijnd is. Op zich kan ik al veel goedmaken indien er nieuwe vloerdelen en nieuwe dorpels ingelast worden. Dan zijn die aaneen gebakken dorpels en vloerdelen al weg.
Het raamkader is midden in de raamopening doormidden geweest. Op te lossen door een compleet raamkader in te lassen. Ach, komt wel goed :wink:

Yannick: Ik ben van Schoten, altijd welkom als je eens wil komen kijken.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door TimVS » vr 18 apr, 2014 14:22

Als je nieuwe vloerplaten en dorpels zoekt kan ik u een zekere sloveen aanraden. Ik heb er nu dorpels en vloerplaten van liggen en ze zijn zeer goed afgwerkt en passen perfect.
Indien gewenst kan je info via PM vragen.

pedro
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door pedro » vr 18 apr, 2014 22:03

hey Tim, ja die Sloveen, heb ik veel positiefs over gehoord. Ik twijfel dan ook niet om het daar te bestellen :wink: .

Plaats reactie