Alles over de wielophanging
-
schermer
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1160
- Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
- Locatie: Ursem
Bericht
door schermer » vr 18 apr, 2014 20:42
Ik vond dat mijn trekstangoog wel erg was uitgesleten, vooral de voorste.
links is de voorste, rechts is acter. Ik vind dat het kantelmes er wel heel erg ingesleten is, kantelmes was ook wat minder maar nog niet zo erg.
Wat vinden jullie? Is dit normaal, of toch maar even nieuwe aanschaffen?
-
engbokho
- Veelvuldig poster

- Berichten: 808
- Lid geworden op: di 18 okt, 2005 23:21
- Locatie: Amsterdam
Bericht
door engbokho » vr 18 apr, 2014 22:22
Komt vaker voor en helaas barsten ze soms ook als ze ver heen zijn...
Zou dus een andere zoeken
------------------------------
Traction 11 BL 1950
-
Jimmy
- Regelmatige poster

- Berichten: 189
- Lid geworden op: zo 25 apr, 2004 22:02
- Locatie: Born
-
Contacteer:
Bericht
door Jimmy » vr 18 apr, 2014 22:23
Ik zou eens goed kijken of er geen haarscheurtjes in zitten. Bij mij is namelijk een keer het trekoog gebroken, toen ik met ongeveer 70 per uur over een overweg ging. Was zelfs een vrij vlakke overweg dus geen grote hobbel. Je schrikt je dood en de auto lag in een keer met de rechter achterkant op de grond.
Was ook het zeskante type lijkt mij dat dit er toch vaker last van heeft.
Even geen 2cv
-
Joey_Brinkmann
- Regelmatige poster

- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
Bericht
door Joey_Brinkmann » za 19 apr, 2014 12:26
k heb denk ik nog wel goede liggen! ik heb er andere op zitten namelijk
-
schermer
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1160
- Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
- Locatie: Ursem
Bericht
door schermer » za 19 apr, 2014 15:47
Kijk toch handig zo'n forum, je hebt een pm joey.
-
schermer
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1160
- Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
- Locatie: Ursem
Bericht
door schermer » za 26 apr, 2014 20:39
Dus dat worden 2 nieuwe trekogen. Wat me nu pas opviel: er zitten helemaal geen stofhoezen op de uiteinden van de veerpotten!! Dan komt er toch stof en vuil naar binnen lijkt mij, dus daar ook maar 4 van halen op citromobile.
En als laatste: er hoort toch een soort van borgmoer tegen de trekogen aan te zitten? zaten bij mij alleen op de achterste trekstangen en dan nog niet eens strak tegen de trekogen aan, maar een paar cm er vanaf. Aan de andere kant deze eend rijd al 12 jaar zo rond.
Zo zie je maar overal aan geprutst, maar naar veerpotten e.d. kijk je nooit om, als het goed werkt.
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » za 26 apr, 2014 21:04
Geen van mijn auto's hebben borgmoeren voor de trekogen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
rusty
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Bericht
door rusty » zo 27 apr, 2014 09:01
Borgmoeren heb ik alleen maar bij een Acadiane gezien, gewone eend nog nooit.
Heb zelf ook al eens gescheurde trekogen gehad (ok 6-kant type) destijds nog niet heel veel contact met 2cv onderdelenleveranciers, dus de ogen maar gelast! Zitten nog steeds onder de eend
Greetzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
-
Thijs
- Heavy user

- Berichten: 3081
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bericht
door Thijs » zo 27 apr, 2014 10:28
Borgmoeren heb ik nog nooit gezien.
Zou er een logica zijn wanneer de ronde ogen werden toegepast en wanneer de zeskantige?
-
André Post
- Heavy user

- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » zo 27 apr, 2014 20:16
Volgens mij zijn de zeskantige van latere generaties.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
Thijs
- Heavy user

- Berichten: 3081
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Bericht
door Thijs » zo 27 apr, 2014 20:26
Op mijn Dyane uit 81 zaten origineel ronde.
-
AZL57
- Addicted user

- Berichten: 5247
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » ma 28 apr, 2014 17:26
Zal wel geld als oorzaak hebben, zeskantige lijken me goedkoper te maken. uitgeboorde moeren met aangelaste schroefdraad bus.
diverse Citroens, wat anders.
-
schermer
- Veelvuldig poster

- Berichten: 1160
- Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
- Locatie: Ursem
Bericht
door schermer » ma 28 apr, 2014 20:41
Maar kan iemand mij nog vertellen waarom ik geen stofhoezen op het uiteinde van de veerpotten heb? Is niet echt logisch lijkt mij, of is het net zo'n reden waarom niemand die rubber mat in de auto heeft liggen, condens?
-
Hans B
- Regelmatige poster

- Berichten: 157
- Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
- Locatie: Groningen
Bericht
door Hans B » ma 28 apr, 2014 20:54
die hoesjes voor de veerpot heeft de vorige eigenaar vergeten terug te plaatsen of geen geld gehad voor nieuwe. Ze zijn bijna altijd gescheurd. Gelukkig zijn nieuwe prima te verkrijgen voor weinig.
Maar ze horen er natuurlijk wel op, zo komt er onnodig veel troep en vocht in je veerpotten, met alle gevolgen van dien.
-
Hans B
- Regelmatige poster

- Berichten: 157
- Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
- Locatie: Groningen
Bericht
door Hans B » ma 28 apr, 2014 21:01
En inderdaad alleen de Acadiane heeft borgmoeren voor de achterste trekogen. Die trekogen zijn de langste die ze ooit gemonteerd hebben op A-types, in verband met het verlengde chassis.. Misschien dat dit iets met die borgmoeren te maken heeft?