ambulance gele eend
[quote="CitroenAZU"]Klopt bij de laatste eenden niet meer.
Die getordeerde strip zit vast aan je hoofdremcilinder en ondersteunt de kachelslang zeg maar....
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 8980995209[/quote]
leuk die foto's van het opbouwen van jouw Eend, zeker als je even links of rechts klikt en de hele serie bekijkt.
Die getordeerde strip zit vast aan je hoofdremcilinder en ondersteunt de kachelslang zeg maar....
http://www.flickr.com/photos/citroenazu ... 8980995209[/quote]
leuk die foto's van het opbouwen van jouw Eend, zeker als je even links of rechts klikt en de hele serie bekijkt.
Ook al gaat het niet supersnel, er word toch nog vooruitgang geboekt.

Schutbord bekleding erin, de tellerbak zit er voor de sier in, eerst toch nog een nieuwe kilometertellerkabel.
Ook de rest van de koets bekleed, achterbankje en wielkasten.


de speakerkist is zo'n goedkoop prul, maar met een upgrade van de speakers is het wel een gemakkelijke kist, nu nog even speakers aan de voorkant installeren, ben er nog niet helemaal uit hoe of waar. Maar we hebben in ieder geval een muziekje.

Radio is goedgekeurd door mijn grote hulp, radio had ik nog liggen, dus de eend heeft nu ook een bleutooth handsfree set, lijkt me lachen als er iemand belt, die hoor alleen maar herrie.

Schutbord bekleding erin, de tellerbak zit er voor de sier in, eerst toch nog een nieuwe kilometertellerkabel.
Ook de rest van de koets bekleed, achterbankje en wielkasten.


de speakerkist is zo'n goedkoop prul, maar met een upgrade van de speakers is het wel een gemakkelijke kist, nu nog even speakers aan de voorkant installeren, ben er nog niet helemaal uit hoe of waar. Maar we hebben in ieder geval een muziekje.

Radio is goedgekeurd door mijn grote hulp, radio had ik nog liggen, dus de eend heeft nu ook een bleutooth handsfree set, lijkt me lachen als er iemand belt, die hoor alleen maar herrie.
Nog wat kleine klusjes, nieuwe slotjes en een goede poetsbeurt doen wonderen.

En het dakje definitief vast, wel een zweetmomentje, door je mooie cabriostofdakje een schroefje draaien. Net zoiets als een gaatje voor de antenne door je netgespoten koets boren.

En ook begonnen aan het laatste "vieze" klusje: nieuwe schokdempers en de draagarmen van een roestwerend laagje voorzien, maar wat kan die zooi vastzitten zeg!! Het kost wel een paar dagen kruipolie om de moeren van de schokdempers los te krijgen en dan moet de schokdemper nog van de bouten worden gewrikt.

En ja de uitlaat heeft betere tijden gezien, maar zolang hij nog dicht is vind ik het prima, misschien op citromobile alvast een leuke aanbieding scoren.

Ik vond trouwens achter de schokdemper bevestigingsplaat aan de voorkant een soort grijze zachte kit, is dit normaal, lijkt mij idd wel lekker als er bij het lager geen water en stof komt. Denk dat ik er ook maar weer iets achter stop, vloeibare pakking ofzo.

Ziehier mijn volautomatische wielen in de rond draai machine. Ook de velgen nog `even`een nieuw verfje, er zat een heel dikke laag zwarte drabverf op, dus dat was ook nog een aardig klusje om dat eraf te krijgen. en al zie je hem niet vaak ook het reservewiel word gedaan.
Nu nog even doorzetten, hopelijk haal ik waggel nog.

En het dakje definitief vast, wel een zweetmomentje, door je mooie cabriostofdakje een schroefje draaien. Net zoiets als een gaatje voor de antenne door je netgespoten koets boren.

En ook begonnen aan het laatste "vieze" klusje: nieuwe schokdempers en de draagarmen van een roestwerend laagje voorzien, maar wat kan die zooi vastzitten zeg!! Het kost wel een paar dagen kruipolie om de moeren van de schokdempers los te krijgen en dan moet de schokdemper nog van de bouten worden gewrikt.

En ja de uitlaat heeft betere tijden gezien, maar zolang hij nog dicht is vind ik het prima, misschien op citromobile alvast een leuke aanbieding scoren.

Ik vond trouwens achter de schokdemper bevestigingsplaat aan de voorkant een soort grijze zachte kit, is dit normaal, lijkt mij idd wel lekker als er bij het lager geen water en stof komt. Denk dat ik er ook maar weer iets achter stop, vloeibare pakking ofzo.

Ziehier mijn volautomatische wielen in de rond draai machine. Ook de velgen nog `even`een nieuw verfje, er zat een heel dikke laag zwarte drabverf op, dus dat was ook nog een aardig klusje om dat eraf te krijgen. en al zie je hem niet vaak ook het reservewiel word gedaan.
Nu nog even doorzetten, hopelijk haal ik waggel nog.
ik heb van die kleine tweters in de linker en rechter hoek bij het ventilatie klepje gemonteerd... zie je amper en toch...doet het veel...schermer schreef: de speakerkist is zo'n goedkoop prul, maar met een upgrade van de speakers is het wel een gemakkelijke kist, nu nog even speakers aan de voorkant installeren, ben er nog niet helemaal uit hoe of waar. Maar we hebben in ieder geval een muziekje.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Nou hier: Zelf heb ik een stuk MDF genomen en met een verfbrander verwarmd zodat het te vervormen is. Met de bekleding erop is het nauwelijks zichtbaar. 13cm speakers zijn nog net te doen om te plaatsen, 17cm heeft een heel diepe conus/magneet.
Bij Citromobile uitgebreid te bekijken



Bij Citromobile uitgebreid te bekijken




Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Ziet er allemaal netjes uit 
Hoe bevalt de sikkens rubbol verf tot nu toe ?
Laat het zich goed spuiten en word de lak redelijk hard of is hij kwetsbaar ?
Ben ook wel benieuwd of de lak benzine bestendig is, mors zelf regelmatig wat benzine bij het tanken.
Ik heb ook nog een projectje dat ik buiten in een partytent zelf wil gaan spuiten

Hoe bevalt de sikkens rubbol verf tot nu toe ?
Laat het zich goed spuiten en word de lak redelijk hard of is hij kwetsbaar ?
Ben ook wel benieuwd of de lak benzine bestendig is, mors zelf regelmatig wat benzine bij het tanken.
Ik heb ook nog een projectje dat ik buiten in een partytent zelf wil gaan spuiten
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
De sikkens lak bevalt tot nu toe ok. Zat er ook al op en toen heeft de eend 10 jaar in weer en wind buiten gestaan. Als je het verdund met terpetine is het prima te spuiten. De lak bkijft wel iets zachter en word sneller dof dan autolak. Het was de goedkoopste oplossing, al is een goed industrielak niet veel duurder. Achteraf had ik denk ik dat gedaan, maar ja het zit er nu op en ziet er goed uit. Over een x aantal jaar zal er toch wel weer wat moeten worden gelast/ontroest en dan spuiten we hem gewoon weer.
Mocht ik ooit nog een andere (bestel)eend erbij krijgen dan word die groen. Met lak van John Deere trekkers, is super spul, hard en snel droog en overal tegen bestand(en niet al te duur). Ze hebben bij john deere ook gele lak voor de velgen, die wilde ik eerst gaan genruiken, maar mijn vriendin wilde speciaal deze kleur geel.
Gisteren een hele dag voor mijzelf, dus ik dacht : we slaan een grote slag! Maar helaas een hoop geknoei en niet zoveel opgeschoten. Voornamelijk door elektrische problemen. Iets verkeerd aangesloten, met als gevolg uiteindelijk een doorgebrande benzinemeter en een kapotte laadstroommeter G@^$&$**me!!!!! Nou ja, gelukkig is het bijna citromobile
Maar ik ben bang dat ik even op zoek moet naar een nieuw tweedehands dashboardje, volgens mij zijn die metertjes namelijk niet nieuw te koop.

Maar ik ben bang dat ik even op zoek moet naar een nieuw tweedehands dashboardje, volgens mij zijn die metertjes namelijk niet nieuw te koop.
Hoi,
Misschien kun je hier iets mee?
http://www.ebay.fr/itm/JAUGE-A-ESSENCE- ... 27e34b6fb4
Groet,
Wido
Misschien kun je hier iets mee?
http://www.ebay.fr/itm/JAUGE-A-ESSENCE- ... 27e34b6fb4
Groet,
Wido