tussendoor dolly

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Robcap » vr 2 mei, 2014 13:07

Hey Rusty,
kun je me vertellen welk spuitpistool je gebruikt, en welke compressor (luchtverbruik)
Ik wil binnenkort ook zelf gaan spuiten, maar wil even weten wat goed materiaal is.
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » vr 2 mei, 2014 13:39

Hoi Rob,

ik heb mijn pickup gespoten met synthetische lak m.b.v. een goedkope verfspuit van de bouwmarkt en mijn compressor (druk ca. 1.9 bar). Als ik je wat tips mag geven ;
- lees en kijk op internet over het afstellen van je verfspuit, bijv. www.youtube.com/watch?v=af4by0ak59A
- goede voorbereiding is het halve werk, ofwel schuren, schuren en nog eens schuren, steeds fijner schuurpapier
- ik heb de verfblikkenmet verf in een pan heet water voorverwarmd, toen de harder en verdunner gemengd (redelijk dun voor een goede verneveling)
- een zo warm mogelijke spuitcabine voor het goed vloeien van de verf en droging daarna
- voor het spuiten heb ik eerst grondig de ruimte schoon gezogen en vervolgens met de verfspuit met water de vloer bevochtigd om stof in de lak te minimaliseren.

succes !
BARE METAL CAR

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » za 3 mei, 2014 08:01

Lakpistool is een oude maar erg goede, geen id welk merk, maar er zijn genoeg acceptabele pistolen te krijgen voor een paar tientjes, compressor is ook een heel oud beestje, ooit kunnen kopen van de mts waar ik toen op zat omdat die vervangen ging worden.

Verder idd wel genoeg tips, het aller belangrijkste is goed voorbewerken, als je denkt dat ie strak genoeg geschuurd is ben je misschien op de helft ;) verder is goed licht op de plek waar je gaat spuiten super belangrijk, echt van alle kanten en hoeken moet je licht hebben. Ik had een stuk of 10 tl bakken bij t spuiten, maar zag nog niet genoeg! En ervaring, spuiten is echt niet makkelijk! Je doet het heel snel te dun (oneffen afwerking), of te dik (zakkers) en natuurlijk stofjes en insecten e.d.

Greetzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Robcap » za 3 mei, 2014 12:09

Bedankt voor de tips jongens. Eerdere spuit avontuur is ook goed verlopen, echter dat was met spuitbussen (prijzig). Ik ga ermee aan de slag!
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door DucKKnutsel » za 3 mei, 2014 13:15

Voor 2 k lak moet je eens op ebay duitsland kijken scheelt de helft in prijs met hier in ned.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 12 mei, 2014 15:48

en afgelopen weekend t project afgemaakt, o.a. alles gepoetst en in de was gezet, nw voorbumper, nw bekleding binnenzijde koets, alle verlichting nagekeken, radio erin, 12V aansluiting gemaakt, e.t.c. e.t.c.

oud en nieuw
Afbeelding

jeans

Afbeelding

die doet t ook weer

Afbeelding

dat ziet er weer beter uit!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan valt me weer op hoe lelijk die brede koplampsteunen eigenlijk zijn i.c.m. ronde koplampen

verder aardig tevreden over t resultaat, nog genoeg schoonheidsfoutjes maar stukje beter dan het was ;)

nu wee door met de Pick-Up ( o ja eerst nog naar de France Nationale, daar was t tenslotte toch om begonnen :) )

greetzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

bob2027
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door bob2027 » ma 12 mei, 2014 20:02

Jeetje man t is weer een een eend om trots op te zijn! Erg leuk toch zo'n dolly.
Mooi werk!!
dyane BX-13-RB verkocht
dyane super 44-YB-75 verkocht
2cv6 mat zwart KH-68-BX
2cv6 special GS-38-LV
AZU 250 42-BB-21
AK 400 frans kent.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » ma 12 mei, 2014 22:06

Is idd een leuke eend, alleen niet helemaal mijn smaak, maar die vriendin is er erg blij mee!

Ik ben stiekem al wel een stukje wezen rijden en hij (zij) rijdt erg lekker! Veert soepel, stuurt lekker, alles werkt, dus prima eendje!

Greetzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » ma 12 mei, 2014 22:47

Mooi werk. Een Dolly in deze kleuren vindt ik wel mooi. Ik mis alleen de "Dolly" sticker op de ventilatieklep.
Schultenbräu das ist mein Bier !

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » di 13 mei, 2014 07:41

er mist wel meer van dolly stickerset, de linker zijde is nu gespoten (over originele sticker heen) rechts zijn er 2 andere deuren in gekomen met bestaande bestikkering, alleen de kleur wit wijkt iets af (is wat geler) en aan de linker kant ontbreken ook de smalle strepen. en de dolly op de achterklep ook helaas. maar van een afstandje is t niet verkeerd ;)

de deal was in eerste instantie om t dukkie klaar te maken voor de apk (dus alleen lassen van koets) uiteindelijk dus ook de staartstukken gedaan en een andere set spatborden klaargemaakt. is dus al veel meer tijd in gegaan dan gepland, maar nu issie wel netjes, en ik ben tevreden, eigenlijk nog een keer 2 harde linker zijdeuren scoren en alle deuren opnieuw spuiten en nieuwe stikkers erop, dan issie helemaal af. maar daar heb ik denk ik pas tijd voor in een ander leven!

greetzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » di 13 mei, 2014 07:44

o ja en als we toch bezig zijn, de kleur van de velgen en het dak klopt ook niet ;), kleur van rozetten op de voorbumper wijkt af en en en en ;)

maar hij rijdt wel lekker en is hard en gewoon een goed rijeendje!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

TB
Moderator

Bericht door TB » di 13 mei, 2014 16:37

Volgens mij is dat laatste het meest belangrijk. Mooi werk!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » vr 16 mei, 2014 08:32

ZO!

afgelopen woensdag APK erop, s'avonds meteen maar ff de carb uit elkaar gehaald, hij liep toch niet helemaal lekker, pakte niet goed op en aarzelde een beetje bij constant half gas rijden.

vlotterhoogte klopte voor geen meter, sproeiers waren nog origineel, dus maar even de 1e trap vergroot van 102 naar 110, en t ding loopt als nooit tevoren!

dus de hele opknapactie is geslaagd, iets meer werk dan gepland maar t resultaat mag er zijn!

greetzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 16 mei, 2014 08:39

Ja mooi een Dolly. Wel ff 't goeie dak er nog op gooien. Maakt het af.

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door rusty » vr 16 mei, 2014 08:47

dat was ook mijn idee, maar de centjes zijn op..... dus komt nog wel een keer!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie