Met andere verf over de origenel lak
Met andere verf over de origenel lak
Hallo!
Als ik de spatborden en achterklep van mijn eend wil oververven (ik ga het proberen met een roller), moet ik dan nog rekening houden met de origene lak die er nu op zit?
Ik lees over 1k en 2k lakken, alkydhars en watergedragen: wat is het beste? Ik hoef het plaatwerk toch niet helemaal kaal te halen? gewoon goed schuren, evt. plamuren, ontvetten, primer en lakken?
het plaatwerk is in goede conditie. Moet ik dan de binnenkanten ook doen?
Hoe haal je de ouwe meuk dan van de binnenkant?
pfew: nogal wat vragen!
Ik hoop dat jullie wat weten...
Als ik de spatborden en achterklep van mijn eend wil oververven (ik ga het proberen met een roller), moet ik dan nog rekening houden met de origene lak die er nu op zit?
Ik lees over 1k en 2k lakken, alkydhars en watergedragen: wat is het beste? Ik hoef het plaatwerk toch niet helemaal kaal te halen? gewoon goed schuren, evt. plamuren, ontvetten, primer en lakken?
het plaatwerk is in goede conditie. Moet ik dan de binnenkanten ook doen?
Hoe haal je de ouwe meuk dan van de binnenkant?
pfew: nogal wat vragen!
Ik hoop dat jullie wat weten...
-
- Moderator
Als er nog de originele lak op zit, kun je daar na de voorbewerking die je net (alweer een week geleden zie ik) beschrijft gewoon overheen sauzen. Helemaal kaal maken is niet nodig, alleen op roestige plekken om alle roest weg te halen en eventueel nieuwe stukken er in te lassen. Plamuur wel altijd op kale plaat smeren! (plaat schuren met P80)
Om te checken of je nieuwe lak de oude aanvreet kun je een stukje proberen op een niet zo zichtbare plek. En idd, welke soort lak ga je er op pletteren?
Succes
Om te checken of je nieuwe lak de oude aanvreet kun je een stukje proberen op een niet zo zichtbare plek. En idd, welke soort lak ga je er op pletteren?
Succes
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams