het ik-heb-m'n-uitlaat-verbouwd-topic

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 26 mar, 2009 22:55

Flevo_Duck schreef:Ik heb wel eens gezien bij een 4cilinder 1300cc blok dat iemand een originele uitlaat zo had verzaagd en verlast dat hij 2 "originele" uitlaten naar achter had stond erg mooi maar kan je ook zonder al teveel moeite dit ook toepassen op een standaard 602cc blok toepassen een aparte uitlaat voor elke cilinder zonder eerste demper bv....
Er is wel veel discussie over het wel of niet nodig zijn van tegendruk van de ene uitlaatpoort op de andere etc. Daarom wordt er bij sommige race eenden nog wel een pijpje tussen de 2 losse uitlaten gemaakt. Maar, sommige lomaxen met uitlaten aan beide zijden hebben dat bv weer niet.

Ik heb persoonlijk geen ervaring daarmee, maar wellicht loont het de moeite om daar eens wat dieper in te duiken?

En qua herrie? 2 pijpen op de eerste pot (extra uitgang lassen op de eerste pot) het hangt dan vooral af van de pijp die je verder gebruikt.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 26 mar, 2009 22:57

Flevo_Duck schreef:Ik heb wel eens gezien bij een 4cilinder 1300cc blok dat iemand een originele uitlaat zo had verzaagd en verlast dat hij 2 "originele" uitlaten naar achter had stond erg mooi maar kan je ook zonder al teveel moeite dit ook toepassen op een standaard 602cc blok toepassen een aparte uitlaat voor elke cilinder zonder eerste demper bv....
Als je kan lassen is dat wel mogelijk. De burton van pa heeft het. Geen voor demper 2 buizen naar achter 1 links en 1 rechts en halverwege een langwerpige demper. Het afstellen is wel wat lastiger maar dat is uiteindelijk ook goed gelukt.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » vr 27 mar, 2009 22:03

Waarom is afstellen dan moeilijker???? :shock:
2cv Vert Bambou '79

Flevo_Duck
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: wo 29 okt, 2008 14:59
Locatie: Emmeloord

Bericht door Flevo_Duck » vr 27 mar, 2009 22:09

okej klinkt als een poging waard dus?
op die 4 cilinder klonk het super.

Het leek me wel iets leuks om te proberen voor als ik mijn dyane aan ga pakken klinkt hij ook wat stoerder. hij is nu nog helemaal origineel maar wil dat hij voor iets lager komt te staan hij staat nu origineel en ee beetje stoerder geluid zal hem goed staan.
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » wo 8 apr, 2009 00:00

motor uitlaat in chrome van een Harley gevonden vanavond bij het groffe vuil(4 delen)
voor de types xl/s/883/1200
80db(a)
hdi 9 8 C
(e4)
En een deel daar staat op Catalyst (afgekort)HDI98c
(geen idee wat dit alles betekend :roll: )
maar had zoiets van dat rapen we gauw ff op :P , weet nooit wat je ermee kan toch :D
zag er ook niks geen roest ofzo aan , dempers zaten ook niet vol gruis(toevallig laatst een demper bij de eend vervangen de oude ruisde van het verroeste gruis )
iemand een idee wat voor uitlaat ik heb gevonden? :P

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 8 apr, 2009 00:25

Green-Duckman schreef:Waarom is afstellen dan moeilijker???? :shock:
Om dat je de uitlaat aanpast moesten er andere sproeiers in. Ik denk om dat de 2 pijpen niet meer bij elkaar komen waardoor de druk anders wordt ofzo. Was even proberen voor hij lekker liep. Later op de burton vermogensdag bleek dat er exact de goede sproeiers in zitten :) helaas voor pa geen vermogenswinst.

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 8 apr, 2009 18:46

Maar als je hem goed afstelt heb je dus niet direct vermogens verlies??
2cv Vert Bambou '79

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 8 apr, 2009 20:53

Nee de burton heeft op de rollenbank 27.14 PK dat is best netjes voor een verder standaard blok.

Jerome2CV6
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov, 2012 19:51
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Jerome2CV6 » do 8 mei, 2014 21:55

Even dit topic omhoogkrikken.
Ik heb een eerste demper en geen tweede demper meer. Dit icm met een lomp open luchtfilter maakt weliswaar een mooie knetter maar ben nu zo onderhand wel een beetje bang voor de politie :P

Wanneer je gas los laat of hem even in toeren jaagt is de knetter echt niet normaal meer. Ik wil er dus nu aan langere pijp aan zetten met een grotere diameter of een motorfietsdemper. Iets waarmee het rijden nog legaal is, herrie maakt me niet uit, daar ben ik nu wel aan gewend.

Nu ben ik een beetje aan het zoeken naar van die verloopstukken, maar kan niks vinden dat van zo klein (22mm als ik me niet vergis) naar een standaard maat gaat. Hoe hebben jullie dit gedaan? Een iets dieper geluid ipv dat geknetter zou wel mooi meegenomen zijn.

Jerome2CV6
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: di 13 nov, 2012 19:51
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Jerome2CV6 » do 8 mei, 2014 21:59

Afbeelding

Zo heb ik mijn uitlaat er nu onder hangen, van 2cv pijp naar een iets grotere pijp van een Triumph Herald. Valt me trouwens wel op dat mijn achterwiel flink zwart is, wil nog steeds eens kijken of er geen vlammen uitkomen met mn grotere sproeiers :D

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 18 jul, 2014 05:54

Uitlaatspecialisten kunnen uitlaten op maat maken en dus ook zo'n verloopstuk voor je maken.

Ook zou je een tweede demper kunnen gebruiken. Gebruik dan alleen het eerste stuk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie