autolier 1000 kg instaleren
autolier 1000 kg instaleren
Beste allemaal,
Ik zou graag een lier onder mijn 2cv zetten, een zoals deze:
http://betaalbaarshoppen.nl/lier-12-volt-1-000kg
hebben jullie daar ervaring mee zoals:
- waar? (ik dacht zelf achter de achterbumper)
en
-hoe? ( zodat ik mijn 2cv of chassis niet helemaal kapot trek)
alvast hartelijk bedankt en een fijn weekend!
Ik zou graag een lier onder mijn 2cv zetten, een zoals deze:
http://betaalbaarshoppen.nl/lier-12-volt-1-000kg
hebben jullie daar ervaring mee zoals:
- waar? (ik dacht zelf achter de achterbumper)
en
-hoe? ( zodat ik mijn 2cv of chassis niet helemaal kapot trek)
alvast hartelijk bedankt en een fijn weekend!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
super bedankt voor je reactie!, maar zou dat geen duur speletje gaan worden?
iemand nog een (makkelijker\goedkoper) idee? misschien een plaat onder het chassis maken waar ik de lier op maak en de haak dan door de bumper maken ?
bedankt allemaal!
iemand nog een (makkelijker\goedkoper) idee? misschien een plaat onder het chassis maken waar ik de lier op maak en de haak dan door de bumper maken ?
bedankt allemaal!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
Frank had op zijn 2CV 07 zo'n lier op de buisbumper achter en toen hij mij met mijn Eend de rivier uit wilde slepen ij IJsland, ging de lier stuk. Leuk ding voor de hep, maar niet erg stevig. Beter doorsparen en een echte lier kopen.
Citaat uit 2CV travel:
Frank ging als eerste, die haalde de overkant, redelijk droog aan de binnenkant. Rudi als tweede, haalde ook droog de overkant. Alfred als derde.....en hier ging het mis. De eend kwam vast te zitten en al snel was er geen beweging meer in te krijgen. De stroming is errug hard en dus de eend liep al snel vol met water. Alfred kwam naar buiten en ging bovenop zijn motorkap liggen, dit alles om geen natte voeten te krijgen. Dus Frank ervoor met zijn lier, die ook al snel de geest gaf, bedankt Tim! Dus Rudi ervoor met Frank zijn sleepkabel, dit zou moeten werken. Alfred naar binnen, achter stuur. "Hey kijk nou, het badeendje drijft!!!". Nu konden we nog lachen....Na enig gewrik en gewroet, was Alfed ook op het droge, nouja de grond was droog. Alfred deed zijn deur open en al snel hadden wij een prive-waterval!!
Citaat uit 2CV travel:
Frank ging als eerste, die haalde de overkant, redelijk droog aan de binnenkant. Rudi als tweede, haalde ook droog de overkant. Alfred als derde.....en hier ging het mis. De eend kwam vast te zitten en al snel was er geen beweging meer in te krijgen. De stroming is errug hard en dus de eend liep al snel vol met water. Alfred kwam naar buiten en ging bovenop zijn motorkap liggen, dit alles om geen natte voeten te krijgen. Dus Frank ervoor met zijn lier, die ook al snel de geest gaf, bedankt Tim! Dus Rudi ervoor met Frank zijn sleepkabel, dit zou moeten werken. Alfred naar binnen, achter stuur. "Hey kijk nou, het badeendje drijft!!!". Nu konden we nog lachen....Na enig gewrik en gewroet, was Alfed ook op het droge, nouja de grond was droog. Alfred deed zijn deur open en al snel hadden wij een prive-waterval!!
bedankt voor je reactie, stond de eend van alfred toen heel vast? want voor mij is het alleen te doen als ik zelf vast sta met mijn eend of als ik wat bomen wil slepen in het bos
, voor welk bedrag heb je een iets degelijke lier?
bedankt!

bedankt!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Liertje heeft dubbel kracht als je hem terug lust naar jezelf. Maar zelfs dan heeft ie niet genoeg kracht om je te trekken.
Deze liertjes zijn gemaakt om een bootje op een trailer te trekken, een auto uit de blubber of iets anders met weerstand moet je zwaarder materiaal voor nemen.
Deze liertjes zijn gemaakt om een bootje op een trailer te trekken, een auto uit de blubber of iets anders met weerstand moet je zwaarder materiaal voor nemen.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Dit liertje had ik als toplier op mijn samurai
prima ding om jezelf in balans te houden op zijwaartse hellingen
maar te licht om een eend loos te trekken
de regel is dat je drie keer het vermogen moet hebben voor het te trekken gewicht
een eend weegt (volgeladen) al gauw 700+ kilo dus minimaal moet je een lier van 2100kg hebben
en dan kan je evt met een snatchblok (katrol) de kracht verdubbelen
vergeet ook niet dat de 1000kg die dit liertje trek op de eerste winding van de spooel is
de tweede derde en vierde winding geven al erg veel trekkracht verlies
en dan de bevestiging
op de voorkant heb je er het meeste aan (we willen immers altijd vooruit)
op een sterke plaat verbonden met beide kanten van het chassis
lier wel altijd zo recht mogelijk vooruit want ik heb al menig sterker chassis krom zien trekken
ik zou zelfs een bumper maken met een kruis onder het chassis naar de veerpot bevestiging
o ja en dan het extra gewicht
want een beetje lier met kabel weegt algauw richting de 40kilo
bumper en bevestiging ook
ik zou gewoon een kleine tirfor in je eend mikken
prima ding om jezelf in balans te houden op zijwaartse hellingen
maar te licht om een eend loos te trekken
de regel is dat je drie keer het vermogen moet hebben voor het te trekken gewicht
een eend weegt (volgeladen) al gauw 700+ kilo dus minimaal moet je een lier van 2100kg hebben
en dan kan je evt met een snatchblok (katrol) de kracht verdubbelen
vergeet ook niet dat de 1000kg die dit liertje trek op de eerste winding van de spooel is
de tweede derde en vierde winding geven al erg veel trekkracht verlies
en dan de bevestiging
op de voorkant heb je er het meeste aan (we willen immers altijd vooruit)
op een sterke plaat verbonden met beide kanten van het chassis
lier wel altijd zo recht mogelijk vooruit want ik heb al menig sterker chassis krom zien trekken


ik zou zelfs een bumper maken met een kruis onder het chassis naar de veerpot bevestiging
o ja en dan het extra gewicht
want een beetje lier met kabel weegt algauw richting de 40kilo
bumper en bevestiging ook
ik zou gewoon een kleine tirfor in je eend mikken

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
beste,
bedankt voor jullie hulp, daar kan ik al heel veel mee , ik ga eerst nog een goed nadenken hoe ik het ga doen want het word niet makkelijk als ik het zo hoor
bedankt voor jullie hulp, daar kan ik al heel veel mee , ik ga eerst nog een goed nadenken hoe ik het ga doen want het word niet makkelijk als ik het zo hoor

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
wow gave auto!, bedankt voor je foto's , een heel mooi project! ik ga de constructie proberen over te nemen , echt sterk! nogmaals bedankt en succes met je ami!
Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen.
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E
foto's van mijn 2cv;
https://plus.google.com/100098640953596 ... Qyjuob8j1E