Trillende Dyane [OPGELOST!]
-
- De Forumbelg
Wat Thijs zegt is voor mij ook de makkelijkste optie, even de kogel loshalen. Dan schuif je dat rubber er gewoon langs de zijkant op. Het voordeel is dan ook dat je meteen de staat van je kogels inspecteert en ze meteen even opnieuw kan invetten. Ik zou het nu doen want anders kom je daar nooit.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Zo, vanochtend de boel bekeken. Opsluitmoeren waren niet los te krijgen, maar de stuurkogels daar zat absoluut geen speling op. Draaiden mooi soepel in het rond.
Zodoende dus de manier van AK350 toegepast. Hoes en arm in het vet, hoesje eromheen en de boel met mooie nieuwe opsluitplaat weer vastgezet.
We kunnen weer even vooruit!
Zodoende dus de manier van AK350 toegepast. Hoes en arm in het vet, hoesje eromheen en de boel met mooie nieuwe opsluitplaat weer vastgezet.
We kunnen weer even vooruit!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
kuch, toch lelijk vergist ben ik bang. Ik heb een wiel dat bijna één cm vrijelijk beweegbaar is. Toch een overlijdende stuurkogel, I'm afraid.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=269560#269560
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=269560#269560
-
- Heavy user
Bij deze kom ik even terug op mijn uitleg van het vervangen van de hoesjes.
Ik heb er bet weer 1 vervangen maar het hoesje bleek toch wat te stug om er eerst overheen te schuiven en dan de kogel er in te drukken.
De oplossing is: eerst even over de kogel drukken en dan vanaf de zijkant er overheen schuiven terwijl je de kogel in het gat wurmt.
De kogel was gortdroog en zeker sinds 1981 niet meer los geweest.
Toch ging het vlot los met mijn zelfgemaakte tooltje.
In mijn ogen is een moer met vetnippel helemaal niet nodig.
Ik heb er bet weer 1 vervangen maar het hoesje bleek toch wat te stug om er eerst overheen te schuiven en dan de kogel er in te drukken.
De oplossing is: eerst even over de kogel drukken en dan vanaf de zijkant er overheen schuiven terwijl je de kogel in het gat wurmt.
Bij webwinkeliers en eendenboeren zijn tegenwoordig stuurkogel- en schuifstukhoesjes voorhanden van een afwijkende kwaliteit rubber. Ze rekken minder goed (zijn dus inderdaad stugger) , scheuren makkelijker en als je ze gaaf gemonteerd hebt, komen ze niet helemaal terug in hun oorspronkelijke vorm. Ze blijven een beetje lubberen. Deze rubbers zijn te herkennen aan het minder gladde, iets korrelige oppervlak. Als je geen keuze hebt, kun je ze maar beter met een glad en ingevet hulpmiddel (zoals dat eerder genoemde verlengstuk uit de doppendoos) monteren. Om het schuifstukhoesje of de hoes van de buitenste homokineet te monteren, gebruik ik overigens een schuin afgezaagd en gladgeschuurd stukje stofzuigerbuis.Thijs schreef:Bij deze kom ik even terug op mijn uitleg van het vervangen van de hoesjes.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: