Waterballet in mn eend
Waterballet in mn eend
Stapte vanochtend in mn eend en wat nog nooit gebeurd was: de voetenbak stond vol water.
Tijdens het rijden zag ik het op de volgende plek flink druppelen:
Hoe komt deze lekkage? Mn voorruitstijl is, voor zover ik weet en kan zien, helemaal in orde, geen roest. Ook nog nooit eerder lekkage gehad in de eend. Iemand enig idee hoe dit kan komen?
Tijdens het rijden zag ik het op de volgende plek flink druppelen:
Hoe komt deze lekkage? Mn voorruitstijl is, voor zover ik weet en kan zien, helemaal in orde, geen roest. Ook nog nooit eerder lekkage gehad in de eend. Iemand enig idee hoe dit kan komen?
- Ed147
- Veelvuldig poster
Ik had die van mij ook nog nooit open gehad.
Sterker nog, ik had nog niet eens met de auto gereden!
Gewoon door het staan was de (rvs)klep uit het rubber gezakt.
Ik heb het rubber opnieuw gemonteerd met een laagje zwarte lijmende kit er tussen.
Er komt nu geen drupel water meer binnen!
Sterker nog, ik had nog niet eens met de auto gereden!
Gewoon door het staan was de (rvs)klep uit het rubber gezakt.
Ik heb het rubber opnieuw gemonteerd met een laagje zwarte lijmende kit er tussen.
Er komt nu geen drupel water meer binnen!
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
Dit is toch zonde, niets zo lekker om zomers met het klepje open te rijden.Twécévé schreef:Mn ventilatieklep is een paar jaar geleden vernieuwd. Sinds die tijd gebruik ik de klep niet meer. Dus nooit meer open geweest sinds die tijd. Bij veel gebruik gaat klep namelijk lekken omdat je de klep iets krom trekt..
Kromtrekken door gebruik valt wel mee, je moet de klep wel niet te vast aandraaien. Juist als de klep te vast word aangetrokken kan hij kromstaan en gaan lekken.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
- André Post
- Heavy user
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
Oud topic. Of het is opgelost? Blijkbaar wel want volgens mij is het op enig moment opgehouden, weet niet meer hoe.
Recent stond mijn eend weer elke keer blank na een regenbui. Letterlijk een plas water in de voetenbak. Bakken neergezet om te kijken waarhet vandaan kwam. Zonder resultaat. Zat een klein gaatje in dat stuk onder de voorruit. Bij de HEMA heb je van die lakkaarsen waar je een stempel in kan drukken. Deze lakkaars (in kleur van de eend) aangestoken en het gaatje volgedrupeld. Eend helemaal droog sinsdien!!!
Tenminste; nu is mn dak dus niet meer waterdicht.
Recent stond mijn eend weer elke keer blank na een regenbui. Letterlijk een plas water in de voetenbak. Bakken neergezet om te kijken waarhet vandaan kwam. Zonder resultaat. Zat een klein gaatje in dat stuk onder de voorruit. Bij de HEMA heb je van die lakkaarsen waar je een stempel in kan drukken. Deze lakkaars (in kleur van de eend) aangestoken en het gaatje volgedrupeld. Eend helemaal droog sinsdien!!!
Tenminste; nu is mn dak dus niet meer waterdicht.