Nieuw dakje.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Nieuw dakje.
Heeft iemand ervaring, wat betreft afwerking en kwaliteit, wat betreft een dakje van ca € 175,- ?
Ben van plan om een dergelijk dak aan te schaffen. Weet dat er ook dakjes zijn van € 325,-.
Maar ik rijdt er hoofdzakelijk voor mijn plezier mee en zal de winterdag hoofdzakelijk binnen staan.
Wil graag weten of een goedkoop dak ook wel strak zit, er kunnen er wat meer vouwen inzitten, zoals bij de duurdere daken.
Ik hoorde namelijk zoiets.
Ben van plan om een dergelijk dak aan te schaffen. Weet dat er ook dakjes zijn van € 325,-.
Maar ik rijdt er hoofdzakelijk voor mijn plezier mee en zal de winterdag hoofdzakelijk binnen staan.
Wil graag weten of een goedkoop dak ook wel strak zit, er kunnen er wat meer vouwen inzitten, zoals bij de duurdere daken.
Ik hoorde namelijk zoiets.
De dakjes van +/- 175 zijn de gewone standaard plastic dakjes waar bijna alle eenden mee rijden. Afhankelijk van de leverancier zijn die prima. Die dakjes van +/- 325 zijn gemaakt van cabrioletstof, twee lagen stof met een laag rubber ertussen. Deze gaan veel langer mee. Bij een goed dakje zal de pasvorm bij alletwee goed zijn. Het is een kwestie van smaak en budget wat je neemt.
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik heb bij een kitcarbouwer uit de buurt van Tiel een dak gekocht.Volgens mij koste het 225 Euro met achterruit verwarming. Nu na 7 jaar begint het wat te slijten maar is ook vaak open geklapt, en vooral half open rijden is niet goed voor het dak. Ik denk dat er volgend jaar een nieuw op gaat. De cabriostof dakjes zijn beter maar duur en ik vind het niet passen op een eend, maar dat moet ieder voor zich weten.
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ja zeg zo jammer dat je geen orgineel dak meer kan kopen.
Met mijn vorige eend 5 verschillende geprobeerd.
Die van de burton was wel aardig. Alleen die lekte weer. Maar dat heb ik opgelost.
We hadden er twee. Die lavendel bij een vriend van mij was na 3 jaar eigenlijk alweer op.
Gekrompen.
Mn 78 eend heeft nog het orginele dak. Dat is toch wel echt goed spul.
Die zou ik graag nog eens nieuw willen.
Persoonlijk vind ik dat cabrio spul geen gezicht, ziet er heel anders uit.
Met mijn vorige eend 5 verschillende geprobeerd.
Die van de burton was wel aardig. Alleen die lekte weer. Maar dat heb ik opgelost.
We hadden er twee. Die lavendel bij een vriend van mij was na 3 jaar eigenlijk alweer op.
Gekrompen.
Mn 78 eend heeft nog het orginele dak. Dat is toch wel echt goed spul.
Die zou ik graag nog eens nieuw willen.
Persoonlijk vind ik dat cabrio spul geen gezicht, ziet er heel anders uit.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- Ed147
- Veelvuldig poster
Ik heb er ook ellende mee gehad.
De eerste scheurde meteen al, de drukkertjes schoten er spontaan van af.
Nieuwe gekregen, maar hier zit een soort van elastiek in.
Als je 'm voor loshaalt, ligt hij meteen achter in de auto!
Waardeloos om op te rollen!!
Op de Charleston zit nog een originele, die zit veel mooier, maar of die nog te koop zijn??
De eerste scheurde meteen al, de drukkertjes schoten er spontaan van af.
Nieuwe gekregen, maar hier zit een soort van elastiek in.
Als je 'm voor loshaalt, ligt hij meteen achter in de auto!
Waardeloos om op te rollen!!
Op de Charleston zit nog een originele, die zit veel mooier, maar of die nog te koop zijn??
2cv6 Charleston grijs/grijs
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
Mitsubishi Pajero Pinin
Suzuki Grand Vitara 2004
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik vind persoonlijk de dakjes van cabriostof suprieur. De eerste eende hadden een dak van canvas, dus dat een eend geen stoffen dak mag hebben vind ik onzin. Het staat prachtig. De kwaliteit is super, het zit strak, lubbert niet en de pasvorm.is gwoon goed. Bijkomend voordeel: het gaat veeeeeel langer mee(volgens de leveranciier 25 jaar, maar dat valt niet te testen, zolang zijn ze noge niet oo de markt). Wat mij betreft zijn die dakjes hun prijs meer dan waard. Als je nu nog een dakje koopt dat met een beetje pech na 5 jaar uit elkaar valt moet je niet zeuren, er is een beter alternatief.
Sorry voor de typfouten: telefoon is minder dan toetsenbord
Sorry voor de typfouten: telefoon is minder dan toetsenbord

Laatst gewijzigd door schermer op zo 15 jun, 2014 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is toch geen gezicht.... Dit had ik enkele jaren geleden al dus men heeft er weinig aan gedaan in de tussentijd.
Ik heb bij mijn laatste project een goed passend, ouder dak erop gezet dat ik had bewaard. Ik had geen zin in lelijke plooien erin.
Gewoon terugbrengen, net zo lang tot je een mooie hebt. Men heeft het over 'goedkoop' maar ik vind 175 euro een stevig bedrag dus daar mag je wel iets voor verwachten. Waarom kon men het eerst wel netjes fabriceren en de laatste jaren niet meer? Het alternatief van zo een duur dak vind ik geen alternatief. Omdat het bedrag meer dan het dubbele is en ik er in de winter toch niet mee rij.
Kom op zeg, gewoon een dak dat netjes recht is. Hoe moeilijk kan het zijn?!
O, ja sommigen beweren dat die plooien er door de zon wel uit gaan. Hoef je niet te proberen, want dat heb ik al gedaan en lost dus niets op.
Ik heb bij mijn laatste project een goed passend, ouder dak erop gezet dat ik had bewaard. Ik had geen zin in lelijke plooien erin.
Gewoon terugbrengen, net zo lang tot je een mooie hebt. Men heeft het over 'goedkoop' maar ik vind 175 euro een stevig bedrag dus daar mag je wel iets voor verwachten. Waarom kon men het eerst wel netjes fabriceren en de laatste jaren niet meer? Het alternatief van zo een duur dak vind ik geen alternatief. Omdat het bedrag meer dan het dubbele is en ik er in de winter toch niet mee rij.
Kom op zeg, gewoon een dak dat netjes recht is. Hoe moeilijk kan het zijn?!
O, ja sommigen beweren dat die plooien er door de zon wel uit gaan. Hoef je niet te proberen, want dat heb ik al gedaan en lost dus niets op.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ik heb in 1995 een op kleur gemaakt dak gekocht bij de man in eindhoven
koste toen 600guldens incl achterruit verwarming
hij begint nu links en rechts wat te scheuren door uitdroging maar is nog steeds strak en dicht
ik weet niet of ze die nog steeds leveren maar is misschien de moeite waard om een belletje aan te wagen
de kleur (mintgroen) kwam ook perfect overeen
en het materiaal is dikker dan bij de goedkopere dakjes die ik altijd zie
oja mijn eend staat altijd buiten en word dagelijks gebruikt
en bij mooi weer gaat het dak los
koste toen 600guldens incl achterruit verwarming
hij begint nu links en rechts wat te scheuren door uitdroging maar is nog steeds strak en dicht
ik weet niet of ze die nog steeds leveren maar is misschien de moeite waard om een belletje aan te wagen
de kleur (mintgroen) kwam ook perfect overeen
en het materiaal is dikker dan bij de goedkopere dakjes die ik altijd zie
oja mijn eend staat altijd buiten en word dagelijks gebruikt
en bij mooi weer gaat het dak los

mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen