Rattus Ferrum
Hohohoh.... dit is enkel een proefstuk! Het moet nog mooier afgewerkt worden hoor, dit projekt wordt hoewel z'n naam anders doet vermoeden een afgelikt karretje hoor, lasbramen, en plooinepen horen hier niet thuis! Spatborden en steunen worden glimmend zwart.
Maar toch bedankt! doet deugd om je werk door anderen positief benadert te zien.
Ik dacht eerst om het burton-model van de spatbordsteun na te bootsen maar die steunt op de twee M7 boutjes die de stuurarm vasthouden, je moet een beetje krankzinnig zijn om zoiets te willen doen!
Maar toch bedankt! doet deugd om je werk door anderen positief benadert te zien.
Ik dacht eerst om het burton-model van de spatbordsteun na te bootsen maar die steunt op de twee M7 boutjes die de stuurarm vasthouden, je moet een beetje krankzinnig zijn om zoiets te willen doen!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
http://www.interband.nl/Loadindex.html
Ik denk dat motorfiets banden misschien ook te weinig draagvermogen hebben?
Even de loadindex aflezen.
Ik denk dat motorfiets banden misschien ook te weinig draagvermogen hebben?
Even de loadindex aflezen.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Hallo,Michiel van G. schreef:Dat is wel heel gevaarlijk!
16 inch banden kunnen bij flink remmen over de 400 velg slippen, met alle gevolgen van dien. De enige band die op een oer-velg past is een band uit de 400-reeks!
is dit een verhaaltje uit de oude mythe doos of berust deze bewering op feiten? Meermaals werden 16 inch banden op een 400 velg gelegd en nooit werden problemen gemeld, OK, 16 inch is 406 mm, dit is dus 6mm te veel, 3 onderaan en 3 bovenaan, netjes verdeeld over de velg geeft dit zeker geen probleem hoor, ben ik van overtuigd.
Loadindex op een auto die vooraan géén motor heeft en een topsnelheid van om en bij de 100km/h haalt... tja, motorbanden rijden 200 km/h... ik maak me dus om geen van beiden zorgen. loadindex is 74, dus meer dan 350 kg per wiel, kom ik ruimschoots mee toe me dunkt! ) Trouwens een michelin 125x15 heeft slechts loadindex van 68...en die motorbanden hebben een vierdubbele versterkte karkas...oerstevig dus.
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Tsja, het is maar net wat je wilt.
Ik heb het uit eerste hand. Docent met een AZ op 400 wielen met 16 inchband, van een helling af in de Alpen, remmen en vervolgens gleden de banden gewoon over de velgen heen. Door de hitte gingen de binnenbanden eraan en het avontuur eindigde tegen een rotswand met een total loss AZ en 5 weken ziekenhuis wegens inwendige kwetsuren.
Ik zou het risico dus niet nemen.
Ik heb het uit eerste hand. Docent met een AZ op 400 wielen met 16 inchband, van een helling af in de Alpen, remmen en vervolgens gleden de banden gewoon over de velgen heen. Door de hitte gingen de binnenbanden eraan en het avontuur eindigde tegen een rotswand met een total loss AZ en 5 weken ziekenhuis wegens inwendige kwetsuren.
Ik zou het risico dus niet nemen.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 495
- Lid geworden op: di 17 mei, 2011 12:50
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer: