Ik heb regelmatig last van vuiltjes in de sproeier. Toch is er een benzinefilter gemonteerd. Ik vraag me af hoe dan toch die sproeiers vervuild raken.
Ik moet er bij zeggen dat ik per jaar maar 2000-3000 km in m'n Dyane rijd. Kan het zijn dat als benzine langere tijd in de tank staat er zich vuil in gaat vormen? Maar dan nog zou het filter dit toch moeten tegenhouden? Ik sta voor een raadsel.
Vervuiling carburateur
-
- Veelvuldig poster
Vervuiling carburateur
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Hoe oud is je filter? En je slangen. Oude slangen kunnen afbrokkelen inwendig.
Ik had ook vervuiling in mijn carburateur en vond de oorzaak niet. Toen ik bij een franse garage was om de sproeiers te laten doorblazen zag ik tijdens het starten het zeefje in de filter bewoog. Dus die was losgegaan en liet alle zooi door. Probleem opgelost.
Ik had ook vervuiling in mijn carburateur en vond de oorzaak niet. Toen ik bij een franse garage was om de sproeiers te laten doorblazen zag ik tijdens het starten het zeefje in de filter bewoog. Dus die was losgegaan en liet alle zooi door. Probleem opgelost.
diverse Citroens, wat anders.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Inderdaad, hoe oud is je filter
Zie onderstaande link de foto's ergens onder aan de pagina.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11063&start=0
Zie onderstaande link de foto's ergens onder aan de pagina.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=11063&start=0
Schultenbräu das ist mein Bier !
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
Wat het misschien ook kan zijn is dat er vuiligheid in de vlotterkamer zit. Bij mij zat er een filter in en toch zat er vuiligheid in de kamer. Of dat er nog in zat toen de vorige eigenaar de filter plaatste of door het ethanol wat in de brandstof zit weet ik niet. Maar het is de moeite om even te bekijken