Klapraampje en de overige ruiten
-
- Regelmatige poster
Klapraampje en de overige ruiten
Goedenavond,
Morgen ga ik (proberen:p) alle deuren weer te voorzien van hun ruitjes. Nu is er ooit volgens mij een discussie geweest wat voor spul je moet gebruiken om het af te dichten voor de voorruit en dat was als ik me niet vergis tectyl. Maar hoe zit dit bij het bovenste gedeelte van de klapraampjes. Nu zat dit vast met ordinaire kit.
Volgens mij wil je iets met de volgende eigenschappen:
-afdichtend
-niet plakken,in de zin van niet lijmen in verband met los maken
-dit is volgens mij hetbelangrijkste: een hydrofoob materiaal zodat het niet stiekem de boel juist vochtig houdt.
-roestwerend. Al zou dit niet nodig moeten zijn.
Tectyl is in mijn ogen niet heel erg dichten maar op de andere punten wel goed.
Er is ook rubber kit in de handel verkrijgbaar. Uit ervaring weet ik dat die mooi zacht blijft en niet lijmt maar wel goed afdicht.
Wat is nu het beste om te gebruiken/wat gebruiken jullie
Morgen ga ik (proberen:p) alle deuren weer te voorzien van hun ruitjes. Nu is er ooit volgens mij een discussie geweest wat voor spul je moet gebruiken om het af te dichten voor de voorruit en dat was als ik me niet vergis tectyl. Maar hoe zit dit bij het bovenste gedeelte van de klapraampjes. Nu zat dit vast met ordinaire kit.
Volgens mij wil je iets met de volgende eigenschappen:
-afdichtend
-niet plakken,in de zin van niet lijmen in verband met los maken
-dit is volgens mij hetbelangrijkste: een hydrofoob materiaal zodat het niet stiekem de boel juist vochtig houdt.
-roestwerend. Al zou dit niet nodig moeten zijn.
Tectyl is in mijn ogen niet heel erg dichten maar op de andere punten wel goed.
Er is ook rubber kit in de handel verkrijgbaar. Uit ervaring weet ik dat die mooi zacht blijft en niet lijmt maar wel goed afdicht.
Wat is nu het beste om te gebruiken/wat gebruiken jullie
-
- Regelmatige poster
De ruit eruit vliegen... dat is weer iets nieuws.
Ik heb de ramen gewoon droog gemonteerd. Ik hou niet van smeerseltjes overal tussen. Tectyl ml vind ik wel goed spul. Het heeft ook de eigenschap soepel te blijven.
Heb alleen een beetje silliconenspray gebruikt om de boel soepel op de plek te krijgen.
Ik heb de ramen gewoon droog gemonteerd. Ik hou niet van smeerseltjes overal tussen. Tectyl ml vind ik wel goed spul. Het heeft ook de eigenschap soepel te blijven.
Heb alleen een beetje silliconenspray gebruikt om de boel soepel op de plek te krijgen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster