verbruik
Was éigenlijk op zoek naar een topic over: waar kun je nog 98 tanken en welke brandstoffen zijn nog '98? (of igg. hoger octaan dan 95, ik begreep dat vroeger b.v. Shell Vpower RON 102 was, maar dat is niet meer zo in NL?)
Maar als ik relaxed rijd (niet planken tegen de wind, etc. etc., kruissnelheidje van 80/90/110), tussen de 1:15 en 1:17. Stadsritjes zorgen voor een stevige verlaging naar de 1:12/13 (misschien nog wel lager
2cv6, 1985
Maar als ik relaxed rijd (niet planken tegen de wind, etc. etc., kruissnelheidje van 80/90/110), tussen de 1:15 en 1:17. Stadsritjes zorgen voor een stevige verlaging naar de 1:12/13 (misschien nog wel lager
2cv6, 1985
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Waarom wil je perse 98 tanken?letatcest schreef:Was éigenlijk op zoek naar een topic over: waar kun je nog 98 tanken en welke brandstoffen zijn nog '98? (of igg. hoger octaan dan 95, ik begreep dat vroeger b.v. Shell Vpower RON 102 was, maar dat is niet meer zo in NL?)
Maar als ik relaxed rijd (niet planken tegen de wind, etc. etc., kruissnelheidje van 80/90/110), tussen de 1:15 en 1:17. Stadsritjes zorgen voor een stevige verlaging naar de 1:12/13 (misschien nog wel lager
2cv6, 1985
Omdat ie dan gewoon lekkerder loopt. Als het warm weer is, blijft ie wat 'nadieselen' bij 95. Lijkt me niet de bedoeling.backfire schreef:Waarom wil je perse 98 tanken?letatcest schreef:Was éigenlijk op zoek naar een topic over: waar kun je nog 98 tanken en welke brandstoffen zijn nog '98? (of igg. hoger octaan dan 95, ik begreep dat vroeger b.v. Shell Vpower RON 102 was, maar dat is niet meer zo in NL?)
Maar als ik relaxed rijd (niet planken tegen de wind, etc. etc., kruissnelheidje van 80/90/110), tussen de 1:15 en 1:17. Stadsritjes zorgen voor een stevige verlaging naar de 1:12/13 (misschien nog wel lager
2cv6, 1985
Mijn motorblok is niet uit die A-klasse die al geschikt gemaakt was voor 95. Hij rijdt er natuurlijk wel op, maar ik gooi liever zo vaak mogelijk 98 in de tank.
Edit: ik lees net: "Een 635-motor lust trouwens alleen maar 98 loodvrij." en ja, ik heb een 635 motor.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Vandaag terug gekomen van vakantie uit Frankrijk. Verbruik gemiddeld 6,2 liter per 100 km, op -uiteraard- 98.
Bij het snelwegwerk was het dit het meest duidelijk:
na de tankbeurten 6,65, 6,65, 6,64 en 6,63 l/100 km.
Dat betekent dus behoorlijk gas erop om nog een beetje mee te kunnen met het overig verkeer...
De binnendoor stukjes met een top van 90 was het minder: 5,9 l/100 km.
Maar, niet ontevreden!
Bij het snelwegwerk was het dit het meest duidelijk:
na de tankbeurten 6,65, 6,65, 6,64 en 6,63 l/100 km.
Dat betekent dus behoorlijk gas erop om nog een beetje mee te kunnen met het overig verkeer...
De binnendoor stukjes met een top van 90 was het minder: 5,9 l/100 km.
Maar, niet ontevreden!
Verbruik: 2cv6 vs Ami8 vs 2cv AU
Met mijn 1981 2cv6 haal ik gemiddeld rond de 1:15 a 1:17. Ik trap het gaspedaal eigenlijk zelden voorbij het punt waarbij de 2e carburateurtrap opengaat. Kruissnelheid zo rond 95 km/h. Acceptabel.
Niets boven mijn 1970 Ami8, nota bene nog met het originele blok dwz 602cc maar zonder uitwendig oliefilter. Km stand 152000
Vorig jaar vnl via binnenwegen naar EuroCitro in Le Mans en terug. Totaalafstand met sightseeing 3200 km. Gemiddeld verbruik: 1:23.8 ! jawel!! Kan menig modern vehikel nog een puntje aan zuigen
Merkwaardig genoeg is mijn 1952 AU (een hele vroege besteleend, 9pk) het minst zuinig. Haal ik gemiddeld niet beter dan 1:13, wel vnl korte afstanden en door woonwijken dwz veel optrekken en afremmen. Hard werken voor dat kleine motortje...
Niets boven mijn 1970 Ami8, nota bene nog met het originele blok dwz 602cc maar zonder uitwendig oliefilter. Km stand 152000
Vorig jaar vnl via binnenwegen naar EuroCitro in Le Mans en terug. Totaalafstand met sightseeing 3200 km. Gemiddeld verbruik: 1:23.8 ! jawel!! Kan menig modern vehikel nog een puntje aan zuigen
Merkwaardig genoeg is mijn 1952 AU (een hele vroege besteleend, 9pk) het minst zuinig. Haal ik gemiddeld niet beter dan 1:13, wel vnl korte afstanden en door woonwijken dwz veel optrekken en afremmen. Hard werken voor dat kleine motortje...
Ik heb een stekker gemonteerd zodat ik nu ook TomTom in mijn Dyanneke kan gebruiken. Nu viel het mij op dat er een flink verschil zit tussen de snelheid die ik werkelijk rijd volgens mijn navigatie en de snelheid die mijn snelheidsmeter aangeeft. Ik dacht dat ik altijd netjes 100 km/h reed maar reed dus in werkelijkheid maar 85 km/h. Nu moet ik dus het gaspedaal iets harder indrukken.
-
- Gebruiker
- Berichten: 76
- Lid geworden op: vr 12 feb, 2010 16:43
- Locatie: Wiuwert
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Sinds 9 april 2008 tot vandaag 11 juli 2015 heb ik het verbruik van mijn Dyane 6 bijgehouden. Ik kom uit op een verbruik van 1 op 17,04.
Ik tank Euro 95 zonder ethanol toevoeging. Ik rij nagenoeg niet op autowegen en meestal ben ik op secundaire 80 km wegen en in steden. Ik heb wel een 123 ontsteking geplaatst.
Ik tank Euro 95 zonder ethanol toevoeging. Ik rij nagenoeg niet op autowegen en meestal ben ik op secundaire 80 km wegen en in steden. Ik heb wel een 123 ontsteking geplaatst.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!