Aangehouden tijdens de vakantierit.

Alles over het heerlijke eendrijden.
Plaats reactie
Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Aangehouden tijdens de vakantierit.

Bericht door Thijs » ma 4 aug, 2014 22:00

Het leek me wel leuk een topic te maken over de perikelen tijdens de vakantierit met je A-type, vandaar dit topic.


Afgelopen vrijdag reden we vanuit Luxemburg weer naar het Fryske Lân met de Dyane en de sleurhut er achter.
Ter hoogte van Apeldoorn haalde een grote KLPD-volvo ons in op de derde baan.
Wij reden met 85kmph op de rechterbaan.
De Volvo ging achter een andere caravan rijden op de rechter baan en toen begon ik nattigheid te voelen.
Ze probeerden bij ons te komen maar wij reden dermate langzaam dat ze eerst nog wat over de vluchtstrook reden en toen weer voor ons kropen.
Het duurde niet lang voordat er een bordje 'POLITIE VOLGEN'ging branden......

Hmmmm, wat nu weer?!? :shock:

De auto heeft APK, caravan is niet te zwaar, kogeldruk is juist, verlichting werkt, hesjes aan boord, papieren aanwezig, aanhangergewichten op het kenteken, snelheid was in orde.... :?

We mochten een kilometer of 5 achter de Volvo aansturen welke steeds weer uitliep en ik amper bij kon houden totdat we op een carpoolplaats stopten.

Het probleem bleek te liggen in het feit dat de auto wel erg ver achterover helde en de caravan nogal ver voorover.
Daardoor had ik volgens de heren te weinig druk op de voorwielen..... jaja....

Ach ja, met 4 mensen en bagage en een volle benzinetank en volle LPG-tank ziet het er wel wat bijzonder uit.

Toen ik begon te vertellen over de bijzondere vering van Eendachtigen en de kogeldrukken, maximale trekgewichten en caravangewicht uit mijn hoofd op kon oplepelen was de agent niet heel erg zeker meer van zijn zaak.

Hij begon een verhaal dat ik dan maar hulpveren moest monteren 'want die zijn ook wel leverbaar voor oude auto's'.... zucht....

"ja agent"

De agent wist ook zeker te weten dat we bij een grote caravancontrole bekeurd zouden worden en we niet verder hadden mogen rijden.
De heren hadden zelf geen weegapparatuur bij zich en dus konden ze eigenlijk niks doen.

Nadat we elkaar een prettige dag gewenst hadden heb ik de tassen uit de kofferbak helemaal achterin de caravan neergezet zodat de kogeldruk minimaal werd en de auto wat rechter stond.
Nu viel het niet meer zo op maar of dit of dit nou veiliger is!?!?
We hebben het instructieboekje er nog op na geslagen maar volgens ons was er toch echt niks overbeladen.

Gelukkig zijn we er zonder bekeuringen vanaf gekomen.....
Dan denk je dus dat je alles voor elkaar hebt.


:(

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » di 5 aug, 2014 11:56

De kans is inderdaad dat je met je aanhangerkoppeling de auto omhoog hebt getild, dat je daarmee hebt rondgereden met een combinatie die niet in balans was. Heb je tijdens het rijden iets gemerkt van slingeren of zo?

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2677
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 5 aug, 2014 12:18

Als ik mijn Dyane vollaad met bagage en er een fietsendrager op zet ligt hij ook zowat op de grond. Laat staan met een aanhanger. En een 2cv met hulpveren? Whaha!
Verbruik: Afbeelding

Plaats reactie