Achterspatbord verschillen
Achterspatbord verschillen
Hoi ik ben bezig met een az bwj'59.
De achterspatborden zijn nogal op zijn frans gebruikt.
Kan ik gewoon nieuw type acheterschermen gebruiken of zitten hier zichtbare verschillen in?
De achterspatborden zijn nogal op zijn frans gebruikt.
Kan ik gewoon nieuw type acheterschermen gebruiken of zitten hier zichtbare verschillen in?
De bolling is anders doordat de onderrand van het spatbord anders is, bij een nieuw type scherm zit er een "scherpere" rand in. Oud type heeft bovendien een dubbele rand onder, die nogal lekker roest. En andere bevestiging met 3 moeren die aan het spatbord zijn gelast. Knap zeldzaam in bruikbare staat die oude achterschermen! Gemonteerd op eenden tot halverwege 1965.
Het past overigens wel, een nieuw type scherm op een 12 pk (andersom ook) maar of het mooi is...
Het past overigens wel, een nieuw type scherm op een 12 pk (andersom ook) maar of het mooi is...
Thanx,
Een is in zeer geode staat alleen wat vliegroest. De ander is 'Frans' .
Ik heb hem gisteren nog langs een modern (
) gehouden. Klopt wat je zegt over de opgelaste moeren en een opgelaste klem om hem op het eind op de juiste plek te houden. De vorm was mij ontgaan. Ik zal de klophamer en plamuur klaar zetten..
Een is in zeer geode staat alleen wat vliegroest. De ander is 'Frans' .
Ik heb hem gisteren nog langs een modern (

Hier ben ik handig in....
Afijn dit zijn de foto's van achterspatborden oud en nieuw
Hoop dat de link werkt
http://s774.photobucket.com/user/PvdBorne/library/
Afijn dit zijn de foto's van achterspatborden oud en nieuw

Hoop dat de link werkt

http://s774.photobucket.com/user/PvdBorne/library/
-
- Regelmatige poster
Ik had één originele en één 'nieuwer' type. Het verschil zit m in de ronding aan de achterzijde, het oude type loopt wat meer spits toe en de moderne zit meer een uitdijende ronding in.
Tip, sla die dubbele rand wat omhoog (heb ik vooral aan de onderkant gedaan). En flink ontroesten want er komt een bult roest uit, al is het spatbord nog zo roestvrij als het lijkt...
Roest komt vaak vanaf de onderrand weer de kop opsteken, dus vandaar. Het zou daarom jammer zijn van je lak als die roest verder uitbreekt.

Tip, sla die dubbele rand wat omhoog (heb ik vooral aan de onderkant gedaan). En flink ontroesten want er komt een bult roest uit, al is het spatbord nog zo roestvrij als het lijkt...
Roest komt vaak vanaf de onderrand weer de kop opsteken, dus vandaar. Het zou daarom jammer zijn van je lak als die roest verder uitbreekt.

Laatst gewijzigd door CitroënAZAM op di 5 aug, 2014 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.