Lang geleden nam ik wel eens een Dyane of Méhari op een trailer mee op vakantie achter mijn HY.
Ik overweeg dit nu weer te gaan doen, maar heb de betreffende trailer niet meer en bovendien is dit natuurlijk veel extra gewicht.
Afgelopen vakantie in F zag ik een grote Franse camper met daarachter een Aygo met een geremde disselverbinding. Op de dissel stond: 'Car-a-tow'.
De het oploopmechanisme bediende via een kabel de rempedaal van de getrokken auto.
Dat hij geen enkeling was blijkt uit het feit dat ik later op de Autoroute nog zo'n combinatie zag.
Ik sprak de eigenaar aan met mijn beste Frans maar gelukkig bleek zijn vrouw nederlandse te zijn
Ze zei dat dit systeem in heel Europa goedgekeurd zou zijn maar dat alleen Frankrijk de richtlijn nog niet ondertekend had of zoiets.
Zij hadden het systeem in Nederland laten monteren http://www.caratow.nl/ maar later bleek dat het in Frankrijk (waar zij woonden) ook had gekund.
Volgens de Engelse site http://www.caratow.com/ zouden ook voertuigen onder de 750kg geremd moeten zijn onder het motto: Als een aanhanger remmen heeft moeten ze werken ook.
De Nederlandse site is er niet erg duidelijk over maar laat doorschemeren dat in NL geen rem nodig is.
Natuurlijk willen ze graag hun geremde systeem verkopen en zeggen ze "Neem nou maar voor de zekerheid ons geremde systeem".
Wie kan hier meer over vertellen?
Triangelen in het buitenland, geremd!
Triangelen in het buitenland, geremd!
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer: