ambulance gele eend



Het was niet echt noodzakelijk, maar de draagarmen een fris verfje en de veerpotten weer netjes, samen met nieuwe schokdempers ziet de onderkant er nu ook netjes uit.

gewoon omdat het mooi weer was.

het lijstje is bijna helemaal afgestreept.
maar de voorspatborden voorzien van hun knipperlichtje en monteren en de motorkap kostte me toch een flinke middag.


uiteraard passen de driehoekjes dan ook niet helemaal lekker, terwijl ze toch van deze koets kwamen.

maar daar is ze dan, in volle glorie, de dag voor de apk.



Toch nog even op de krik, ik vond hem van voren iets te hoog staan, hij mag van mij nu nog een centimetertje zakken, maar dat komt na waggel wel

En zijn we nu klaar??? Welnee! Er komen nog extra beveiligingen op de motorkap, er staat nog een palmabak klaar voor een kleurtje, het imperiaal mag nog een mooi antraciet-grijs verfje krijgen, er staat nog een visa motor in de hoek, ik wil nog graag een bijpassend aanhangertje en een iets mooiere motorkap staat ook nog op het verlanglijstje. Het project gaat voort, maar nu eerst maar eens lekker rijden.
OK het is wat laat, maar toch even de belevenissen van deze zomer tot nu toe.
De avond voor waggel toch nog even de andere knipperlichtglaasjes erop gezet en de stoere motorkapsluiting.
Voor

en na

Dat staat toch heel anders, blauwe kentekenplaten staan overgens ook nog op de wensenlijst (Ik zal braaf zijn hoor sint)
Op de heenweg naar waggel wilde de eend nog niet echt lekker, 110 max, op de terugweg ging het al beter 120!! Maar toch thuis maar even de carburateur schoongemaakt, dat was geen overbodige luxe na bijna 3 jaar stilstand.

Dat scheelde alweer een heel eind.
Daarna de kleppen gesteld (nog nooit gedaan, dat hoeft niet bij een kreidler ) en verse kleppendekselpakkingen erop.
Maar toch bleef het motortje tussen de 80 en 90 rauw lopen, met veel trillingen, volgens vriendin heeft hij dat altijd gehad met deze (gereviseerde) carburateur. Dus eens naar de sproeiers gekeken en de primaire sproeier van 102 naar 110 gebracht, nu rijd hij veel soepeler en het rauwe lopen is zo goed als verdwenen.
En omdat we toch bezig waren, de benzineslang naar de benzinepomp toe was de laatste 50 centimeter gewoon helemaal vergaan!! Het eendje rook de laatste tijd wel een beetje naar benzine (is niet zo gek) maar nu begon het echt te lekken. dus maar eens op onderzoek, de benzineslang bleek gewoon gaar, de buitenste rubberlaag had gewoon losgelaten van de mantel in het midden, zoiets had ik nog nooit gezien (helaas geen foto van genomen stom stom stom
) Bijkomend voordeel, het "olielek" is nu ook een stuk minder. Ook had ik vaak spetters op het schutbord, dat was dus waarschijnlijk meest benzine!
Binnenkort te doen: eindelijk eens die palmabak spuiten en het erka aanhangertje in dezelfde kleuren/stijl als de eend maken, kan ik volgend jaar mooi de kampeerspulletjes mee vervoeren.
De avond voor waggel toch nog even de andere knipperlichtglaasjes erop gezet en de stoere motorkapsluiting.
Voor

en na

Dat staat toch heel anders, blauwe kentekenplaten staan overgens ook nog op de wensenlijst (Ik zal braaf zijn hoor sint)
Op de heenweg naar waggel wilde de eend nog niet echt lekker, 110 max, op de terugweg ging het al beter 120!! Maar toch thuis maar even de carburateur schoongemaakt, dat was geen overbodige luxe na bijna 3 jaar stilstand.

Dat scheelde alweer een heel eind.
Daarna de kleppen gesteld (nog nooit gedaan, dat hoeft niet bij een kreidler ) en verse kleppendekselpakkingen erop.
Maar toch bleef het motortje tussen de 80 en 90 rauw lopen, met veel trillingen, volgens vriendin heeft hij dat altijd gehad met deze (gereviseerde) carburateur. Dus eens naar de sproeiers gekeken en de primaire sproeier van 102 naar 110 gebracht, nu rijd hij veel soepeler en het rauwe lopen is zo goed als verdwenen.
En omdat we toch bezig waren, de benzineslang naar de benzinepomp toe was de laatste 50 centimeter gewoon helemaal vergaan!! Het eendje rook de laatste tijd wel een beetje naar benzine (is niet zo gek) maar nu begon het echt te lekken. dus maar eens op onderzoek, de benzineslang bleek gewoon gaar, de buitenste rubberlaag had gewoon losgelaten van de mantel in het midden, zoiets had ik nog nooit gezien (helaas geen foto van genomen stom stom stom

Binnenkort te doen: eindelijk eens die palmabak spuiten en het erka aanhangertje in dezelfde kleuren/stijl als de eend maken, kan ik volgend jaar mooi de kampeerspulletjes mee vervoeren.
Ik heb een dak van het zogenaamde sonnenland stof. Dat is hetzelfde materiaal waar normaal gesproken de moderne cabrioletkappen van worden gemaakt. Twee lagen stof met een rubberlaag ertussen. Vijf jaar geleden voor het eerst gezien op citromobile en toen bij een duitse firma besteld. 25 jaar garantie (oke is eenbeetje overdreven) maar wel super spul. Is nu ook bij nederlandse firma's te koop, maar dan wel veel duurder.
Ondertussen ook wat aan het rommelen geweest met het geluid van de radio. Tot nu toe lag er zo'n goedkope dubbele speakerbox achterin, wel met betere speakers erin, maar toch, dit is het niet helemaal. Je mist een flink stuk van het geluid. Dus een beetje knutselen, heb toch nog het een en ander op zolder liggen. Eerst met alleen een stel extra tweeters voorin, geeft wel iets meer geluid, maar is het ook niet helemaal. Toen dit compo setje eens geprobeerd:

Dat is ff beter!!
Goed geluidje, maar dan moet ik wel weer knutstelen. inbouwkastje maken voor de bassen, scheidingsfilters wegwerken en een bos met draad. Heb ik daar wel zin in? Als je rijd hoor je de kwaliteit toch bijna niet, of je moet de radio kneiterhard zetten, maar dat vinden de kids niet zo leuk. Dus ben ik sneller en netter klaar met een stel redelijke opbouwspeakertjes? Of zal ik speakers maken van 2 oude koplampen en die netjes onder de aflegplank monteren? Ik ben er nog niet helemaal uit. Word vervolgd.

Dat is ff beter!!
Goed geluidje, maar dan moet ik wel weer knutstelen. inbouwkastje maken voor de bassen, scheidingsfilters wegwerken en een bos met draad. Heb ik daar wel zin in? Als je rijd hoor je de kwaliteit toch bijna niet, of je moet de radio kneiterhard zetten, maar dat vinden de kids niet zo leuk. Dus ben ik sneller en netter klaar met een stel redelijke opbouwspeakertjes? Of zal ik speakers maken van 2 oude koplampen en die netjes onder de aflegplank monteren? Ik ben er nog niet helemaal uit. Word vervolgd.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
mag ik je een tip geven wbt de benzineleiding: vervang het stuk van de tank naar de kunststof benzine leiding ook! (als je dat al niet gedaan hebt) als de rest van de benzine leiding slecht is heb je grote kans dat ie daar ook slecht is. gevaarlijk maar je hebt ook kans dat ie daar lucht door aan gaat zuigen en dus kans op allerlei problemen qua lekker lopen van het motortje.
ziet er verders goed uit!
ziet er verders goed uit!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Is niet mijn idee hoor. Ik heb het weer van spookeend, die heeft er ooit wat foto's van op het net gezet.azuiper schreef:schermer schreef :lijkt me een leuk en origineel idee !Of zal ik speakers maken van 2 oude koplampen en die netjes onder de aflegplank monteren?
Laatst gewijzigd door schermer op vr 22 aug, 2014 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen het stukje van de benzinepomp naar de carburateur was gaar, alsof dat nog oud was,vergeten te vervangen en de rest bij het opbouwen van de eend(12 jaar geleden) wel is vervangendyane_maniac schreef:mag ik je een tip geven wbt de benzineleiding: vervang het stuk van de tank naar de kunststof benzine leiding ook! (als je dat al niet gedaan hebt) als de rest van de benzine leiding slecht is heb je grote kans dat ie daar ook slecht is. gevaarlijk maar je hebt ook kans dat ie daar lucht door aan gaat zuigen en dus kans op allerlei problemen qua lekker lopen van het motortje.
ziet er verders goed uit!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
klinkt raar maar met meer speakers, beter verdeling van hetzen etc en betere aansturing kan je het juist beter horen ALLEMAAL, zonder het superhard te moeten zetten.
Nu pieken de hoge tonen omdat die het minste vermogen vragen en valt er dus veel weg, midbas zal nog wel gaan, maar bas en sub heb je niet, om maar te zwijgen van midlaag, dus mis je heel veel op normaal volume.
En de koplampen werkt echt hoor! (met een kleine sub erbij trek je het helemaal lekker vlak, lol)
Nu pieken de hoge tonen omdat die het minste vermogen vragen en valt er dus veel weg, midbas zal nog wel gaan, maar bas en sub heb je niet, om maar te zwijgen van midlaag, dus mis je heel veel op normaal volume.
En de koplampen werkt echt hoor! (met een kleine sub erbij trek je het helemaal lekker vlak, lol)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Het erka aanhangertje gaat morgen de schuur in, eerst maar eens uit elkaar halen. In november een paar dagen vrij dus dan maar een nieuw verfje erop, een bodem erin en de lagertjes nakijken, kunnen de kampeerspulletjes mee naar Polen. Waarschijnlijk laat ik het huifje eraf en komt er een gewoon dekzeil op, of een harde klep.




Nog even getwijfeld of ik hem in de orginele kleuren hou, maar aangezien de spatbordjes nergens meer te koop zijn word het aanhangertje ook ambulance geel/antraciet. Bijkomend voordeel, het geel valt meer op dan blauw.




Nog even getwijfeld of ik hem in de orginele kleuren hou, maar aangezien de spatbordjes nergens meer te koop zijn word het aanhangertje ook ambulance geel/antraciet. Bijkomend voordeel, het geel valt meer op dan blauw.