pechverhelping (bijstands)verzekering belgie

Voor gesprekken over andere auto's, het weer, nieuws of weer wat anders.
De grote verzamelbak van het forum.
Plaats reactie
voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

pechverhelping (bijstands)verzekering belgie

Bericht door voeteir » do 28 aug, 2014 10:31

Nu de dyane min of meer in orde is wil er uiteraard mee rijden.
Ge kunt nooit weten dat ze mij om een of andere reden in de steek zal laten en dan wil ik graag geholpen worden.
Ik heb eens geluisterd bij mijn verzekeraar en die zegt dat de meeste verzekeringen enkel auto's tot 10 of 15 jaar dekken.


Wie heeft er een pechverhelping verzekering voor zijn 2pk of dyane (of andere oude auto) en welke maatschappijen voorzien zo een verzekering?

Charly
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 26 jan, 2005 20:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Charly » do 28 aug, 2014 13:08

Hier in Nederland ben ik gewoon lid van de ANWB Wegenwacht. Die hebben er al eens voor gezorgd dat m'n eend naar huis werd gebracht. Ik neem aan dat er in Belgie toch ook wel iets dergelijks zal bestaan?
2CV6 Charleston, 1986, NV-GN-36, Rood-Zwart
Berlingo XTR 120, 2010, Sable Bivouac
Peugeot 205 GTI 1.9 van 1991

wimthone
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 6 sep, 2013 11:40
Locatie: Maasmechelen - België

Bericht door wimthone » do 28 aug, 2014 13:24

Beste

kijk eens op deze site.
zowel voor verzekering als pechverhelping in België
http://www.hobbytimers.be/

gr Wim

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » vr 29 aug, 2014 10:17

Ik ben al enkele jaren lid van depannage.be (http://depannage.be/)

Ik zal een korte review van deze dienst schrijven.

De prijs: €89, dit is hun duurste tarief en als je met een auto ouder als 11 jaar inschrijft moet je dit nemen. In deze prijs zit
- Dekking in Europa
- Vervangwagen in Belgie (5 dagen)
- Slepen naar garage die jij wil (Belgie) , ze hebben de auto zelfs ooit thuis afgezet
- Slepen naar dichtsbijzinde garage (europa)
Wat zit er niet in
persoonbijstands en reisbijstand (heb ik niet nodig want de ziekekas dekt al heel veel hospitalisatieverzekering van het werk de rest)

Ik ben lid sinds 2012 en heb meermaals gebruik gemaakt van de dienst (kleine opsomming)

2012 Oostenrijk, Citroen DS, Stelschroef van ontsteking was uitgesleten. het was zondag en dan is alles dicht in oosternrijk. depaneur gekomen met een bak schroeven en loctide (had ik gevraagd aan de telefoon)
2012 Belgie, Citroen DS, gescheurde waterslang, slepen naar garage + vervangwagen
2013 Belgie, Citroen DS ,achterste bougie uitgeblazen (kan je niet goed aan zonder blok te liften) Slepen naar garage (deze keer in NL juist over de grens) + vervangwagen
2013 Citroen DS, Belgie, gebroken voorruit: slepen + vervangwagen dit was een uitzondering omdat het geen gelaade raam was en zonder raam kan je niet echt rijden, ze zijn dus wel bereid om buiten de standaard te gaan
2014 Citroen Dyane, België, vrijdag laat motor stuk gereden in de walen, auto gesleept naar garage, vervangwagen zodat we naar huis konden, auto maandag thuis geleverd
2014 Volvo 144, Belgie, gescheurde koppakking, slepen + vervangwagen

Nu ik het zo oplijst moet ik het maar niet verlengen, het brengt alleen maar ongeluk :wink:

Nog een kleine anekdote: ik sta in de walen met een Dyane die niet meer rijdt en bel ze op: Vriendelijke vrouw aan de lijn, na de gegevens door te geven zegt de
- Mevrouw "Ooh Dyanekes rijden die nog?"
- Ik "Ja nu niet meer hé"
- Mevrouw "Oei sorry,..."

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » vr 29 aug, 2014 12:45

let op de kleine lettertjes. ik ben er (inmiddels jaren terug) achter gekomen dat de anwb voor de internationale dekking) de wagen bijvoorbeeld alleen repatrieert als de waarde van de wagen meer is dan de repatrieringskosten. en men diende de wagen dan binnen 3 maanden in een apk waardige staat ter keuring bij een anwb punt aan te bieden anders werden de repatrieringskosten op je verhaalt.

Let wel, dit was jaren terug en heb nu voor het buitenlandse reizen mijn gewone reisverzekering dus ik heb deze voorwaarden niet recent gecheckt. dit is meer even een waarschuwing dat bij wie dan ook de kleine lettertjes en uitsluitingen even goed nagegaan moeten worden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » vr 29 aug, 2014 20:32

Die premie van depannage zit in de buurt van de anwb premie en de kleine lettertjes zullen wel min of meer overeenkomen.

Ik ga dit eens verder bekijken. Al bedankt voor de tips.

Plaats reactie