probleem chassisnummer
probleem chassisnummer
Hallo,
Ik zit met een probleem. Wij hebben twee 2cv, en van 1 wil ik graag een falcon kitcar van bouwen. maar het probleem is dat van de ene eend het chassisnummer zelf is ingeslagen. En de andere ligt al 14 jaar uit elkaar in het hok. daar is het probleem dat ik het juiste chassis nummer niet kan vinden. Op de locatie waar die hoort te zitten zit een aluminium plaatje op het chassis geschroefd. met het nummer 11 dan de schroef en dan 671358
En deze eend is rijdend gekocht met apk. Mijn vraag is dan ook wat voor nummer dit is. En hoe kan het dat hij wel apk had.
Ik hoop dat iemand weet wat voor plaatje dit is. en misschien tips heeft om toch met dit chassis een kitcar te bouwen.
[/img]
Ik zit met een probleem. Wij hebben twee 2cv, en van 1 wil ik graag een falcon kitcar van bouwen. maar het probleem is dat van de ene eend het chassisnummer zelf is ingeslagen. En de andere ligt al 14 jaar uit elkaar in het hok. daar is het probleem dat ik het juiste chassis nummer niet kan vinden. Op de locatie waar die hoort te zitten zit een aluminium plaatje op het chassis geschroefd. met het nummer 11 dan de schroef en dan 671358
En deze eend is rijdend gekocht met apk. Mijn vraag is dan ook wat voor nummer dit is. En hoe kan het dat hij wel apk had.
Ik hoop dat iemand weet wat voor plaatje dit is. en misschien tips heeft om toch met dit chassis een kitcar te bouwen.
[/img]
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Met de auto met het zelf ingeslagen nummer kun je beter niet bij de RDW komen.
Die is ongeschikt voor een kit-car.
Bij die andere zou je even op het kentekenbewijs kunnen kijken waar het nummer staat.
Maar waarschijnlijk staat het net voor dat plaatje waar je over hebt. Even schoonmaken dus.
Lukt het niet, plaats dan wat meer info. Met name het bouwjaar.
Die is ongeschikt voor een kit-car.
Bij die andere zou je even op het kentekenbewijs kunnen kijken waar het nummer staat.
Maar waarschijnlijk staat het net voor dat plaatje waar je over hebt. Even schoonmaken dus.
Lukt het niet, plaats dan wat meer info. Met name het bouwjaar.
maar daar is net het chassisnummer aanwezig. Dit is dus geen chassiswissel, maar een herstelling. Wie moet ons dan een attest van nummerinslag (op het in te lassen blik van zo'n 60 op 60 cm) bezorgen?
___________________________________________________
We are the pioneers in learnalanguage.com - learn portuguese dumps and tutorials with http://www.learnalanguage.com/ exam pass guarantee. Download our latest test king ccie Babbel questions to pass real exam of mcitp training in Learnamericanenglishonline
___________________________________________________
We are the pioneers in learnalanguage.com - learn portuguese dumps and tutorials with http://www.learnalanguage.com/ exam pass guarantee. Download our latest test king ccie Babbel questions to pass real exam of mcitp training in Learnamericanenglishonline
Laatst gewijzigd door addeson7 op za 28 mar, 2015 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Op je kenteken staat de plaats van inslag dit hoeft echt niet perse in het chassis te zijn. Vaak zat eenden gezien/gehad waar het nr in de koets staat naast de rail van de bijrijders stoel bv. Had van't zomer 1 met het nr in het schutbord geslagen.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Denk je dat het chassis wel origineel is? Bij mijn ami was er ook zelf een nummer ingeslagen , vlak naast het originele nummer. Na goed schoonmaken kwam een nauwelijks leesbaar origineel nummer tevoorschijn. Met wat hulp uit Ophemert is dat weer gedeeltelijk leesbaar gemaakt en dat was ok voor de RDW.
Bij mijn eend was het originele nummer niet meer leesbaar te maken. Daar heeft de RDW de combinatie van motornummer en chassisnummer opgevraagd bij Citroen , dat was in orde en toen was het ook goed. Dus dat is ook een optie als je motor nog origineel is. Maar dat zal vaak niet meer het geval zijn ben ik bang.
In ieder geval laten schouwen voor ombouwen! Zou ik althans doen
Bij mijn eend was het originele nummer niet meer leesbaar te maken. Daar heeft de RDW de combinatie van motornummer en chassisnummer opgevraagd bij Citroen , dat was in orde en toen was het ook goed. Dus dat is ook een optie als je motor nog origineel is. Maar dat zal vaak niet meer het geval zijn ben ik bang.
In ieder geval laten schouwen voor ombouwen! Zou ik althans doen
2cv6 Spécial 1978
CX GTI Turbo 1985
CX GTI Turbo 1985
probleem chassisnummer
Hier ook een probeem. Chassisnr stond in bodemplaat en is jaren geleden bij vervangen bodemplaat bij het oud ijzer gegaan.
Nu moet chassis weer vervangen worden. Dus als ik het ooit goed wil krijgen moet ik het voor die tijd doen. RDW anoniem gevraagd of dit kans van slagen heeft.
Krijg dan onderstaande algemene antwoord waar ik niet zo heel veel mee kan. Ik heb twee vragen:
- welke gegevens heeft rdw dan nodig om originaliteit vast te stellen? Dat gaat niet op gevoel neem ik aan?
- registreerde RDW bij de chassiswissel in 2003 het motornummer en de nummers op de koets?? (zo ja, dan zit ik gebeiteld want alles is nog origineeel).
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het voertuigidentificatienummer van uw 2CV.
In het algemeen kan worden gesteld dat als het voertuig identificatienummer (VIN) niet meer duidelijk leesbaar aanwezig is of nooit aanwezig is geweest, dit door de RDW wederom of alsnog kan worden aangebracht. De RDW brengt echter alleen het VIN (opnieuw) aan als het voertuig kan worden geïdentificeerd. Er moet dus met zekerheid kunnen worden vastgesteld dat het om het voertuig gaat, dat destijds de fabriek heeft verlaten.
Zelf ingeslagen VIN ?
In uw situatie is het door de RDW aangebracht nummer in het chassis helaas niet meer aanwezig. Bij het identitietsonderzoek kan mogelijk -aan de hand van de in 2003 vastgelegde motor- en carosseriegegevens- nog worden vastgesteld dat het om hetzelfde voertuig gaat. Voordat tot daadwerkelijk (her-) inslag wordt overgegaan stelt de RDW hiervoor eerst een onderzoek in. Als het voertuig niet kan worden geïdentificeerd, brengt de RDW geen VIN aan en zal er geen Nederlands kentekenbewijs worden verstrekt of het kentekenbewijs zal worden ingenomen.
VIN verdwenen door vervanging
Als het (VIN) is verdwenen door bewerking, vervanging van het chassis of een chassisdeel, frame of framedeel zal de RDW het voertuig alleen kunnen identificeren als de RDW het voertuig heeft gezien in de toestand vóór de wijziging.
In deze gevallen is het dus noodzakelijk om de RDW in te schakelen voordat de wijziging wordt uitgevoerd. Er kunnen dan afspraken worden gemaakt over de manier waarop de wijziging of reparatie kan worden uitgevoerd.
Nu moet chassis weer vervangen worden. Dus als ik het ooit goed wil krijgen moet ik het voor die tijd doen. RDW anoniem gevraagd of dit kans van slagen heeft.
Krijg dan onderstaande algemene antwoord waar ik niet zo heel veel mee kan. Ik heb twee vragen:
- welke gegevens heeft rdw dan nodig om originaliteit vast te stellen? Dat gaat niet op gevoel neem ik aan?
- registreerde RDW bij de chassiswissel in 2003 het motornummer en de nummers op de koets?? (zo ja, dan zit ik gebeiteld want alles is nog origineeel).
Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt informatie over het voertuigidentificatienummer van uw 2CV.
In het algemeen kan worden gesteld dat als het voertuig identificatienummer (VIN) niet meer duidelijk leesbaar aanwezig is of nooit aanwezig is geweest, dit door de RDW wederom of alsnog kan worden aangebracht. De RDW brengt echter alleen het VIN (opnieuw) aan als het voertuig kan worden geïdentificeerd. Er moet dus met zekerheid kunnen worden vastgesteld dat het om het voertuig gaat, dat destijds de fabriek heeft verlaten.
Zelf ingeslagen VIN ?
In uw situatie is het door de RDW aangebracht nummer in het chassis helaas niet meer aanwezig. Bij het identitietsonderzoek kan mogelijk -aan de hand van de in 2003 vastgelegde motor- en carosseriegegevens- nog worden vastgesteld dat het om hetzelfde voertuig gaat. Voordat tot daadwerkelijk (her-) inslag wordt overgegaan stelt de RDW hiervoor eerst een onderzoek in. Als het voertuig niet kan worden geïdentificeerd, brengt de RDW geen VIN aan en zal er geen Nederlands kentekenbewijs worden verstrekt of het kentekenbewijs zal worden ingenomen.
VIN verdwenen door vervanging
Als het (VIN) is verdwenen door bewerking, vervanging van het chassis of een chassisdeel, frame of framedeel zal de RDW het voertuig alleen kunnen identificeren als de RDW het voertuig heeft gezien in de toestand vóór de wijziging.
In deze gevallen is het dus noodzakelijk om de RDW in te schakelen voordat de wijziging wordt uitgevoerd. Er kunnen dan afspraken worden gemaakt over de manier waarop de wijziging of reparatie kan worden uitgevoerd.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Re: probleem chassisnummer
Wat staat er op je kentekenbewijs bij plaats chassisnummer?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Re: probleem chassisnummer
Bodemplaat rechtsvoor. Daar waar het nummer bij chassiswissel is heringeslagen.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: probleem chassisnummer
Het is niet toevallig via de douane gedaan toen?
Re: probleem chassisnummer
Nee, keurig via RDW met schouw vooraf en daarna met stukje oud chassi langs rdw voor herinslag.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Re: probleem chassisnummer
Nou snap ik het niet meer.
Heb je dat nummer van de RDW dan weggegooid?
Heb je dat nummer van de RDW dan weggegooid?
probleem chassisnummer
Yep. Na de chassiswissel heeft het RDW opnieuw geplaatst. Niet in het chassis maar op de bodemplaat rechts voor. Dus onder de voeten van de passagier. Jaren daarna bij laswerk aan de koets geen erg in gehad. Bodemplaten zijn allebei vervangen en oude zijn met oud ijzer meegegaan. Origineel door RDW ingegraveerde nummer was daarmee foetsie.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
Re: probleem chassisnummer
Op citroen-forum schrijf je het volgende:
Als je nu aan komt met een met slagletters ingeslagen nummer (en wellicht met citroen-sluittekens) zullen ze niet blij er mee zijn, er is immers na bezoek bij de RDW gekloot. Ze weten echter wel dat je auto in 2003 origineel geweest is.
Beste is te bellen met de lokale RDW garage en daar met een van de mensen die niet op kantoor zitten maar de VIN herinslag/onderzoeken uitvoeren te spreken. Als je uitlegt waarom het nummer na 2003 opnieuw is ingeslagen, maak je wellicht kans. De personen die de mails beantwoorden kunnen niet meer dan stukken tekst van de site citeren en je geen eigenlijk antwoord op je vraag geven.
Je hebt in je voordeel dat de auto al jaren van jou is, bij de RDW is geweest in 2003 (gedocumenteerd), maar als nadeel een nummer dat niet is zoals het hoort.
Als je bij de RDW bent geweest in 2003 en zij het nummer hebben ingeslagen, zou dat nummer normaal gezien de letters RDW als openings- en sluittekens hebben gehad:In 2001 kocht ik een 2cv6 die in 87 uit de fabriek is gerold en dat jaar in NL op kenteken is gezet. In 2003 een nieuw chassis laten plaatsen. Alles keurig via RDW met schouw vooraf en her inslag van VIN daarna.
Als je nu aan komt met een met slagletters ingeslagen nummer (en wellicht met citroen-sluittekens) zullen ze niet blij er mee zijn, er is immers na bezoek bij de RDW gekloot. Ze weten echter wel dat je auto in 2003 origineel geweest is.
Beste is te bellen met de lokale RDW garage en daar met een van de mensen die niet op kantoor zitten maar de VIN herinslag/onderzoeken uitvoeren te spreken. Als je uitlegt waarom het nummer na 2003 opnieuw is ingeslagen, maak je wellicht kans. De personen die de mails beantwoorden kunnen niet meer dan stukken tekst van de site citeren en je geen eigenlijk antwoord op je vraag geven.
Je hebt in je voordeel dat de auto al jaren van jou is, bij de RDW is geweest in 2003 (gedocumenteerd), maar als nadeel een nummer dat niet is zoals het hoort.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
probleem chassisnummer
Klopt. Heb dit ook zo aan RDW gemaild: hoe het vin nummer is meegegaan met het oud ijzer.
Bij fuik ziet rdw idd dat het niet klopt omdat chassis nr in 2003 opnieuw is geplaatst en rdw toen geen slagletters meer gebruikte.
Feitelijk is het allemaal niet zo ingewikkeld. Alleen geeft RDW geen duidelijke verifieerbare feiten op basis waarvan ze de authenticiteit van de wagen vaststellen. Idd maar eens bellen. Goede tip.
Neig ernaar om het te laten zoals het is. Wil 99% zekerheid dat het goed komt als ik vrijwillig langs rdw ga. De signalen van de diverse eendenboeren zijn niet hoopgevend.
Bij fuik ziet rdw idd dat het niet klopt omdat chassis nr in 2003 opnieuw is geplaatst en rdw toen geen slagletters meer gebruikte.
Feitelijk is het allemaal niet zo ingewikkeld. Alleen geeft RDW geen duidelijke verifieerbare feiten op basis waarvan ze de authenticiteit van de wagen vaststellen. Idd maar eens bellen. Goede tip.
Neig ernaar om het te laten zoals het is. Wil 99% zekerheid dat het goed komt als ik vrijwillig langs rdw ga. De signalen van de diverse eendenboeren zijn niet hoopgevend.