Vermist PG-77-VG
Vermist PG-77-VG
Dag
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag opheldering krijgen over mijn vermiste 2CV
Deze zwarte eend heb ik gestald bij een kweker in 2000
Contract werd getekend en liet hem in alle vertrouwen achter.
Nu blijkt dat de eigenaar de auto heeft weggedaan en naar eigen zeggen verkocht heeft aan een sloopbedrijf ( welke weet hij niet meer)
Juridisch is de kweker fout. Hij claimt dat hij de gegevens van de auto kwijt was en mij niet meer kon bereiken.
De RDW laat echter zien dat de auto nog steeds op mijn naam staat.
Deze auto mag dus nooit gesloopt zijn (?)
Wie o wie kan mij van raad voorzien?
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag opheldering krijgen over mijn vermiste 2CV
Deze zwarte eend heb ik gestald bij een kweker in 2000
Contract werd getekend en liet hem in alle vertrouwen achter.
Nu blijkt dat de eigenaar de auto heeft weggedaan en naar eigen zeggen verkocht heeft aan een sloopbedrijf ( welke weet hij niet meer)
Juridisch is de kweker fout. Hij claimt dat hij de gegevens van de auto kwijt was en mij niet meer kon bereiken.
De RDW laat echter zien dat de auto nog steeds op mijn naam staat.
Deze auto mag dus nooit gesloopt zijn (?)
Wie o wie kan mij van raad voorzien?
Vermissing
Jazeker
Er zijn mi 2 partijen fout:
De verhuurder van de stalling die zonder mijn toestemming de eend heeft laten weghalen en de autosloperij die zonder papieren de auto (misschien??) heeft gesloopt.
Kortom: als deze vermoedens waar zijn zal ik flinke schade moeten gaan claimen
Er zijn mi 2 partijen fout:
De verhuurder van de stalling die zonder mijn toestemming de eend heeft laten weghalen en de autosloperij die zonder papieren de auto (misschien??) heeft gesloopt.
Kortom: als deze vermoedens waar zijn zal ik flinke schade moeten gaan claimen
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
Wat een klotestreek is dat zeg!
Ik zou hier zeker een zaak van maken, gezien je gegevens bij de RDW bekend waren tijdens de gehele periode van stalling(1)
Dat de gegevens bij de eigenaar van de stalling verloren zijn gegaan is zijn fout(2), en alleen hem aan te rekenen.
Enige wat jij moet kunnen overleggen is dat je de volle periode van 13/14 jaar ieder jaar netjes de stallingskosten hebt betaald.
Overigens, als de beste man echt je adres zou willen hebben zou contact wellicht ook via deze weg( rekeningnummer/gegevens bij bank) gelukt zijn.
Maakt je toch witheet van woede, iemand die zich het eigen recht neemt om zonder enige toestemming je auto te verkopen. In welke regio was de eend gestald? je zou lokale eendenboeren om informatie kunnen vragen, de kans is groot dat de auto bij een liefhebber terecht is gekomen voor restauratie o.i.d?
Succes!
Ik zou hier zeker een zaak van maken, gezien je gegevens bij de RDW bekend waren tijdens de gehele periode van stalling(1)
Dat de gegevens bij de eigenaar van de stalling verloren zijn gegaan is zijn fout(2), en alleen hem aan te rekenen.
Enige wat jij moet kunnen overleggen is dat je de volle periode van 13/14 jaar ieder jaar netjes de stallingskosten hebt betaald.
Overigens, als de beste man echt je adres zou willen hebben zou contact wellicht ook via deze weg( rekeningnummer/gegevens bij bank) gelukt zijn.
Maakt je toch witheet van woede, iemand die zich het eigen recht neemt om zonder enige toestemming je auto te verkopen. In welke regio was de eend gestald? je zou lokale eendenboeren om informatie kunnen vragen, de kans is groot dat de auto bij een liefhebber terecht is gekomen voor restauratie o.i.d?
Succes!
La Liberte en 2CV!
Dit is echt onvoorstelbaar,
Hij zal geen moeite genomen hebben contact met jou te krijgen.
Als het verhaal al waar is dat hij jouw gegevens niet meer had, had hij nog altijd jouw rekeningnummer en kenteken.
Op jouw rekening had hij altijd geld terug kunnen storten en een bericht bij de storting zetten.
Dit is een fikse schade, Jouw eend moet boven water komen of vergoed worden, je wilt je stallingskosten retour en de extra kosten die deze eend met zich meebracht zoals de jaarlijkse schorsigskosten voor het kenteken.
Sterkte met deze zaak
Hij zal geen moeite genomen hebben contact met jou te krijgen.
Als het verhaal al waar is dat hij jouw gegevens niet meer had, had hij nog altijd jouw rekeningnummer en kenteken.
Op jouw rekening had hij altijd geld terug kunnen storten en een bericht bij de storting zetten.
Dit is een fikse schade, Jouw eend moet boven water komen of vergoed worden, je wilt je stallingskosten retour en de extra kosten die deze eend met zich meebracht zoals de jaarlijkse schorsigskosten voor het kenteken.
Sterkte met deze zaak
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
Bijzondere situatie zeg. Hoe het juridisch zit, daar moet de rechtsbijstand maar uitsluitsel over geven. Ik heb zo een vermoeden dat die kweker wat uit te leggen heeft.
Klopt het dan dat je er 14 jaar niet bent geweest, maar wel elke maand/kwartaal/jaar betaald hebt voor de stalling?
Is ook bekend in welke periode de eend dan gesloopt of verwijderd is?
Klopt het dan dat je er 14 jaar niet bent geweest, maar wel elke maand/kwartaal/jaar betaald hebt voor de stalling?
Is ook bekend in welke periode de eend dan gesloopt of verwijderd is?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Vermissing
Heb je ook een contract op papier?Tjeemig schreef:Jazeker
Betalingsbewijzen?
Rekeningafschrift wellicht met daarop bedrag/ontvanger/omschrijving?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Vermist
Dag
Inmiddels is duidelijk dat mijn voormalige trouwauto is vernietigd!
De eigenaar van de stalling heeft schuld bekent en wil mij betalen.
Ik ben in onderhandeling over de hoogte van het bedrag.
Bedankt voor het meedenken!!
Re: Vermist
Vreemd verhaal! Maar wel sneuTjeemig schreef:Dag