Heel klein gatje in de koets
Heel klein gatje in de koets
In mijn aca is een heel klein gaatje geboort, +/- 6mm niet meer dus dat stelt niet zo veel voor. Maar toen ik vanavond mijn aca voor het eerst inspecteerde na een regenbui is er toch wat water naar binnen gelekt.
Dat is dus duidelijk dat goed moet weg!
Nu heb ik NOG NOOIT aan de carroserie van een auto gewerkt dus hoe haal ik het weg?
Ik dacht:
- schuren
- ontvetten
- klein likje plamuur (of gaten vuller of wat?)
- drogen
- schuren
- aanstippen met een kwast (ik heb de wijzonol industrie lak in de goede kleur)
- klaar
Wat vergeet ik? Of is het zo goed?
Dat is dus duidelijk dat goed moet weg!
Nu heb ik NOG NOOIT aan de carroserie van een auto gewerkt dus hoe haal ik het weg?
Ik dacht:
- schuren
- ontvetten
- klein likje plamuur (of gaten vuller of wat?)
- drogen
- schuren
- aanstippen met een kwast (ik heb de wijzonol industrie lak in de goede kleur)
- klaar
Wat vergeet ik? Of is het zo goed?
LoLa: Wel van naam verandert maar niet minder Gek!
-
- Heavy user
-
- Heavy user
LAs het gaatje in vlakke plaat zit: 2 stukjes rubber van een Grolsch beugelflesje nemen, 1 M5 boutje, 1 M5 moertje en 2 M5 carosserieringen.
Rubbers op het plaatmateriaal, daar de carosserieringen weer op, boutje er door, moertje op het boutje, aandraaien en dicht is het. Als je het lelijk vindt kan je het altijd nog netter herstellen, maar dicht is het
Rubbers op het plaatmateriaal, daar de carosserieringen weer op, boutje er door, moertje op het boutje, aandraaien en dicht is het. Als je het lelijk vindt kan je het altijd nog netter herstellen, maar dicht is het

Afblijven.
Er zijn speciale afdekkapjes op de markt die zpeciaal bedoeld zijn om antennegaten dicht te maken. De methode van LE is ook afdoende. Plamuur zou ik zelf niet heel snel aan beginnen, vanwege het feit dat je dan dus evt roest niet meer ziet ontstaan. Wanneer je het kan losnemen, kan je de boel af en toe inspecteren en in de peiling houden.
Hey Jasper,
heb vanmiddag je aca nog gezien en even bij je aangebeld maar je was niet thuis. Je kunt het gat ook uitschuren en dichsmeren met 2-componenten plamuur. Misschien eens samen doen... En mijn Dyane lekt ook wel op wat plekken helaas. Ik probeer hem als er regen is voorspeld zo veel mogelijk onder een autohoes te zetten. Is wat werk maar houdt de auto (+ interrieur
) droog...
heb vanmiddag je aca nog gezien en even bij je aangebeld maar je was niet thuis. Je kunt het gat ook uitschuren en dichsmeren met 2-componenten plamuur. Misschien eens samen doen... En mijn Dyane lekt ook wel op wat plekken helaas. Ik probeer hem als er regen is voorspeld zo veel mogelijk onder een autohoes te zetten. Is wat werk maar houdt de auto (+ interrieur

-
- Regelmatige poster
Gat in koets
Kun je daar niet een of ander rubbertje van een onderdeel uit de motor voor gebruiken? Dan is het mooi weggewerkt en kleur maakt dan ook niet echt uit....
Dax
Dax
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!