terug plaatsen voorruit Ibiziaanse aca, pffffffff
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Contacteer:
terug plaatsen voorruit Ibiziaanse aca, pffffffff
Vandaag was het erg 'spannend' in mijn schuur. De spanning was te snijden.... Even de voorruit terug zetten... NOT.
Mijn aca kreeg een nieuw voorruit frame. Keurig gelast en afgewerkt.Helaas was mijn klusmaat het originele rubber verloren. Hierdoor dus een nieuwe besteld. Deze past netjes om de ruit, maar 'lubbert' een heel klein beetje. Rubber om het raam gezet, sponning ingevet, touwtje eromheen en plaatsen maar!
Poe poe, koste me erg veel kruim en ben uiteindelijk maar gestopt. Ben gaan werken van onder naar boven, leek me logisch. touwtje trok ik een paar keer doormidden, en op een plek ging het snijden in het rubber. Voor nu wringt de schoen in de onderste twee bochten. Daar krijg ik hem net niet doorheen. Rubber ook al in heet water gehad om soepel te worden... Wie kan me helpen met n goeie tip?
Trouwens, bij mijn vorige Dyane trok ik de ruit er in no time in! Met origineel rubber, dat wel...
Mijn aca kreeg een nieuw voorruit frame. Keurig gelast en afgewerkt.Helaas was mijn klusmaat het originele rubber verloren. Hierdoor dus een nieuwe besteld. Deze past netjes om de ruit, maar 'lubbert' een heel klein beetje. Rubber om het raam gezet, sponning ingevet, touwtje eromheen en plaatsen maar!
Poe poe, koste me erg veel kruim en ben uiteindelijk maar gestopt. Ben gaan werken van onder naar boven, leek me logisch. touwtje trok ik een paar keer doormidden, en op een plek ging het snijden in het rubber. Voor nu wringt de schoen in de onderste twee bochten. Daar krijg ik hem net niet doorheen. Rubber ook al in heet water gehad om soepel te worden... Wie kan me helpen met n goeie tip?
Trouwens, bij mijn vorige Dyane trok ik de ruit er in no time in! Met origineel rubber, dat wel...
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
Hy 1957 pick up dan son jus Sold
2cv6 club grijs kv 68 zv sold
2cv 6 special kk 48 sn sold
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
AK 400 55 NF 07 sold
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
Silliconenspray gebruik ik ook altijd bij raamrubbers plaatsen. Glijdt net wat makkelijker.
Maar als het nieuwe rubbers al lubbert op de hoeken dan is t te groot en past t niet. Dan kun je van alles proberen, maar als de ruimte er niet is dan gaat t niet goed. Nieuw imi rubber??
Had ik ook met een nieuw deurrubber. Die heb ik uit woede maar onbruikbaar gemaakt en weggegooid. Had 'm eigenlijk gewoon terug moeten sturen...
Maar als het nieuwe rubbers al lubbert op de hoeken dan is t te groot en past t niet. Dan kun je van alles proberen, maar als de ruimte er niet is dan gaat t niet goed. Nieuw imi rubber??
Had ik ook met een nieuw deurrubber. Die heb ik uit woede maar onbruikbaar gemaakt en weggegooid. Had 'm eigenlijk gewoon terug moeten sturen...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Nou,
Vandaag nog een poging gedaan... Touwtje dubbel en gedraaid zodat het elastisch werd. Tectyl in het rubber gespoten, touwtje erom heen gedaan.Raam in de onderste sponning gezet en de rest ging vanzelf! Zit er strak in, 10 minuutjes.. Terwijl gisteren een gevecht van 2 uur, zonder succes.... Fluitend gelukt vandaag, haha! Yes!
Vandaag nog een poging gedaan... Touwtje dubbel en gedraaid zodat het elastisch werd. Tectyl in het rubber gespoten, touwtje erom heen gedaan.Raam in de onderste sponning gezet en de rest ging vanzelf! Zit er strak in, 10 minuutjes.. Terwijl gisteren een gevecht van 2 uur, zonder succes.... Fluitend gelukt vandaag, haha! Yes!
Dyane 435 luxe 1974
Hy 1977
AK 400 55 NF 07 sold
Hy 1977
AK 400 55 NF 07 sold
- dezilverlinde
- Regelmatige poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
Dat zal gelukkig wel meevallen. De smalle sleuf in het rubber waar het staal van het voorruitframe in glijdt, ligt net niet in lijn met de bredere groef die om het glas past. Het rubber kan dus met het glas mee rekken, ook als het strak in het staal zit. Bovendien is de uitzettingscoëfficient van staal iets groter dan die van glas, maar het scheelt niet dramatisch veel. Als het anders zou zijn, dan konden de moderne auto's met gelijmde ruiten die aan de constructiestijfheid bijdragen, niet bestaan....blanc/rouge2cv schreef:Als hij er lekker strak in zit moet je dan niet oppassen als de volle zon op je raam staat want als het net te strak is kan je raam niet werken en barsten