Grijze 2CV; Ducky (Nieuw Chassis, Update!)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
2cv-Axel
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 mei, 2014 13:02
Locatie: Axel

Bericht door 2cv-Axel » di 22 jul, 2014 16:36

Beste allemaal,
Bedankt voor de vele reacties!
We moeten nog even kijken hoe en wat we het gaan/willen doen, maar ik denk dat Action verf hem idd niet gaat worden :) . We hebben hier in de buurt een aantal auto-spuit bedrijven, moet deze nog eens bellen/mailen.

Vandaag nog een rondje gedaan met de eend.
Vanmorgen 2 nieuwe voorbanden eronder laten zetten en we hebben eindelijk een nieuwe voorbumper (de oude roestte van ellende nog nét niet uit elkaar :lol: ). We moeten alleen nog een sierstrip bestellen voor de voorbumper.
Inmiddels hebben we ook een benzinefilter geplaatst omdat deze er nog niet in zat.

Nog wat foto's voor de liefhebbers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zo dol op Ducky. Vandaag een ronde door de polder en wat dorpjes gedaan, mensen die zwaaien naar je, moet er wel aan wennen :oops: maar wel super leuk!
# Citroën 2CV club '87
# Citroën AX 1.1
# Citroën C4 1.6 VTR

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » vr 25 jul, 2014 18:08

het was mooi weer vandaag om met het dakje open te rijden. Ik heb ook een toertje in de polder gereden.
En ik dat zwaaien dat herken ik ook. Plezant he!

Gebruikersavatar
2cv-Axel
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 mei, 2014 13:02
Locatie: Axel

Bericht door 2cv-Axel » zo 21 sep, 2014 10:20

Niet heel veel spannends gebeurd in de tussentijd.
De wiellagers zijn kapot gegaan tijdens een rondje rijden dus voor ons nu echt het moment om te beginnen met de restauratie.

Gister naar Deux Marjeux geweest in goes met de 2CV-Zeeland meeting, was erg leuk en gezellig! Nog wat onderdelen gekocht, maar ik ga er vanuit dat we vaker naar Deux Marjeux moeten gaan ;).

Hieronder wat foto's van Ducky zoals ze nu in onze garage staat.

Afbeelding

Afbeelding

Motorblok:
Afbeelding

We gaan er zo snel als mogelijk mee beginnen. Kijk er ook wel erg naar uit!
# Citroën 2CV club '87
# Citroën AX 1.1
# Citroën C4 1.6 VTR

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » zo 21 sep, 2014 13:02

Dan hebben wij elkaar net gemist in zeeland.

Ik vond de tunnel toch wel spannend.

Gebruikersavatar
2cv-Axel
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 mei, 2014 13:02
Locatie: Axel

Bericht door 2cv-Axel » zo 21 sep, 2014 14:27

Was je mee met de Colonerit? Of niet?

Jammer hoor, had graag even kennis gemaakt.

Hoe vond jij het?
# Citroën 2CV club '87
# Citroën AX 1.1
# Citroën C4 1.6 VTR

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » zo 21 sep, 2014 15:24

Nee, ik ben toegekomen rond 17u.
Tentje opgezet en pintje gedronken, BBQ gegeten.
's Morgens ontbijt en tentje terug in de auto en naar huis.
Ik vond het heel relaxed.

Gebruikersavatar
2cv-Axel
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 mei, 2014 13:02
Locatie: Axel

Grijze 2CV; Ducky; Update!

Bericht door 2cv-Axel » ma 22 sep, 2014 10:56

Het was ook een hele relaxte meeting.

Gisteravond nog wat "geklust". Motorkap en deuren eraf. Vandaag gaan de achterbank en de voorstoelen eruit.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand enig idee of onderstaand te lassen is of wordt dat gewoon nieuw plaatwerk? Het zit bij de deur, zie foto 2.

Afbeelding
# Citroën 2CV club '87
# Citroën AX 1.1
# Citroën C4 1.6 VTR

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 22 sep, 2014 15:43

Effe iets drastischer krabben, dan weet je meer...

Gebruikersavatar
2cv-Axel
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 mei, 2014 13:02
Locatie: Axel

Bericht door 2cv-Axel » zo 29 mar, 2015 14:27

Er is in de tussentijd weer veel gebeurd.

In Februari is er in de AX van mijn man ingebroken en hebben ze geprobeerd de auto te stelen voor joyriding. Er is verder niks kapot, er was alleen wat schade :? . In het contactslot zat een vijl, die was afgebroken. Moestenwe bij de garage laten uitboren, wat (verkeerde!) kabels doorgeknipt (Je gaat een auto nog steeds niet kunnen starten met start + ruitensproeier), ruitenwisser achter kapot en zijraam bestuurderskant achter was er compleet uit.
Gelukkig hebben we de onderdelen via de AX Club weer voor een leuk prijsje kunnen kopen en is manlief ook weer blij dat ze nog rijdt :) .

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Wat de Eend betreft: het hele motorblok is schoongemaakt, rubbers en andere onderdelen vervangen, en onderdelen gespoten.

Afbeelding

We gaan nu de koets + onderdelen als motorkap, deuren etc. bij mijn schoonouders in de garage zetten, zodat ze droog staan.
Onze garage is geschikt voor 1 auto dus dan is het nogal krap.

Wanneer de koets van de auto af is gaan we beginnen aan het chasis; repareren, lassen etc. Voor zover we nu bij de motor kunnen zien zit er wel wat werk aan het chasis, maar is hij gelukkig niet rot. Wat er echter onder de koets zit weten we nog niet.

Ik heb op photobucket een album aangemaakt omdat het nogal veel foto's zijn die de laatste tijd genomen zijn. (De foto's staan niet in chronologische volgorde.)

http://smg.photobucket.com/user/samantjuh/slideshow/2CV
# Citroën 2CV club '87
# Citroën AX 1.1
# Citroën C4 1.6 VTR

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » zo 29 mar, 2015 15:24

Wat een bak schade voor zo'n klote streek.

Dat las werk wat je aanwijst, je ziet vaak dat ze die schuine plaat aan de bovenkant van de dorpel weer vast lassen normaal dit hoort niet en is normaal een kit rand. die plaat hoort wel achter de dorpel door te lopen tot onderkant en word van onder uit (laatste hoekje bodem moet er dus uit) weer vast gelast. Die complete hoek is een reparatie deel voor te koop
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
2cv-Axel
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 mei, 2014 13:02
Locatie: Axel

Bericht door 2cv-Axel » wo 29 jul, 2015 12:25

We hebben een kleine update aangaande de eend!

A.s. vrijdag moeten we in Goes bij Deux Marjeux een nieuw chassis ophalen. Ons chassis is helaas aan de voorkant echt rot en crusty. Het is niet meer te lassen want het zit op het zwakke punt net voor de draagarmen en het punt waar hij vaak doorknikt. We hebben er even over moeten nadenken, ook omdat het huidige chassis nog origineel is, maar we hebben besloten om een nieuw chassis te kopen. Zo hebben we er de komende jaren geen omkijken meer naar en weten we zeker dat de bodem goed is.
De draagarmen zijn voor revisie naar mijn schoonbroer. Achter worden ook de wiellagers vervangen want die waren ook écht op. Bonkten op de laatste rit welke we gedaan hebben voordat hij de garage inging echt verschrikkelijk.

We zijn er ook uit wat we met de kleur gaan doen; Charleston grey. We willen dit binnenkort mengen en dan zelf aanbrengen hetzij met een verspuit/compressor of met de roller. Daar zijn we nog niet helemaal uit + dat we nog even moeten kijken waar we het laten mengen.

De restauratie zal nu wel wat sneller gaan, gezien we geen chassis meer hoeven te lassen.

Ik heb nog steeds de hoop dat Ducky klaar is voor Augustus '16; ICCCR 2016! We hebben de weekendkaart al gekocht en de bed & breakfast is geboekt; dus komen doen we sowiso! Maar met de Eend is dit toch mooier om mee te maken.
# Citroën 2CV club '87
# Citroën AX 1.1
# Citroën C4 1.6 VTR

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 29 jul, 2015 19:39

Veel succes met de heropbouw.
Met een nieuw chassis zit je voor jaren terug gerust.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 29 jul, 2015 23:09

gewoon lekker rollen en een busje houden staan in de garage, elke beschadiging of wat dan ook is dan zo weer weg!

en mattig ziet er op een eend gewoon tof uit, naar mijn bescheiden mening beter dan erg glimmig...
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
2cv-Axel
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: za 10 mei, 2014 13:02
Locatie: Axel

Bericht door 2cv-Axel » vr 31 jul, 2015 10:51

voeteir schreef:Veel succes met de heropbouw.
Met een nieuw chassis zit je voor jaren terug gerust.
Ja dat is inderdaad zo, en dat is dus ook de reden die we serieus afgewogen hebben. Je kan het wel elk half jaar gaan lassen, maar nu even een flinke investering doen, maar dan wel de komende jaren onderhoudsvrij zijn.
Spookeend schreef:en mattig ziet er op een eend gewoon tof uit, naar mijn bescheiden mening beter dan erg glimmig...
we willen het inderdaad ook mattig houden, dat vinden we zelf het beste bij het bouwjaar en de eend zelf passen. De kleur die er nu opzit is ook mat.
# Citroën 2CV club '87
# Citroën AX 1.1
# Citroën C4 1.6 VTR

Plaats reactie