beste forumleden.
Na jaren in de Dyane van de familie te hebben gereden (waarin ik helaas van de weg af ben gereden, total loss) heb ik nu eindelijk mijn eerste eigen auto, een eend, 1979.
Meteen heb ik een probleempje, waar ik graag de hulp van de kenners bij wil..
Boven de 100 km/h begint de auto ontzettend te trillen.. zakt de snelheid, zakken de trillingen.. Is dit bij iemand bekend?
Alvast bedankt voor het meedenken..
Ps.. een eend hoort te kunnen knipogen. Hiervoor wil ik een extra draad trekken met een drukschakelaar. Nu is dit vrij simpel te realiseren wanneer de verlichting uit staat. Even een parallel draad trekken, drukschakelaar ertussen en klaar. Nu vraag ik mij af of iemand ook een geniale ingeving heeft hoe hetzelfde knipoogeffect bereikt kan worden, met 1 schakelaar, waarmee zowel een knipoog gegeven kan worden als de verlichting aan en uit staat.. Ik ben benieuwd...
Eend trilt boven de 100 km/h
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dat met die knipogen kan je oplossen door een schakelaar met een maak- en een breekcontact te gebruiken: het maakkontakt op linker koplamp aansluiten en het breekcontact op de rechter. Als je dan de chakelaar bedient dan knippert er altijd 1 lamp.
qua bedrading van de eend zou ik dat allemaal niet doen: je moet eenhele bos draad aanleggen en de boel is al niet zo heel fantastisch afgezekerd. Bij kortsluiting is de kans op brand groot.
Maar dat advies vroeg je niet.
Gr Rob
qua bedrading van de eend zou ik dat allemaal niet doen: je moet eenhele bos draad aanleggen en de boel is al niet zo heel fantastisch afgezekerd. Bij kortsluiting is de kans op brand groot.
Maar dat advies vroeg je niet.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster