Vroegen ze niet of je hem zelf gemaakt had?
Nee hoor, de keurmeester vond het een leuk ding. Hij had vroeger nog aan Eenden gesleuteld.
Vroegen ze niet of je hem zelf gemaakt had?
Ik vind het ook een prachtkleur. Origineel was hij trouwens onbestemd groen, lijkt wel wat een legerkleur.
Wat moet er allemaal gedaan worden voor een apk?
Eigenlijk alles. Ik had er totaal niet op gerekend dat er meteen een APK keuring bij moest.
De auto heeft zeker 10 jaar stilgestaan en wat de vorige eigenaar heeft gerestaureerd is op een wat bijzondere manier gegaan. Oftewel, een prutszooitje.
Code: Selecteer alles
Zijn dat nieuwe regels ?
Onze AZ staat op NL kenteken, maar is beslist niet APK waardig!
We hebben hem in 2013 gekocht bij een handelaar, geschorst en zijn aan de restauratie begonnen. Het kan nog even duren voordat hij apk waardig is, dus verlengen we elk jaar de schorsing en gaan gewoon rustig door met opknappen.
Heb je het wel goed begrepen? Ik zou de RDW toch eens bellen, want volgens mij klopt dat verhaal niet !
Het verhaal klopt wel. Jullie hebben meteen geschorst, dus was er een NL-kenteken.
Ik had niks-noppes-nada.
Er valt dus ook niks te schorsen.
Het is wat een lang verhaal om het traject helemaal uit te leggen maar het komt er op neer dat de APK-keuring aan de kenteken-keuring gekoppeld is.
Waarom is me een raadsel maar zo loopt dit traject.
@Geert, met mijn AZU is het precies hetzelfde als jouw AZ, maar ik denk niet dat Thijs zich vergist, ze hebben er bij de RDW waarschijnlijk een andere reden voor dat dit kenteken eerst APK waardig moet zijn; auto kan b.v. wel eens van buiten de EU komen Wink
Misschien is dat de reden. Heel formeel gezien kan ik niet echt bewijzen dat de auto uit de EU komt, tenminste niet met papierwerk.