Andere motor > Herkeuring RDW?

Gesloten
Volty|

Andere motor > Herkeuring RDW?

Bericht door Volty| » di 8 jul, 2003 16:05

Ik ga misschien een oude 2cv kopen + restaureren. Ik wil nu weten of de eend herkeurd moet worden bij de RDW, als ik er een andere motor in zet (ik dacht zelf aan een 1.4 4-cilinder)?

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » di 8 jul, 2003 16:11

als je dezelfde 2cv voorziet van een 4 cilinder motor op het orginele chassis krijg je dit niet door de rdw keuring. Dit wijkt namelijk af van de typegoedkeuring.
Je zult dan als basis een ami super chassis moeten gebruiken.
Een gewonde 2cv voorzien van een 4 cilinder motor mag dus niet..

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 8 jul, 2003 17:48

waarom ga ja het mooiste van de eend vervangen dat leuke geluid uit zo'n super klein motertje heel stevig een weinig onderhoud en kost geen drol dus waarom vervangen, kan je beter een snelle auto kopen.

ramon

Volty
Beginner
Beginner

Bericht door Volty » wo 9 jul, 2003 11:41

Mja, zie het volgende eens voor je:

Stoplicht. Je staat met eendje (incl 1.4tje + turbo) naast een, als voorbeeld, Golf GTI'tje. En die Golf kan bij het groene licht alleen je kontje aanschouwen :)

Ik zat me idd ook af te vragen of het eendenchassis dat gaat houden :( Maar bij nader inzien hou ik het pruttelaartje er toch mar in..

Maar eerst moet ik nog een droge stallingsruimte voor de duck regelen, alvorens ik hem mag kopen van pa. Hij wil hem namelijk niet op zijn oprit hebben, en de garage wordt al door ma gebruikt :oops:

Gesloten