Rechter trommel rem voor blijft aanlopen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Matthijs75
Beginner
Beginner

Rechter trommel rem voor blijft aanlopen

Bericht door Matthijs75 » ma 10 mei, 2010 13:05

Nogmaals een help, ik moet aanstaande woensdag naar RDW voor de keuring, maar nu blijft mijn rechter trommelrem voor (ja ik had beter schijven kunnen nemen) teveel aanlopen. Ik heb het zaakje al eens gedemonteerd en opnieuw gemonteerd, maar nog geen succes.

Ik ga vanavond nog maar eens de rem uit elkaar halen, maar heeft iemand nog ideeen/tips?

Bij het afstellen van de remmen, moeten de remschoenen nou net hoorbaar aanlopen of juist net niet?
2cv6 1974

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 10 mei, 2010 16:08

Je hebt voor de voorremmen toch een tool nodig om deze goed af te kunnen stellen.

Matthijs75
Beginner
Beginner

Bericht door Matthijs75 » ma 10 mei, 2010 16:20

alleen om te centreren, maar daar zijn andere mogelijkheden voor. Maar het aanlopen heeft in mijn ogen niets met centreren te maken, alleen dat het vlak van je remschoenen misschien niet helemaal goed gebruikt wordt.
Het vreemde is dat ik bij de rechtertrommel de schoenen aan blijven lopen (ook als ik ze helemaal los stel), bij de linkervoorrem heb ik hier geen probleem mee.
2cv6 1974

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » ma 10 mei, 2010 17:36

Handremkabel te strak of vastgelopen op roest en rafels? Remcilinder vast? Trommel ovaal? Onderste draaipunt niet ingevet?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 10 mei, 2010 17:38

Zijn het nieuwe trommels? Als het oude zijn, zit de schoen niet tegen de slijtrand aan te lopen?

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 10 mei, 2010 19:51

Ik heb een keer het probleem gehad dat mijn remzuigertjes versleten waren. Bij remmen gingen ze mooi naar buiten maar kantelden dan iets scheef en gingen niet meer naar binnen. Hierdoor bleef de rem aanlopen. Ik heb het ding zeker 10 keer uit elkaar gehad in 2 dagen voor ik het probleem door had. Gelukkig had ik nog gauw een setje nieuwe kunnen krijgen want ik had de auto nodig voor een bruiloft ...
diverse Citroens, wat anders.

evea
Gebruiker
Gebruiker

Re: Rechter trommel rem voor blijft aanlopen

Bericht door evea » za 18 okt, 2014 03:06

Matthijs75 schreef:Nogmaals een help, ik moet aanstaande woensdag naar RDW voor de keuring, maar nu blijft mijn rechter trommelrem voor (ja ik had beter schijven kunnen nemen) teveel aanlopen. Ik heb het zaakje al eens gedemonteerd en opnieuw gemonteerd, maar nog geen succes.

Ik ga vanavond nog maar eens de rem uit elkaar halen, maar heeft iemand nog ideeen/tips?

Bij het afstellen van de remmen, moeten de remschoenen nou net hoorbaar aanlopen of juist net niet?
Hoi Matthijs, jouw posting is al wel een tijdje terug maar mag ik weten hoe je dit opgelost hebt? Dit klinkt namelijk als precies hetzelfde probleem dat ik nu met m'n AU heb. Versleten wielremcylinder zuigertjes wil ik nog niet geloven want mijn cylinders zijn nieuw. Alvast bedankt, Arnout-Jan

Plaats reactie