
Anti-roest behandeling
Anti-roest behandeling
Vandaag mijn 57er 2cv van een antiroest behandeling laten voorzien met Mike Sanders vet. Een smerig karwei maar het ziet er goed uit. Eens benieuwd hoe het zich gaat houden. Hij moet nu ook s'winters gaan rijden. Eerst werd de hele onderkant met WD40 afgewassen?? Zag er al mooi uit
Het vet werd met een speciale spuit op 150 graden in alle holle ruimtes en in alle randjes aan de onderkant gespoten. Je ziet op de gekste plaatsen vet dampen uit gaatjes komen. Een carrosserie is toch niet zo erg dicht. De hele onderkant van de auto was daarna min of meer geel. Dit zijn de luchtbelletjes die zich in de was vormen door de perslucht van het spuiten. Daarna werd de onderkant nog eens onderhanden genomen met een hetelucht pistool. De was werd nu weer grotendeels transparant en vloeide mooi egaal uit. Foto's volgen zodra ik ze krijg toegestuurd.

diverse Citroens, wat anders.
ja dat was het plan, ben benieuwd. Ben al 2 weken allerhande kleine dingetjes aan het repararen. Gelukkig heb ik wel veel onderdelen voor die ouwe dingen liggen anders werd het een stuk lastiger. Heb gisteren op de brug gezien dat de 2e demper nogal kaduuk is van onder heeft ie meer weg van een zeef. Dus weer een knutselwerkje erbij. Dit is het beest trouwens 

diverse Citroens, wat anders.
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 10 apr, 2014 20:59
- Locatie: Almere
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 10 apr, 2014 20:59
- Locatie: Almere
Ik dacht dat 120, max 130 graden de norm was voor het vet van Mike Sander.
Ik verdiep me in alle mogelijke manieren om straks mijn Acadiane te conserveren. Korrosionsschutzfett van Mike Sander vind ik een interessante optie. Ik vraag mij daarbij steeds af in hoeverre dit vet daadwerkelijk doordringt in -specifiek- felsnaden. Zou het hete vet door de perslucht en het warmtegeleidende vermogen van het staal waarop het wordt aangebracht niet erg snel afkoelen en dan weer vaste vorm aannemen, wat goed penetreren van felsnaden verhindert?
Het lijkt erop dat dit aan de orde was in deze test: http://www.auson.se/sites/default/files ... y_uk_0.pdf
Daarbij past wel de kanttekening dat het vet op een lagere temperatuur dan 120 graden is aangebracht. Wellicht is dat de reden dat Korrosionsschutzfett daar minder scoort. En misschien is dat op te lossen door (afhankelijk van de temperatuur van de te behandelen auto) de temperatuur van het vet te verhogen naar 150 graden?
Overigens is een van de verkoopargumenten van dit vet is dat het bij hoge buitentemperaturen zacht wordt en weer gaat kruipen, zodat eventuele nieuwe roesthaarden in de kiem worden gesmoord. Dat is in de test niet gebleken: "Baking sunshine hasn't caused it to move."
Food for thought dus...
Ik verdiep me in alle mogelijke manieren om straks mijn Acadiane te conserveren. Korrosionsschutzfett van Mike Sander vind ik een interessante optie. Ik vraag mij daarbij steeds af in hoeverre dit vet daadwerkelijk doordringt in -specifiek- felsnaden. Zou het hete vet door de perslucht en het warmtegeleidende vermogen van het staal waarop het wordt aangebracht niet erg snel afkoelen en dan weer vaste vorm aannemen, wat goed penetreren van felsnaden verhindert?
Het lijkt erop dat dit aan de orde was in deze test: http://www.auson.se/sites/default/files ... y_uk_0.pdf
Daarbij past wel de kanttekening dat het vet op een lagere temperatuur dan 120 graden is aangebracht. Wellicht is dat de reden dat Korrosionsschutzfett daar minder scoort. En misschien is dat op te lossen door (afhankelijk van de temperatuur van de te behandelen auto) de temperatuur van het vet te verhogen naar 150 graden?
Overigens is een van de verkoopargumenten van dit vet is dat het bij hoge buitentemperaturen zacht wordt en weer gaat kruipen, zodat eventuele nieuwe roesthaarden in de kiem worden gesmoord. Dat is in de test niet gebleken: "Baking sunshine hasn't caused it to move."
Food for thought dus...
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
over dat weer gaan kruipen als het warm wordt: ik heb er nog geen ervaring mee, maar ik heb om die reden (en het feit dat ik het zelf wil doen en dat in dat geval dat mike sanders vet me erg lastig en gevaarlijk lijkt) een pot fluid film liquid ar gekocht. dit is ook een vet maar wordt bij lagere temperatuur "vloeibaar"
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Peter Parker
- Regelmatige poster
- Berichten: 360
- Lid geworden op: wo 19 aug, 2009 10:28
- Locatie: Purmerend
ja de hitte luistert nauw. Ook de spuit apparatuur en de sondes stonden in een hete lucht verwarming van 130 graden. Daardoor geen stollingverschijnselen in de slangetjes en spuitkoppen. Zij hadden zelf een speciale kar gebouwd met ingebouwde verwarming en frietenbakapparaat met aftapkraan en zelfs in die kraan hadden ze een elektrische verwarming moeten aanbrengen tegen verstoppingen.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Gebruiker
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 10 apr, 2014 20:59
- Locatie: Almere