Vreemde Eend II
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Ja, dat klopt inderdaad. Maar we zullen het zien.
Even iets heel anders: Wie heeft er een foto van hoe de luchtslangen vooraan bij een Mehari eindigen? Ik doel op de koude-luchtslangen die rechtstreeks naar het dashboard gaan vanaf de voorzijde.
Zit er vooraan nog iets of hangen ze gewoon een beetje voor de grille?
Via Google kom ik niet verder...
Even iets heel anders: Wie heeft er een foto van hoe de luchtslangen vooraan bij een Mehari eindigen? Ik doel op de koude-luchtslangen die rechtstreeks naar het dashboard gaan vanaf de voorzijde.
Zit er vooraan nog iets of hangen ze gewoon een beetje voor de grille?
Via Google kom ik niet verder...
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Klopt! Een gebroken of versleten synchro veertje bijvoorbeeld zie je niet meteen.azuiper schreef:lastige met versnellingsbakken : ook al draaid het opgekrikte wiel in alle versnellingen, schakelt de bak soepel, komt er geen prut, bagger metaalslijpsel uit de aftapplug - je weet pas wat de bak echt doet als je hem rijdend kunt testen .....
- althans dat is mijn ervaring -
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
We zullen zien wat er gebeurt.
De afgelopen dagen heb ik niet stil gezeten.
Diverse onderdelen heb ik vervangen, groot onderhoud eigenlijk.
Het blok zit er inmiddels weer in. Morgen zal ik hem weer eens proberen te starten.
De tank is er nu onderuit omdat ik dacht dat er rommel in zou zitten.
Dat bleek ook het geval. Na het spoelen met mengsmering was vrijwel alles er uit.
Wonderlijk genoeg zit er een ontluchting op de tank:

Morgen de tank er weer onder, benzineleiding aansluiten en proberen wat leven in de motor te krijgen.
Het vervangen van de versnellingsbaksteun was nog niet eenvoudig.

En ik heb me weer eens geërgerd aan de niet passende blikjes op de stuurkogelarmpjes.
Hoe moeilijk kan het zijn de vouwen en de gaten op de juiste plaats te maken meneer De Graaf?

Het gaat allemaal lekker...
Ik zit nog op schema.
Vandaag heb ik geprobeerd een WA-verzekering te regelen. Dat is nog vrij lastig gezien het totaal niet bekende merk en de afwezigheid van een kenteken.
De afgelopen dagen heb ik niet stil gezeten.
Diverse onderdelen heb ik vervangen, groot onderhoud eigenlijk.
Het blok zit er inmiddels weer in. Morgen zal ik hem weer eens proberen te starten.
De tank is er nu onderuit omdat ik dacht dat er rommel in zou zitten.
Dat bleek ook het geval. Na het spoelen met mengsmering was vrijwel alles er uit.
Wonderlijk genoeg zit er een ontluchting op de tank:

Morgen de tank er weer onder, benzineleiding aansluiten en proberen wat leven in de motor te krijgen.
Het vervangen van de versnellingsbaksteun was nog niet eenvoudig.

En ik heb me weer eens geërgerd aan de niet passende blikjes op de stuurkogelarmpjes.
Hoe moeilijk kan het zijn de vouwen en de gaten op de juiste plaats te maken meneer De Graaf?

Het gaat allemaal lekker...
Ik zit nog op schema.

Vandaag heb ik geprobeerd een WA-verzekering te regelen. Dat is nog vrij lastig gezien het totaal niet bekende merk en de afwezigheid van een kenteken.
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Inmiddels zit de auto weer voor 95% in elkaar.
Zaterdag heb ik de eerste illegale rondjes door de buurt gereden
.
Wat een aardigheid dat het eindelijk werkt!
Nog te doen:
Wielen verwisselen.
Gat in de bodem lassen.
CO2 proberen af te stellen (zonder apparatuur).
Het tijdelijke kenteken is geregeld.
Wat zou er nog mis kunnen gaan?
Zaterdag heb ik de eerste illegale rondjes door de buurt gereden

Wat een aardigheid dat het eindelijk werkt!
Nog te doen:
Wielen verwisselen.
Gat in de bodem lassen.
CO2 proberen af te stellen (zonder apparatuur).
Het tijdelijke kenteken is geregeld.
Wat zou er nog mis kunnen gaan?

- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2687
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
De speling op de fusees deed de keurmeester heel makkelijk over.
Hij gaf een ruk aan de wielen en het was prima.
Waar ik wat meer over in zit is de remmentest. Ik heb het hele spulletje wel gereviseerd maar het is totaal niet op elkaar ingelopen.
Het remmen gaat daardoor nog niet heel bijzonder goed. Helaas mag ik niet op de weg komen anders had ik wel wat remtestjes gedaan.
Van de achterwielen weet ik eigenlijk helemaal niet of ze remmen.
Ze zijn wel nagekeken maar in mijn upje is het wat lastig testen.
Ook het CO2 meten zit me niet helemaal lekker.
Hij gaf een ruk aan de wielen en het was prima.
Waar ik wat meer over in zit is de remmentest. Ik heb het hele spulletje wel gereviseerd maar het is totaal niet op elkaar ingelopen.
Het remmen gaat daardoor nog niet heel bijzonder goed. Helaas mag ik niet op de weg komen anders had ik wel wat remtestjes gedaan.
Van de achterwielen weet ik eigenlijk helemaal niet of ze remmen.
Ze zijn wel nagekeken maar in mijn upje is het wat lastig testen.
Ook het CO2 meten zit me niet helemaal lekker.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2687
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Het is toegestaan naar een apk-station te rijden op de dag van de keuring, dus als je nou gewoon een afspraak maakt met een garage in de buurt, en je kunt aantonen dat je die hebt, mag je over de weg hierheen rijden. Als ik jou was zou ik hem dan op de remmentestbank laten zetten, en het co even laten meten. Van wanneer is de auto?
dit plaatje is handig om vast te kunnen stellen wat hij mag uitstoten:

dit plaatje is handig om vast te kunnen stellen wat hij mag uitstoten:

- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik kwam ook voor een kentekenkeuring bij de RDW in Heerenveen en ook ik had aan de remmen gewerkt.
Toen ik vertelde dat ik er niet mee had kunnen rijden na de remrevisie en dat de boel nog op elkaar in moest lopen, was dat geen enkel probleem, snapten ze wel!
Ik zou de fusees vlak voor de keuring nog even doosmeren met de voetjes van de vloer.Als de RDW gaat meten dan mag er heel veel ruimte op zitten voordat het afkeur is.
Succes
Toen ik vertelde dat ik er niet mee had kunnen rijden na de remrevisie en dat de boel nog op elkaar in moest lopen, was dat geen enkel probleem, snapten ze wel!
Ik zou de fusees vlak voor de keuring nog even doosmeren met de voetjes van de vloer.Als de RDW gaat meten dan mag er heel veel ruimte op zitten voordat het afkeur is.
Succes

2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Helaas gaat dat niet lukken aangezien ik geen kenteken heb (en ook geen verzekering).Het is toegestaan naar een apk-station te rijden op de dag van de keuring
Dat geeft hoop!Toen ik vertelde dat ik er niet mee had kunnen rijden na de remrevisie en dat de boel nog op elkaar in moest lopen, was dat geen enkel probleem
Helaas zat vanavond alles tegen.
Volgens mij heb ik per ongeluk een tankje mengsmering in de tank gegooid.
De boel begon te roken als een oude trekker...

Toen de benzinetank vol zat begon de vulpijp te lekken op 2 plaatsen.
Nu ben ik de brandstof maar weer aan het aftappen.
Het afstellen van de CO is me nog niet echt gelukt.
-
- Heavy user
- Berichten: 3076
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Vanavond heb ik een zwaar illegale testrit gemaakt.
Conclusie:
Het roken is nog niet helemaal over.
De originele Michelins MS zijn keihard geworden en rijden niet fijn.
De auto stuurt heel licht. Dat komt volgens mij doordat de auto veel hoger staat dan een Eend en daardoor de hoek van de fuseepennen anders is.
Het acculampje brandt af en toe. Bij gasgeven gaat hij niet altijd uit.
Morgen rijd ik even bij de garage langs. Dan leen ik even de groene kentekenplaten.
Conclusie:
Het roken is nog niet helemaal over.
De originele Michelins MS zijn keihard geworden en rijden niet fijn.
De auto stuurt heel licht. Dat komt volgens mij doordat de auto veel hoger staat dan een Eend en daardoor de hoek van de fuseepennen anders is.
Het acculampje brandt af en toe. Bij gasgeven gaat hij niet altijd uit.
Morgen rijd ik even bij de garage langs. Dan leen ik even de groene kentekenplaten.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
er zijn verschillende tandheugels.... 2cv / dyane.... dat kan het lichte sturen verklaren met wat je al kende? Hoek fusees en grote van het stuur werken ook mee! (of tegen, lol)
accu laadstroom... check je snaar?
accu laadstroom... check je snaar?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed