Plaats van de dynamo
Plaats van de dynamo
Ik ben sinds enkele dagen de trotse bezitter van een 2cv6. Ik heb nu ondervonden dat de oplading van de batterij aan de zwakke kant is. De meter op het dashboard staat tussen negatief rood en grijs. Nu lees ik op.verschillende sites op het internet dat ik de koolborstels eens moet nakijken van de dynamo. Die zou zich bevinden achter het ventilatie wiel vooraan. Ik heb de grill verwijderd, de binnenmoer losgedraaid waar de schroef mee is bevestigd en de schroef verwijderd, maar daar zit niets meer achter? Er is enkel een zachte afdekplaat, maar geen dynamo te bespeuren. Zit die bij mijn voertuig dan ergens anders? Ik heb de spanning gemeten op de klemmen van de batterij en die gaat bij gas geven 1 seconde naar 14volt maar valt dan onmiddellijk naar iets boven de 13 volt. Kan er iemand mij een tip geven waar, in mijn geval de dynamo dat geplaatst is en of bij deze de koolborstels ook eenvoudig te controleren zijn. Met dank
rudolf@live.be
rudolf@live.be
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
de dynamo zit niet achter de Fan, maar bovenop de motor. Rechtsbovenop aan de voorkant. En rechts als je in de auto zit.
op deze foto links bovenaan, op het plaatje net vóór de band.
Als je accuspanning te laag si dan is het ook goed mogelijk dat er een electrische verbinding slecht is. Check de volgende even:
-van accu naar motorblok, de dikke draad.
-de drie aansluitingen op je spanningsregelaar, zit aan je accu-houder vast
-de aansluitingen op je dynamo.
Gr Rob
op deze foto links bovenaan, op het plaatje net vóór de band.
Als je accuspanning te laag si dan is het ook goed mogelijk dat er een electrische verbinding slecht is. Check de volgende even:
-van accu naar motorblok, de dikke draad.
-de drie aansluitingen op je spanningsregelaar, zit aan je accu-houder vast
-de aansluitingen op je dynamo.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
Opladen batterij
Beste Rob. De aansluitingen lijken mij o.k. Heb enkel de moeten van de +kabel aan de dynamo wat kunnen aandraaien. Ik heb nog eens gemeten als de motor draad op de bornen van de batterij en daar meet ik, met een digitaal universeel metertje telkens een afwisselende spanning die over en weer gaat zeg maar elke seconde van 13,4V naar 14,4V. Misschien is dit normaal of misschien werkt die spanningsregelaar niet naar behoren of toch iets mis met de dynamo? Ik heb gezien dat er bij het herspuiten van de auto een laagje mistverf hangt aan de spoeltjes die onder de spanningsregelaar gesitueerd zijn. Misschien heeft dit niets te betekenen .
Voor het nakijken van de koolborstels moet die dynamo verwijderd worden? Want zo te zien is er geen 'deksel' te bespeuren.
Ik probeer wat foto's bij te voegen.
Weet niet hoe dit werkt blijkbaar copieren en plakken werkt blijkbaar niet
Voor het nakijken van de koolborstels moet die dynamo verwijderd worden? Want zo te zien is er geen 'deksel' te bespeuren.
Ik probeer wat foto's bij te voegen.
Weet niet hoe dit werkt blijkbaar copieren en plakken werkt blijkbaar niet
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Beste Rudovers,
Gefeliciteerd met de aankoop van je "geit" en welkom hier
Op de achterkant van de dynamo zit een draad vast met een moertje en een dunner draadje zit met een schuifstekkertje.
Dit schuifstekkertje zit op de koolborstelhouder en deze koolborstelhouder is door 1 schroefje los draaien te verwijderen.
Dit schroefje zit ook op de achterkant, vlakbij daar waar dus het schuifstekkertje zit.
Als je de koolborstelhouder hebt verwijderd zie je hierin de koolborstels zitten. Deze zitten vast. Ze zullen niet even lang zijn, maar als ze versleten zijn dan is er 1 wel erg kort.
Nieuwe zijn bij 2cv specialisten te koop.
Er zijn verschillende merken dynamo's, en die hebben allemaal hun eigen koolborstels nodig!
Succes
Gefeliciteerd met de aankoop van je "geit" en welkom hier
Op de achterkant van de dynamo zit een draad vast met een moertje en een dunner draadje zit met een schuifstekkertje.
Dit schuifstekkertje zit op de koolborstelhouder en deze koolborstelhouder is door 1 schroefje los draaien te verwijderen.
Dit schroefje zit ook op de achterkant, vlakbij daar waar dus het schuifstekkertje zit.
Als je de koolborstelhouder hebt verwijderd zie je hierin de koolborstels zitten. Deze zitten vast. Ze zullen niet even lang zijn, maar als ze versleten zijn dan is er 1 wel erg kort.
Nieuwe zijn bij 2cv specialisten te koop.
Er zijn verschillende merken dynamo's, en die hebben allemaal hun eigen koolborstels nodig!
Succes
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
kijk ook even of je een oude, mechanische spanningsregelaar of een nieuwe electronische hebt. De oude hebben een metalen buitenkant. Die dingen geven wel eens een wat pulserige spanning, zeker als ze niet meer zo lekker werken. Het is geen gek idee om daar even een nieuw model in te zetten, dat kan je ook als preventief onderhoud beschouwen. kost je de kop niet.
maar eerst even de koolborstels, dat is een paar minuutjes werk.
Gr Rob
maar eerst even de koolborstels, dat is een paar minuutjes werk.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
De koolborstels
Zijn inderdaad een heel stuk afgesleten. 1 borstel is nog maar de helft van de andere.
Ik heb ondertussen ook al veel theorie gelezen over dit electrisch circuit en een en ander over de werking is me duidelijk geworden. Ik zou zeker het borstelset willen vernieuwen en ook de spanningsregelaar, maar ik zit met een probleem. Ik heb deze wagen overgekocht in Albacete in Spanje. Nadien ben ik met deze auto naar Cadiz gereden., een tocht van 700km. Ik woon het grootste gedeelte van het jaar in Lanzarote, waar de auto nu is. Onderdelen kan ik hier niet voor krijgen. Voelt iemand zich geroepen om mij te helpen en me de onderdelen op te sturen die ik nodig heb. Ik heb al met enkele verdelers van 2pk onderdelen contact opgenomen maar die zien het blijkbaar niet zitten om onderdelen naar Lanzarote te sturen. Ik kan wel via een onderdelen lijst het juiste model opgeven wat ik nodig heb. Ik zoek alleen een persoon die zo vriendelijk wil zijn om als tussenpersoon op te treden om voor mij de onderdelen te bestellen en die door te sturen naar mijn adres in Lanzarote. Uiteraard zorg ik er voor dat U eerst het geld hebt ontvangen. Dit is een kwestie van vertrouwen en ik hou me ook steeds aan mijn afspraken.
Misschien kan u mij een persoonlijk prive E-mail adres bezorgen zodat heel die transactie niet via dit forum dient te gebeuren en is ook gemakkelijker om een foto bij te voegen. Ik hoop dat ik een positieve reactie mag ontvangen.
Met dank
Ik heb ondertussen ook al veel theorie gelezen over dit electrisch circuit en een en ander over de werking is me duidelijk geworden. Ik zou zeker het borstelset willen vernieuwen en ook de spanningsregelaar, maar ik zit met een probleem. Ik heb deze wagen overgekocht in Albacete in Spanje. Nadien ben ik met deze auto naar Cadiz gereden., een tocht van 700km. Ik woon het grootste gedeelte van het jaar in Lanzarote, waar de auto nu is. Onderdelen kan ik hier niet voor krijgen. Voelt iemand zich geroepen om mij te helpen en me de onderdelen op te sturen die ik nodig heb. Ik heb al met enkele verdelers van 2pk onderdelen contact opgenomen maar die zien het blijkbaar niet zitten om onderdelen naar Lanzarote te sturen. Ik kan wel via een onderdelen lijst het juiste model opgeven wat ik nodig heb. Ik zoek alleen een persoon die zo vriendelijk wil zijn om als tussenpersoon op te treden om voor mij de onderdelen te bestellen en die door te sturen naar mijn adres in Lanzarote. Uiteraard zorg ik er voor dat U eerst het geld hebt ontvangen. Dit is een kwestie van vertrouwen en ik hou me ook steeds aan mijn afspraken.
Misschien kan u mij een persoonlijk prive E-mail adres bezorgen zodat heel die transactie niet via dit forum dient te gebeuren en is ook gemakkelijker om een foto bij te voegen. Ik hoop dat ik een positieve reactie mag ontvangen.
Met dank
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ja Bert dat dacht ik ook, maar ik moet bestellen in line, ik heb dus geen E-mail adres. Ik vul gewoon in wat ik wil, via een zeer duidelijke bestellijst, maar ik krijg verder geen reactie.?? Ik krijg wel een antwoord , ook op die site , dus niet naar mijn E-mail waarin een tijdelijke totaalfactuur en de uitleg dat men de verzending nog moet berekenen en nadien hoor ik niets meer. Ik heb de koolborstels besteld met houder, de spanningsregelaar, de slotjes om de klapvensters vast te houden en het schuim voor in de luchtfilter, maar dan niets meer van hen gehoord....???
Voor mij leek het simpel, en voor jou ook, maar voor hen blijkbaar niet. Dáárom zoek ik hulp. Ik heb 50 jaar handel gedaan, ik weet heus El hoe ik een bestelling plaats, maar als men niet reageerd houdt alles op. Er is geen telefoonnummer via contact of een E-mail, neen enkel een invulformulier on line.....
Voor mij leek het simpel, en voor jou ook, maar voor hen blijkbaar niet. Dáárom zoek ik hulp. Ik heb 50 jaar handel gedaan, ik weet heus El hoe ik een bestelling plaats, maar als men niet reageerd houdt alles op. Er is geen telefoonnummer via contact of een E-mail, neen enkel een invulformulier on line.....
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
http://www.burtoncar.com/burton-nl-contact.asp
Heb je pieeeeeeeeep uit de link hierboven al geprobeerd?
Weet bijna zeker dat die probleemloos verzenden.
Heb je pieeeeeeeeep uit de link hierboven al geprobeerd?
Weet bijna zeker dat die probleemloos verzenden.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green