verhoogd stationair toerental

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

verhoogd stationair toerental

Bericht door bartvds » do 23 okt, 2014 13:44

Ik heb de laatste tijd de indruk dat, wanneer ik gas los en bvb. wacht aan een verkeerslicht, het stationair toerental hoger blijft dan normaal. Ik kan dan ook bijna niet meer naar eerste gaan zonder (erg) gekraak. Ligt dat aan iets in de carburator? Ik heb niets gedaan aan de carburator wat dit zou kunnen veroorzaken.

Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 23 okt, 2014 14:28

controleer even of je gaspedaal goed omhoog komt. ik heb een keer gehad dat het tonnetje aan de gaskabel (waarmee die aan het pedal zit) tegen het schutbord aanliep. zoiets kan ook bij de carburateur het geval zijn (dat de klep niet helemaal goed sluit)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

Bericht door schroef » do 23 okt, 2014 14:28

Torsieveertje van de gasklepas gebroken waarschijnlijk, dan gaat de gasklep niet helemaal dicht.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 23 okt, 2014 15:17

Of de veer aan de koeltunnel gebroken/ los

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » do 23 okt, 2014 20:37

Heb dat ook gehad, probleem was wat Schroef zegt.
je kan het merken dat wanneer je even kort flink gas geeft en het toerental dan wel laag "mooi" stationair wordt...dan is het dat veertje!

Door het vacuüm dat er ontstaat door even hoog toeren...zuigt hij de klep dicht..eigenlijk moet dat veertje dat dus doen...
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 23 okt, 2014 21:54

@Gillis
Wat een leuke Avatar foto heb jij. Heb jij dat diorama gemaakt?
Of de foto ergens gejat :wink: :wink:

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » do 23 okt, 2014 22:12

David schreef:@Gillis
Wat een leuke Avatar foto heb jij. Heb jij dat diorama gemaakt?
Of de foto ergens gejat :wink: :wink:
Ja, had eerst een andere...misschien nog wel mooier..
Allebei met wat google-en gevonden...
Dus, jep! Ge...l...-eend. :roll:
onder druk wordt alles vloeibaar

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » vr 24 okt, 2014 09:41

Het zou ook kunnen dat de klep van de tweede trap van je carburateur niet helemaal meer sluit. Had ik vorig jaar tijdens de rit naar het vakantie adres. Bleek dat het asje door vuiligheid en gemis aan smering bleef steken, waardoor de klep niet goed sloot.

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » ma 24 nov, 2014 19:57

Ik heb ondertussen een gereviseerde carburator gemonteerd en m'n motortje spint terug als een poesje, wat een verschil! Als ik nu mijn kleppendeksels nog afgedicht krijg ... (zie topic dekselse lekkende kleppendeksels)

Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

Plaats reactie