Banden
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Thijs, fijn dat je ons op de hoogte houd van je bevindingen van de MCC banden. Ik heb er nu Toyo's op liggen en die bevallen goed. Heerlijk een mini rotonde nemen zonder af te remmen. Hiervoor heb ik Mabor gehad maar daar kon dat echt niet mee, hoewel er hier op het forum mensen zijn die andere ervaringen hebben.
Schultenbräu das ist mein Bier !
Ik ben met mijn MCC-banden nu ongeveer 9000km gereden. 3500km daarvan op vakantie in Frankrijk, de rest in voornamelijk woon-werkverkeer. Ik ben tot nu toe heel tevreden. Moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met Michelin. In het begin had ik zo mijn twijfels, maar die zijn nu wel weggenomen. Auto ligt goed op de weg, ook bij regen. In (te) snel genomen lange bochten schuift de auto wel wat, maar blijft goed controleerbaar. (per ongeluk moeten ondervinden op vakantie
)
Mijn conclusie: de volgende worden ook weer gewoon van MCC, maar zoals je ziet, duurt dat nog wel even.

Oh ja, ik rijd rondom met 2,0 bar.
Groet,
Wido

Mijn conclusie: de volgende worden ook weer gewoon van MCC, maar zoals je ziet, duurt dat nog wel even.

Oh ja, ik rijd rondom met 2,0 bar.
Groet,
Wido
Ik vind 1,4 zo weinig...
Ik heb het gevoel dat de band dan zo van de velg afglijdt. Gebeurt natuurlijk niet, weet ik ook wel, Maar het is zo'n gevoel. Wat zijn de voordelen van het exact aanhouden van de spanningen dan? En gelden de spanningen van de Michelin X-banden 1 op 1 voor de MCC-banden?
Groet,
Wido

Groet,
Wido
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Ik rij met Michelins en heb de spanning achter op 1.8 en voor op 1.5 bar.
Een fabrikant schrijft niet zomaar een bepaalde spanning voor. Citroen gaf voor de Michelins 1.8/1.4 op.
Bij het monteren van een ander merk/ type band wel altijd nagaan wat die fabrikant voorschrijft, maar het zal nooit zoveel schelen.
2.0 bar voor lijkt me zo oncomforabel en stuiterig. Maar jij rijdt er mee en kunt hier wat over zeggen. Overigens levert een te hoge spanning een slijtage beeld op waarbij het midden van de band harder slijt als de rest.
Een fabrikant schrijft niet zomaar een bepaalde spanning voor. Citroen gaf voor de Michelins 1.8/1.4 op.
Bij het monteren van een ander merk/ type band wel altijd nagaan wat die fabrikant voorschrijft, maar het zal nooit zoveel schelen.
2.0 bar voor lijkt me zo oncomforabel en stuiterig. Maar jij rijdt er mee en kunt hier wat over zeggen. Overigens levert een te hoge spanning een slijtage beeld op waarbij het midden van de band harder slijt als de rest.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- André Post
- Heavy user
De Michelins hebben behoorlijk zachtere wangen dan de meeste andere merken.
Ik ga er van uit dat een band met stuggere wangen ook wat hogere bandspanning nodig heeft om niet te veel op de kanten te rijden.
De aanbevolen 1.4 bar is zowiezo wat aan de lage kant als je bedenkt dat ook het grootste gewicht op die voorbanden staat.
Vermoedelijk is comfort hier belangrijk geweest naast een voorspelbaar weggedrag.
Het wordt ook door Citroën aanbevolen regelmatig banden voor/achter te wisselen om de slijtage gelijkmatig te houden.
Ik ga er van uit dat een band met stuggere wangen ook wat hogere bandspanning nodig heeft om niet te veel op de kanten te rijden.
De aanbevolen 1.4 bar is zowiezo wat aan de lage kant als je bedenkt dat ook het grootste gewicht op die voorbanden staat.
Vermoedelijk is comfort hier belangrijk geweest naast een voorspelbaar weggedrag.
Het wordt ook door Citroën aanbevolen regelmatig banden voor/achter te wisselen om de slijtage gelijkmatig te houden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.