Rijden na Onderhoud

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
Oiseau blanc
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Rijden na Onderhoud

Bericht door Oiseau blanc » ma 1 dec, 2014 11:57

Mijn besteleend rijdt na iedere onderhoudsbeurt weer als een krant. Het (eens)zo soepele eendje rijdt als een Franse bejaarde met jicht, die 3 weken in het bejaardentehuis heeft stilgezeten. Nu ook weer 2 weken bezig geweest( pre winter beurtje). Daarin motorisch nagekeken, dus kleppen stellen olie en bak olie verversen en carburateur schoongemaakt. daarnaast nieuwe bougies gestoken.

Daarnaast de RX10 laag nagekeken en bijgekwast en wat roest bij het zijraam aangepakt.

Nu ze weer rijdt, merk ik compleet ander rijgedrag op. ik kom in de 3e en 4e versnelling bij lage toeren wat vermogen tekort en ong. 5 km/u aan topsnelheid. Schakelen doet ie dat wel weer soepeler.

Remmen ging met de nodige trillingen( trommelremmen rondom), deze zijn al weer iets minder.

Net als de vorige keer denk ik dat ik de eend echt moet 'losrijden' voordat 'ie weer soepeltjes rijdt. Alsof carburateur en motor weer 'ingeroet' moeten worden of zoiets. Hebben hier meer forumleden eenzelfde soort ervaring?
La Liberte en 2CV!

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 1 dec, 2014 12:17

Nee, dit herken ik niet en klinkt me niet echt logisch.

Weet je zeker dat ontsteking goed staat en dat de kleppen juist gesteld zijn? Of loopt er ergens een rem aan?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » ma 1 dec, 2014 16:22

Wat voor olie heb je in de bak?
diverse Citroens, wat anders.

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Marco250 » ma 1 dec, 2014 16:38

Heeft de besteller lang stilgestaan?

Een paar maanden, dan ken ik het probleem!

Oude benzine? De huidige benzine veroudert heel snel! Probeer 98, bij BP aan de pomp.

Geen NGK bougies gebruiken (mijn ervaring :oops: ).

Bakolie zal het probleem niet zijn.

Remmen, rondom trommels, dat probleem ken ik ook! Zorg voor schone remschoenen, zet er liever nieuwe op (vette schoenen schoonmaken lukt je niet), en stel de remmen met het goede gereedschap goed af!

Rijden met dat ding :idea:

Plaats reactie