Mijn besteleend rijdt na iedere onderhoudsbeurt weer als een krant. Het (eens)zo soepele eendje rijdt als een Franse bejaarde met jicht, die 3 weken in het bejaardentehuis heeft stilgezeten. Nu ook weer 2 weken bezig geweest( pre winter beurtje). Daarin motorisch nagekeken, dus kleppen stellen olie en bak olie verversen en carburateur schoongemaakt. daarnaast nieuwe bougies gestoken.
Daarnaast de RX10 laag nagekeken en bijgekwast en wat roest bij het zijraam aangepakt.
Nu ze weer rijdt, merk ik compleet ander rijgedrag op. ik kom in de 3e en 4e versnelling bij lage toeren wat vermogen tekort en ong. 5 km/u aan topsnelheid. Schakelen doet ie dat wel weer soepeler.
Remmen ging met de nodige trillingen( trommelremmen rondom), deze zijn al weer iets minder.
Net als de vorige keer denk ik dat ik de eend echt moet 'losrijden' voordat 'ie weer soepeltjes rijdt. Alsof carburateur en motor weer 'ingeroet' moeten worden of zoiets. Hebben hier meer forumleden eenzelfde soort ervaring?
Rijden na Onderhoud
- Oiseau blanc
- Regelmatige poster
Rijden na Onderhoud
La Liberte en 2CV!
-
- Regelmatige poster
Heeft de besteller lang stilgestaan?
Een paar maanden, dan ken ik het probleem!
Oude benzine? De huidige benzine veroudert heel snel! Probeer 98, bij BP aan de pomp.
Geen NGK bougies gebruiken (mijn ervaring ).
Bakolie zal het probleem niet zijn.
Remmen, rondom trommels, dat probleem ken ik ook! Zorg voor schone remschoenen, zet er liever nieuwe op (vette schoenen schoonmaken lukt je niet), en stel de remmen met het goede gereedschap goed af!
Rijden met dat ding
Een paar maanden, dan ken ik het probleem!
Oude benzine? De huidige benzine veroudert heel snel! Probeer 98, bij BP aan de pomp.
Geen NGK bougies gebruiken (mijn ervaring ).
Bakolie zal het probleem niet zijn.
Remmen, rondom trommels, dat probleem ken ik ook! Zorg voor schone remschoenen, zet er liever nieuwe op (vette schoenen schoonmaken lukt je niet), en stel de remmen met het goede gereedschap goed af!
Rijden met dat ding